نقش‌آفرینان کودک و نوجوان کانون گلستان در جشنواره «کودکی با من باش» تجلیل شدند

اعضا و اولیای هنرمند کانون پرورش فکری گلستان در آیین اختتامیه جشنواره استانی «کودکی با من باش» در مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۱ کانون گرگان معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، در این جشنواره که با هدف احیا و تقویت آداب و رسوم سنتی، برقراری پیوند بین نسل دیروز و امروز، تقویت کار تیمی و مهارت‌آموزی و دست‌ورزی برگزار گردید، ضمن تجلیل از برگزیدگان، گوشه‌ای از آثار منتخب اعضا در قالب اجرای هنرمندانه به مخاطبان معرفی شد.

به گفته‌ی سبیکه‌سادات میرقاسمی مربی‌مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون گرگان و دبیر این جشنواره، ساخت عروسک‌های بومی و محلی، ضرب‌المثل‌ها، لالایی‌ها، بازی‌های بومی و محلی و آثار سفالی، بخش‌هایی از این برنامه فرآیند محور بوده که از میان ۲۵۰ اثر ارسالی به دبیرخانه، با نظر داوران تعداد ۱۶ اثر به عنوان برگزیده انتخاب و معرفی شدند.

گفتنی است لالایی به عنوان نخستین موسیقی ماندگار ذهن انسان و بیان‌گر رابطه عاطفی مادر و کودک، ضرب‌المثل که بیان‌گر بخشی از فرهنگ و هویت یک ملت است که گاه کار ساعت‌ها سخن گفتن را می‌کند، عروسک که جز جدایی‌ناپذیر زندگی کودکان است و آن‌ها را برای پذیرش نقش و مسئولیت در آینده آماده می‌سازد، بازی که ضرورت زندگی امروز کودکان است و سفال که علاوه بر نقش‌آفرینی باعث دست‌ورزی و مهارت‌آموزی اعضا می‌شود ازجمله بخش‌ها و اهداف این جشنواره بود که مورد توجه اعضا، مربیان و اولیای کانونی قرار گرفت.

پخش انیمیشن اسطوره‌ی ملی و لالایی جمعی، معرفی عروسک افتو توسط عضو، لالایی‌خوانی اولیای کانونی، اجرای بازی سنتی باقلانده و اهدای جوایز و لوح تقدیر به برگزیدگان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =