نگاه فرهنگی و ابزار هنری بهترین راه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است

رییس اداره فرهنگی و تربیتی اداره‌کل زندان‌ها در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری استان گلستان، فعالیت‌ در عرصه فرهنگ و هنر را زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان نمود.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، حجت الاسلام رضایی طی این دیدار که به منظور گسترش همکاری‌های متقابل و ایجاد فرصت‌های تازه برای خدمت‌رسانی به مددجویان کانون اصلاح و تربیت صورت‌گرفت، فعالیت‌ در عرصه فرهنگ و هنر را زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرده و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های فرهنگی را در این مسیر خواستارشد.

حمید وسکوئی معاون اداری و مالی اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تامینی نیز ضمن قدردانی از همکاری کانون در ارائه خدمات فرهنگی و هنری به مددجویان بر آموزش مهارت‌های فردی و اجتماعیْ، برپایی نمایشگاه دست ساخته‌ها، برپایی کارگاه‌های سفال، قصه‌گویی و نمایش عروسکی تاکید نموده و اظهار امیدواری کرد تا همچون گذشته شاهد حضور پررنگ و تاثیرگذار کتاب‌خانه‌سیار شهری در کانون اصلاح و تربیت باشیم.

در ادامه این دیدار که رییس و مدیر کانون اصلاح و تربیت شهرستان گرگان نیز حضور داشتند عبدالرحیم سیفی مدیرکل کانون خدمت‌رسانی به تمامی کودکان و نوجوانان گلستانی را از جمله سیاست‌های کانون برشمرده و تصریح کرد: بهره‌گیری از زبان هنر برای انتقال پیام‌های تربیتی بهترین روش برای آموزش نوجوانان بوده و کانون پرورش فکری خواهد کوشید تا امکان برخورداری مددجویان کانون اصلاح و تربیت را همانند سایر کودکان و نوجوانان از امکانات و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری فراهم سازد.

مدیرکل کانون آشتی و پیوند بچه‌ها را با کتاب در تغییر نگرش و رفتارشان بسیار اثربخش دانسته و اظهار امیدواری کرد تا با مشارکت همه دستگاه‌های فرهنگی شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح استان گلستان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =