سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) و گرامیداشت روز پرستار در مراکز کانون اردبیل

مراسم گرامیداشت ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار با حضور اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هشتجین و مرکز ۴ اردبیل برگزار شد.

سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار در مرکز فرهنگی هنری شماره ۴ کانون اردبیل به‌صورت ویژه‌برنامه‌ای با عنوان"پرستار کوچک" گرامی داشته شد.

در این برنامه رقیه پرواره مربی مسئول مرکز با یادآوری سالروز ولادت باسعادت بانوی صبر و استقامت حضرت زینب (س) به معرفی جایگاه و شغل ارزشمند پرستاری پرداخت و برای قدردانی از زحمات شبانه‌روزی پرستاران، اعضای مرکز را به اهمیت و نوع فعالیت آن‌ها در زندگی انسان‌ها آشنا ساخت.

فاطمه حیدری مربی فرهنگی مرکز در مورد زندگینامه بانوی آب و آیینه حضرت زینب (س) و الگوپذیری از ایشان در مسیر زندگی با اعضا بحث و گفتگو کرد و قسمت‌هایی از کتاب بانوی آب و آیینه روخوانی شد.

در ادامه، کارگاه کاردستی «گل های سفید کاغذی» و کارگاه ادبی با عنوان «پرستوهای سفید نجات» برگزار شد و اعضا در مورد جایگاه پرستاران در جامعه قطعه ادبی نوشتند.

در مرکز فرهنگی هنری کانون هشجین گرامیداشت ولادت حضرت زینب (س) و ارج نهادن به زحمات شبانه‌روزی و بی‌دریغ پرستاران با فعالیت‌های فرهنگی هنری همراه بود.

معرفی ایام و وقایع: در این برنامه سالروز میلاد حضرت زینب کبری (س) و علت نام‌گذاری این روز به نام روز پرستار برای اعضا تشریح شد.

معرفی شخصیت: اعضای طرح کانون مدرسه در این فعالیت باشخصیت و سیره حضرت زینب کبری(س) آشنا شدند.

نمایش خلاق: در این کارگاه اعضا نقش‌ها و وظایف شغل پرستاری را برای یکدیگر بازگو کرده و هرکدام از وظایف گفته‌شده خود را به‌صورت نمایش خلاق اجرا کردند.

جمله نویسی: اعضا در کارت‌هایی که به شکل سرنگ تهیه‌شده بود جمله‌هایی در وصف حضرت زینب(س) و پرستار نوشتند.

معرفی مشاغل: در این فعالیت اعضا با شغل پرستاری آشنا شدند و در مورد پرستاری چیست و کار پرستار کدام است؟ باهم بحث و گفتگو کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =