ضرورت انتقال آموزه های انقلابی به کودکان و نوجوانان

یکی از ضرورت های ایام دهه فجر انتقال ارزش ها ، آرمان ها و مفاهیم انقلاب اسلامی به کودکان و نوجوانان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی، رئیس کمیته کودک و نوجوان دهه فجر در اولین جلسه این کمیته عنوان کرد: برای انتقال مفاهیم باید بر اساس یک زمان بندی مشخص و با برنامه پیش رفت تا اهداف آموزشی مدنظربرای کودکان و نوجوانان نهادینه شود.

منیر صادقی با شاره به اینکه انقلاب اسلامی وارد چهلمین سال خود می شود، افزود: عدد ۴۰ در دین، ادبیات و فرهنگ ما مقدس است، ما در ۴۰ سالگی انقلاب شاهد کمال، رشد و پختگی آن هستیم.

وی ادامه داد: در سی و نهمین سالگرد انقلاب اسلامی باید تلاش کنیم تا با اجرای خلاقانه برنامه ها بستر شادی و نشاط را برای کودکان و نوجوانان فراهم آوریم.

مدیر کل کانون پرورش فکری با بیان اینکه باید دستاوردهای انقلاب اسلامی برای کودکان و نوجوانان تبیین شود خاطر نشان کرد: در برنامه ها باید حس وطن پرستی و کنجکاوی مخاطبان تحریک شود به گونه ای که عطش کسب اطلاعات و نهادینه شدن مفاهیم انقلابی در آنها ایجاد گردد.

وی همچنین نسبت به مسئله گسست نسلی هشدار داد و گفت: باید برنامه ها ترغیب کننده باشند نه اینکه با برقراری یک ارتباط و برنامه یک سویه کودکان و نوجوانان را منفعل کرد و شکاف نسلی را گسترش داد.

صادقی همچنین با تأکید بر اجرای محوری برنامه ها در مرکز استان خاطر نشان کرد: برنامه ها در این کمیته باید به صورت منسجم و با هم افزایی بیشتر انجام شود و از هر گونه موازی کاری پرهیز شود.

معاون فرهنگی اجرایی کانون پروروش فکری هم در این جلسه عنوان کرد: در جامعه مسائل سیاسی و اجتماعی شکل می گیرد که کودکان و نوجوانان از آن غافل نیستند و کانون پرورش فکری با اجرای برنامه های کارشناسانه سعی دارد تا افق دید جامعه مخاطب را گسترش دهد.

فرج زاده ادامه داد: آرمان ها و ارزش های انقلاب را باید به نسلی که تصوری از انقلاب اسلامی ندارد انتقال داد و بزرگان این حرکت جهانی را در همین راستا برای کودکان و نوجوانان الگو کرد.

وی خاطر نشان کرد: طی این ایام نیاز است تا با برنامه ریزی و بستر سازی جامعه هدف را با ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی آشنا کرد.

به گفته فرج زاده هدف این کمیته از اجرای برنامه  در نهایت تربیت نسلی پویا و فعال باشد به همین دلیل هم باید اعضای کمیته وحدت رویه داشته باشند زیرا در کار گروهی جزیره ای عمل کردن بی معنی است.

گفتنی است در این جلسه نمایندگان سازمان های میراث فرهنگی، بهزیستی، کمیته امداد و اداره کل آموزش و پرورش حضور داشتند و در ارتباط با برنامه های پیش بینی شده توضیحاتی ارایه دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =