کد خبر: 276321
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
جشنواره قصه های سبز در اسفراین به کار خود پایان داد

دومین جشنواره قصه گویی قصه های سبز اسفراین با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان خراسان شمالی دومین جشنواره قصه گویی قصه های سبز اسفراین که با همت اداره حفاظت محیط زیست و همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان در محل سالن آمفی تئاتر مرکز شماره یک کانون برگزار شده بود با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

روح الله لایق رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین و دبیر جشنواره با اشاره به این که قصه یکی از شیوه های مهم انتقال پیام به صورت غیر مستقیم به مخاطبان است گفت : جشنواره قصه گویی قصه های سبز در راستای همین رسالت برگزار شد.

وی با بیان این که استقبال خوب مخاطبان کودک و نوجوانان در این دوره از جشنواره نشان داد پتانسیل خوبی   در شهرستان وجود دارد و این امید واری وجود دارد که با همکاری سایر نهادها و ادارت شهرستان  جشنواره ای استانی برگزار کرد.

زهره عباس آبادی دبیر اجرایی جشنواره نیز استقبال کودکان را از دومین جشنواره خوب ارزیابی کرد و گفت :در این دوره از جشنواره بیش از ۳۰ قصه گو در  چهار رده سنی به رقابت پرداختند و درپایان این رقابت ها در بخش خردسالان (زیر۷سال)فرزام عباسی، در بخش کودکان( ۷-۱۲  سال )غزل علیزاده،در بخش نوجوانان( ۱۲تا۱۷ سال )ارشیدا زرنگ نیا و در بخش بزرگسالان (بالای۱۷  سال ) فاطمه نودهی توانستند رتبه نخست بخش های مختلف را از ان خود کنند.

تقی ابراهیمیان داور  دو دوره ی جشنواره  نیز با مثبت ارزیابی کردن روند جشنواره طی این دو سال مهمترین چالش پیش روی ان را کمبود قصه هایی دانست که به طور مستقیم به مقوله های زیست محیطی بپردازد و در عین حال از ساختار قوی داستانی و قابلیت روایی برخوردار باشد.

وی آموزش را یکی دیگر از نیازهای پیش روی علاقه مندان به قصه گویی عنوان کرد و افزود انتظار می رود در طول سال کلاس های اموزش قصه گویی در فواصل مشخص برگزار شود تا علاقه مندان بتوانند با تکنیک های قصه گویی و استاندارد های قصه گویی آشنا شوند.

 داوری دومین جشنواره قصه گویی قصه های سبز  را که صبح پنجشنبه ۲۸ دیماه ۹۶ با حضور علاقه مندان به قصه گویی در سالن امفی تئاترمرکز شماره ۱کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اسفراین برگزار شد. صدیقه محمد آبادی ، سمیه هنری مهر و تقی ابراهیمیان برعهده داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =