کد خبر: 276844
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
بازدید 636
برگزاری جشن " فجر مهر و لبخند "

در جشن سی و نهمین فجر انقلاب اسلامی، مرکز فرهنگی هنری شماره 42 کانون استان تهران، میزبان " تابنده طیار" خیّر کتابخانه ساز بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، جشن "فجر مهر و لبخند " عنوان ویژه‌برنامه‌ای بود که با حضور60 نفر از اعضای کودک و نوجوان و والدین باهدف گرامیداشت دهۀ مبارک فجر در مرکز شماره 42 کانون استان برگزار شد.

میهمان ویژه این مراسم "تابنده طیار" بانوی خیّری بود که با حمایت‌های وی یکی از کتابخانه‌های  عمومی روستایی راه‌اندازی و تجهیز شد.

طیار در گفتگویی صمیمانه با اعضای کودک و نوجوان این کتابخانه از چگونگی تصمیمش برای گام برداشتن در کارهای خیر و خداپسندانه درراه فرهنگ و ادب پرداخت.

او که معلم بازنشسته است از طعم شیرین نیکوکاری و وقف برای بچه‌ها صحبت کرد و در ادامه افزود: من سرمایه چندانی ندارم و انسان ثروتمندی نیستم فقط سعی می‌کنم از خواسته‌های غیرضروری‌ام بگذرم و اولویت را به کارهای خیر بدهم و ازآنجایی‌که معلم بازنشسته هستم همیشه بچه‌ها و ارتقای آگاهی و علم آن‌ها برایم از اهمیت زیادی برخوردار بوده بنابراین تصمیم گرفتم در مناطق محروم؛ برای بچه‌ها کتابخانه بسازم و تجهیز کنم.

وی در ادامه از انسان‌دوستی ، مهربانی و روابط انسانی برای بچه‌ها صحبت کرد و از آن‌ها خواست که قدر حضور در کتابخانه و مربیانی که بهترین ساعات زندگی‌شان را در کنارشان سپری می‌کنند را بدانند و تا می‌توانند مطالعه کنند.

طیار در این برنامه با دریافت کارت عضویت، هفتمین عضو افتخاری کتابخانه 42 کانون تهران شد و مریم اله وندی مربی سفال‌گری، یک مجسمه سفالی را از سوی کتابخانه به این بانوی خیر اهدا کرد.

اجرای سرود "مادر وطن " کاری از اعضای دختر مرکز 42 با هدایت مریم شفیع‌زاده، اجرای نمایش خلاق توسط اعضای کودک پسر، معرفی وقایع و ایام، قصه‌گویی و بازی و مسابقه توسط زهرا روحی رحیم و ماندانا واحدی، مربیان فرهنگی مرکز، از دیگر بخش‌های این مراسم صمیمانه و دل‌نشین بود.     

گفتنی است در بخش جنبی این مراسم، «جشنواره آش‌های ایرانی» با همراهی والدین به اجرا درآمد و پایان‌بخش این ویژه‌برنامه ماندگار، همچنین هدایایی به‌رسم یادبود به شرکت‌کنندگان اهداشده و همچنین عکس‌های ماندگار با میهمان برنامه و صرف آش ایرانی و شیرینی ،پایان شیرین و دل‌چسبی را برای این مراسم رقم زد.

لازم به ذکر است که مجری این جشن نیکتا محمدی عضو نوجوان مرکز 42 بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =