امضای تفاهم نامه همکاری بین اداره کل کانون پرورش فکری و دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل

در آستانه فرارسیدن سی و نهمین سالگرد انقلاب اسلامی، با هدف توسعه همکاری های فرهنگی، هنری و ادبی تفاهم نامه همکاری بین اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل امضا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، در سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» باهدف گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری و بهره‌مندی از امکانات بالقوه دو دستگاه اجرایی اداره کل کانون پرورش فکری و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل این تفاهم‌نامه منعقد و از سوی طرفین امضا شد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با ۲۴ مرکز ثابت فرهنگی و هنری در شهرستان‌ها و بخش‌های استان، ۵ کتابخانه سیار روستایی، ۱ کتابخانه سیار شهری و ۲ کتابخانه پستی یکی از بزرگ‌ترین زنجیره‌های فرهنگی و هنری استان است که می‌تواند با دسترسی به مخاطبان جامعه هدف آموزش‌های لازم را در حیطه‌های مختلف به کودکان و نوجوانان ارائه نماید.

شایان‌ذکر است، ترویج آشنایی کودکان و نوجوانان با کارکردهای فرهنگی عبادی و... مساجد، توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین کودکان و نوجوانان استان، تلاش برای پیشبرد اهداف فرهنگی، تربیتی، آموزشی و اسلامی در هر دو ارگان از اهداف و اعزام کارشناسان کانون به‌عنوان مدرس دوره‌های آموزشی قصه‌گویی، داستان‌نویسی، نشریه نگاری، نقاشی کودکان و... به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های مشارکتی در مناسبت‌های طول سال، اولویت در اعزام کتابخانه‌های سیار و پستی به روستاها و مناطق محروم با مشارکت کانون‌های مساجد، ارائه تخفیف به اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جهت شرکت در کارگاه‌های مراکز کانون، ارائه گواهی شرکت در کارگاه‌های فرهنگی هنری و ادبی به اعضا و کارکنان کانون فرهنگی هنری مساجد، هماهنگی و معرفی کانون‌های فرهنگی هنری مختلف و شاخص در سطح استان جهت همکاری با برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون پرورش فکری برای اجرا در مساجد، حمایت مالی از تولیدات نمایشی، فیلم و پویانمایی کانون در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی و اهداء قرآن و کتاب‌های دینی به اعضا و مربیان کانون از مفاد این تفاهم‌نامه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =