گرامیداشت سی و نهمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در مراکز کانون استان اردبیل

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی هنری، سی و نهمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، در آستانه سی و نهمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نخستین نشست هم‌اندیشی اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور اعضا در دفتر مدیرکل کانون استان اردبیل تشکیل شد.

در این جلسه هاجر جمادیه مدیرکل کانون و رئیس کمیته‌ی کودک و نوجوان استان اردبیل با تبریک سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: هدف از تشکیل این کمیته، شناساندن آرمان‌های انقلاب اسلامی، انتقال ارزش‌ها و باورهای دینی به‌ویژه در میان کودکان و نوجوانان است.

جمادیه افزود: این کمیته با برنامه‌ریزی و برگزاری برنامه‌ها تلاش دارد تا نسبت به انتقال شایسته و مؤثر خاطرات روزهای انقلاب و تبیین هنرمندانه و خلاقانه‌ی ارزش‌های انقلاب اسلامی به کودکان و نوجوانان از توان و ظرفیت سایر دستگاه‌های مرتبط بهره گیرد.

 رئیس کمیته‌ی کودک و نوجوان استان اردبیل هدف نهادهای فرهنگی در اجرای برنامه‌های دهه‌ی فجر را پرهیز از موازی کاری دانست و تصریح کرد: برنامه‌ها در سه قالب فرهنگی، هنری و ادبی به‌صورت روزانه در ایام فجر اجرا خواهند شد.

وی برگزاری کارگاه کاردستی با ساخت لاله و پرچم، پخش سرود در مراکز با هم‌خوانی و هم‌صدایی اعضا، مسابقه شعارنویسی، جنگ شادی انقلاب، معرفی کتاب‌های کانون با موضوع انقلاب، بازدید کودکان و نوجوانان از موزه شهدا، اجرای نمایش‌های طنز و شاد، ساخت کارت‌پستال با موضوع ۲۲ بهمن، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و شهدای گمنام و کارگاه مشاعره را ازجمله برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر امسال عنوان کرد.

مدیرکل کانون استان به برگزاری اولین جشنواره بازی‌های فکری و بومی محلی اشاره و ادامه داد: روند اجرای برنامه از اول پاییز کلید خورده و مرحله نهایی آن دریکی از روزهای دهه مبارک فجر  به شکل رقابتی مابین اعضای ۳۰ مرکز ثابت و سیار اجرا میشود.

جمادیه خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه به رنگ ساوالان، هشتمین جشنواره ادبی یاغیش سسی، نمایشگاه دست سازه‌های اعضا و کاروان شادی کتابخانههای سیار شهری و روستایی که با پخش سرودهای انقلابی در سطح خیابان‌های شهر اردبیل و روستاها به استقبال جشن‌های پیروزی انقلاب خواهند رفت، از اهم برنامه‌ها است.

در همین راستا، نمایندگان آموزش‌وپرورش، صداوسیما و کمیته امداد امام خمینی (ره) به ارائه‌ی دیدگاه‌ها و معرفی برنامه‌های پیشنهادی پرداختند.

لازم به ذکر است، دستگاه‌های عضو کمیته کودک و نوجوان را: اداره کل آموزش‌وپرورش، اداره کل بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، صداوسیما و اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل تشکیل داده‌اند.

- حرکت کاروان کتاب‌خانه‌های سیار کانون پرورش فکری در سطح شهر اردبیل

با حرکت کاروان کتاب‌خانه‌های سیار شهری و روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر اردبیل برنامه‌های کمیته‌ی کودک و نوجوان این استان آغاز شد.

هم‌زمان با به صدا درآمدن زنگ انقلاب در اولین روز از دهه‌ی فجر و به مناسبت سی‌ونهمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، همچون سال‌های گذشته کاروان کتاب‌خانه‌های سیار شهری و روستایی کانون استان اردبیل فرارسیدن این ایام فرخنده را اعلام کردند.

مراسم رسمی گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی با لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی رأس ساعت ۹:۳۳ دقیقه صبح هم‌زمان است؛ کتاب‌خانه‌های سیار کانون استان اردبیل با حضور در سطح شهرهای استان و پخش سرودهای خاطره‌انگیز از روزهایی به‌یادماندنی انقلاب، روزهای شورانگیز بهمن ۵۷ را در ذهن هر ایرانی یادآوری و لذت‌بخش می‌کند.

- عطرافشانی و زیارت قبور شهدای معظم انقلاب و دفاع مقدس

به مناسبت گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر مدیرکل و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل به زیارت قبور شهدا رفتند.

به مناسبت گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، هاجر جمادیه مدیرکل کانون استان به همراه کارکنان ستادی و مربیان فرهنگی هنری با حضور در آرامگاه ججین اردبیل اقدام به زیارت قبور پاک شهدای انقلاب و دفاع مقدس نمودند.

در این مراسم کارکنان کانون، یاد و خاطره شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند و با نثار فاتحه به روح والای شهدای انقلاب و دفاع مقدس ادای احترام نمودند.

- برگزاری هشتمین جشنواره ادبی"یاغیش سَسی" کانون استان اردبیل

هشتمین جشنواره ادبی "یاغیش سسی" و پنجمین مسابقه شعرخوانی با موضوع «کودک و شادی» در سینما تربیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل با معرفی نفرات برتر پایان یافت.

این جشنواره ادبی به مناسبت سی و نهمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور هاجر جمادیه مدیرکل، مسئولان، مربیان و اعضای ادبی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.

در هشتمین جشنواره ادبی یاغیش سَسی پس از تفکیک بیش از۱۱۵ اثر رسیده در قالب‌های (شعر، داستان و دست‌نوشته‌ی خلاق) در چهار گروه سنی“ب، ج، د، ه“ و مربیان، به بررسی آثار در مرحله نخست پرداخته شد.

اولین بخش از داوری جشنواره توسط مربیان ادبی مرکز شماره یک اردبیل انجام گرفت و از  میان آثار اعضای شرکت‌کننده در جشنواره، ۲۲  اثر به مرحله نهایی راه یافت.

 سرانجام مرحله‌ی نهایی داوری آثار اواخر دی‌ماه ۱۳۹۶ در محل آفرینش‌های ادبی استان با حضور کارشناس ادبی استان و یحیی یوسفی اصل مربی امور فرهنگی صورت  گرفت.

در بخش پنجمین مسابقه‌ی شعرخوانی این جشنواره نیز با همکاری مربیان ادبی و فرهنگی استان، حدود  پنجاه لوح فشرده شامل تصویر شعرخوانی اعضای  شرکت‌کننده در این بخش، تحویل دبیرخانه‌ی جشنواره شد که نشانگر استقبال خوب اعضای کانون استان از این جشنواره بود.

شایان‌ذکر است، از بین ۲۲ اثر برگزیده‌ی مرحله اول داوری، با تفکیک قالب‌های آثار، ۱۲ اثر به‌عنوان برگزیدگان نهایی و ۱ اثر به‌عنوان اثر تقدیری انتخاب شد.

در بخش مسابقه‌ی شعرخوانی نیز از میان حدود پنجاه عضو شرکت‌کننده در بخش شعرخوانی، دو نفر به‌عنوان بهترین شعرخوانان این جشنواره برگزیده شدند و به ۶ مربی شرکت‌کننده در بخش مربیان، لوح سپاس اهدا شد.

گفتنی است، جشنواره‌ی ادبی یاغیش سسی، باهدف آماده‌سازی زمینه‌ای مناسب برای خلق آثار اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل و نیز ایجاد بستری مناسب جهت خوانش و ارائه‌ی آثار خلق‌شده به‌عنوان یکی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده‌ی مرکز شماره‌ی یک کانون اردبیل در بخش ادبی به اجرا درآمد.

پخش کلیپ و طرح پویانمایی هفت سال با جشنواره‌ی ادبی یاغیش سسی، پخش کلیپ «شعرخوانان برگزیده»، «پا به‌پای جشنواره» و نما آهنگ چتر و باز باران از برنامه جنبی این جشنواره بود که در پایان از برگزیدگان با اهدای هدایای ویژه و لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

- جشن انقلاب در روستاهای تحت پوشش کتابخانه‌های سیار روستایی و شهری

- کتابخانه سیار شهری اردبیل

پخش انیمیشن‌های تولید کانون پرورش فکری برای اعضای کودک و نوجوان مدارس تحت پوشش کتابخانه سیار شهری اردبیل در ایام دهه‌ی مبارک فجر.

معرفی کتاب‌های داستان با مضامین انقلاب جهت آشنایی و انس کودکان و نوجوانان امروز با آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران. قصه‌گویی داستان‌های انقلابی و ساخت گل‌های کاغذی با فن کاغذ و تا به مناسبت دهه‌ی مبارک فجر جهت فضاسازی کلاس‌ها.

برگزاری مراسم جشن به مناسبت فرارسیدن دهه‌ی مبارک فجر در مدارس.

- کتابخانه سیار روستایی نمین

به مناسبت دهه مبارک فجر و گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مراسم جشن انقلاب با حضور اعضای کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان نمین در روستاهای الادیزگه و گللو برگزار شد.

گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور بخشدار، رئیس آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بخش ویلکیج در مدرسه شهید جهانگیری روستای الادیزگه با همکاری کتابخانه سیار روستایی کانون نمین برگزار شد.

در این برنامه صابر وطنخواهی مربی کتابخانه سیار روستایی در سخنانی ضمن مقدس شمردن دستاوردهای انقلاب و تأکید بر ادامه راه حضرت امام خمینی(ره) و انقلاب، خاطرنشان کرد: امروز همه مردم و مسئولان به‌خصوص دانش آموزان وظیفه‌داریم از آرمان‌های بلند انقلاب حفاظت و حراست کنیم.

اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی هنری شامل: مسابقه، سرود و نمایش خلاق با موضوع انقلاب از بخش‌های این جشن بود که با اهدای جایزه به دانش آموزان ممتاز، قاریان و حافظان قرآن به پایان رسید.

همچنین در برنامه‌ای دیگر که در روستای گللو با همکاری کانون مساجد اردبیل و مدرسه ابتدایی این روستا برگزار شد، برنامه‌های متعدد ازجمله: مسابقه طناب‌کشی، کتاب‌خوانی و معرفی وقایع و ایام اجرا شد که در پایان با پخش شیرینی از حاضرین پذیرایی به عمل آمد و جوایزی هم  به‌رسم یادبود به دانش آموزان اهدا شد.

- کتابخانه سیار روستایی مشگین شهر

در ایام مبارک دهه فجر ویژه‌برنامه‌های متنوعی در روستاهای تحت پوشش کتابخانه سیار روستایی شهرستان مشگین شهر برگزار شد.

برپایی جشن انقلاب در مسجد روستای کوجنق با همکاری کانون مساجد و کانون پرورش فکری طبق تفاهم‌نامه استانی از ویژه‌برنامه‌های مهم این ایام بود.

در این ویژه‌برنامه رئیس کانون مساجد استان، حجت‌الاسلام سعادتی روحانی روستا، مدیر مجتمع و مدیران مدارس روستاهای کوجنق، قورت تپه و ساریخانلو و همچنین معلمان و دانش آموزان هر سه مقطع تحصیلی عضو کتابخانه سیار روستایی مشگین شهر حضور داشتند.

در زمان اجرای برنامه بهروز هواخواه مربی سیار روستایی مشگین شهر ضمن  تبریک فرارسیدن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به معرفی فعالیت‌های کانون در روستاها پرداخت. همچنین معرفی وقایع و ایام و شخصیت حضرت امام خمینی(ره) در مدرسه ابتدایی مزرعه خلف بود که اعضا و دانش آموزان ضمن آشنایی باشخصیت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و شهدا، رویدادهای انقلاب را نقاشی کرده و قطعه ادبی نوشتند.

دیدار با خانواده شهیدان حسن عباسپور و حمزه قربان زاده از ویژه‌برنامه‌های این ایام بود که در این مراسم مربی کتابخانه سیار روستایی و دانش آموزان پای صحبت خاطرات پدر و مادر شهید عباسپور نشستند و به‌مرور خاطرات این شهید بزرگوار پرداختند.

- کتابخانه سیار روستایی گرمی

برنامه‌های سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که از روز ۱۲ بهمن هم‌زمان با سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) آغاز شد، خودروی کتابخانه سیّار روستایی به همراه  خودروی سایر ادارات در رژه خودرویی که از مسیر هنگ مرزی تا مزار شهدای محله‌ی صاحب‌الزمان برگزار شد، شرکت کرد. در این رژه خودرویی سرودهای انقلابی از بلندگوی خودرو پخش شد، سپس در مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس محله صاحب‌الزمان شهرستان گرمی حاضرشده و با اهدای گل و نثار فاتحه و صلوات یاد و خاطره آن عزیزان گرامی داشته شد.                                                                                                            

در ایام مبارک دهه فجر اولین جشنواره بازی‌های بومی و محلی که در مورخه ۱۶ بهمن‌ماه در سالن ورزشی کارگران با شرکت دانش آموزان دبستان دخترانه شاهد و با حضور امامی فرماندار شهرستان گرمی و سید عادل آقایی مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان و سایر مسئولان ادارات با همکاری کتابخانه سیار روستایی گرمی برگزار شد.

همچنین کتابخانه سیّار روستایی به‌صورت هنرمندانه و مخاطب پسند پیام‌های انقلاب اسلامی را با اجرای برنامه‌های معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی، قصه‌گویی، معرفی کتاب‌های انقلابی، معرفی شخصیت حضرت امام خمینی (ره) ، معرفی ایام و وقایع دهه مبارک فجر، نقاشی پرچم ایران روی دست و صورت اعضای کودک، همایش پیاده‌روی، راهپیمایی نمادین در محوطه مدارس ، اجرای مسابقه با مضمون شعارهای انقلابی سال ۱۳۵۷، مسابقه دارت با موضوع نشانه گرفتن تصویر شاه مخلوع، اجرای سرودهای انقلابی و ...... در روستاهای نجف قلی کندی، ساری نصیرلو، دیزج، بنه، انبیربیگلو، تکانلو، اظماره و آرانچی برگزار کرد.

همکاری در برگزاری جشن بزرگ انقلاب کانون گرمی، همکاری با کانون فرهنگی هنری مساجد استان در برگزاری جشن بزرگ انقلاب در مسجد صاحب‌الزمان (عج) روستای اظماره که در این برنامه‌ها مربی کتابخانه سیار روستایی قصه بزرگ‌مرد کوچک (شهید مرحمت بالازاده) را برای مخاطبان قصه‌گویی و به اجرای مسابقه با مضمون شعارهای انقلابی سال ۱۳۵۷ پرداخت.

گفتنی است، شرکت در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن و عکاسی از سوژه‌ها و لحظه‌های به‌یادماندنی مراسم راهپیمایی توسط اسلام حسن‌زاده مربی کتابخانه سیّار روستایی جهت شرکت در مسابقه بهترین عکس از راهپیمایی ۲۲ بهمن، پایان‌بخش برنامه‌های اجراشده در دهه مبارک فجر کتابخانه سیّار روستایی شهرستان گرمی بود.

- کتابخانه سیار روستایی پارس‌آباد

جشن انقلاب با همکاری مربی کتابخانه سیار روستایی کانون پارس‌آباد و کانون‌های مساجد استان اردبیل در مسجد جامع روستای ایران آباد برگزار شد.

این ویژه‌برنامه که با حضور حسن مهدوی کارشناس فرهنگی هنری کانون‌های مساجد استان اردبیل و ریاست شورای روستای ایران آباد و جمعی از هیئت‌امنای مسجد برای تمامی دانش آموزان مدارس ابتدایی و راهنمایی روستا اجرا شد در راستای امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل کانون پرورش فکری و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بود.

محسن وظیفه مربی سیار روستایی کانون پارس‌آباد در این مراسم حضور پیدا کرد و به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی پرداخت.

وی ابتدا به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت جان‌سوز دختر نبی اکرم صلوات‌الله‌علیه به معرفی شخصیت بزرگوار ایشان پرداخت،  سپس قصه‌ای تلفیقی با مضمون انقلاب اسلامی و محتوای فاطمی برای دانش آموزان اجرا کرد.

وظیفه در ادامه، برنامه پرسش و پاسخ در قالب معرفی شخصیت حضرت امام خمینی(ره) و وقایع ایام انقلاب را اجرا نمود. پایان‌بخش این مراسم، برگزاری مسابقه‌های شاد فرهنگی هنری با شرکت دانش آموزان بود که در سه مرحله اجرا شد و به برندگان به‌رسم یادبود جوایزی از طرف کانون‌های مساجد استان اهدا شد.

- کتابخانه سیار روستایی شماره ۴ اردبیل

گزارش برنامه مشترک کتابخانه سیار ۴ روستایی اردبیل با کانون مساجد استان

برنامه مشترک کتابخانه سیار ۴ روستایی اردبیل به همراه کانون مساجد استان در روز شنبه مورخه ۱۴/۱۱/۹۶ در مسجد جامع روستای کرکرق با شرکت اعضای این کتابخانه ،مدیر و معلمان و عوامل مدرسه و نیز اعضای شورای اسلامی روستای کرکرق و امام جماعت مسجد جامع روستا برگزار شد.

برنامه با تلاوت قران کریم توسط یکی از اعضا کتابخانه سیار روستایی ۴ اردبیل آغاز و مدعوین ضمن همخوانی سرود ملی در ادامه از سخنرانی مدیرکل محترم کانون مساجد استان بهره بردند.

در این برنامه با تهیه فلش کارت‌هایی مسابقه ادبی " بهترین جمله در مورد دهه فجر انقلاب اسلامی طراحی و اجراشده".

پس از توزیع فلش کارت‌های مسابقه از اعضا خواسته شد تا بهترین جملات خودشان را در مدت ۱۰ دقیقه روی فلش کارت‌ها نوشته و توسط مداد شمعی که در اختیارشان گذاشته شد تزیین نمایند.

پس از پایان برنامه و جمع‌آوری فلش کارت‌ها به شش نفر از اعضا که بهترین جمله و تزیین را انجام داده بودند توسط کانون مساجد استاد هدایایی اهدا گردید.

پس‌ازاین برنامه قصه زرد و صورتی برای اعضا روایت گردید. که به یک نفر از اعضا که بهترین نتیجه‌گیری در مورد این قصه را انجام داد از طرف کانون مساجد استان جایزه‌ای اهدا گردید.

- کانون نمین

کانون پرورش فکری شهرستان نمین با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی هنری و ادبی، سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشت.

مربیان، با فضاسازی مناسب مرکز به مناسبت ایام دهه‌ی فجر و همچنین مصادف بودن آن با ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه(س) به استقبال سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رفتند.

نواختن زنگ انقلاب، معرفی روزشمار ایام دهه‌ی فجر و رویدادهای انقلاب بهمن ۵۷، برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع انقلاب، برپایی نمایشگاه و فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی، برگزاری کارگاه سفال، ساخت لوح‌های گلی و حک شعارهای انقلابی بر روی آن‌ها در ۱۲ بهمن‌ماه آغاز برنامه‌های دهه فجر در این مرکز بود.

همچنین برگزاری همایش دختران آفتاب با همکاری کمیته‌ی کودک و نوجوان و کمیته‌ی امور بانوان فرمانداری با حضور بیش از۱۲۰ نفر از دانش آموزان دخترانه‌ی دبیرستان شرف و بانوان شاغل در ادارات مختلف شهرستان و مدیران و معلمان مدارس راهنمایی و دبیرستان شهرستان در دومین روز از دهه مبارک فجر اجرا شد.

دیدار با خانواده‌ی شهدا و ساخت گل لاله با فن کاغذ و تا با اعضای طرح کانون مدرسه از اهم برنامه‌ها در روزهای سوم و چهارم بهمن‌ماه بود.

 شرکت در المپیاد ورزشی با همکاری کمیته‌ی امور بانوان و خانواده و همچنین اداره‌ی ورزش و جوانان شهرستان نمین، برگزاری ایستگاه کاردستی و نقاشی با موضوع ورزش و انقلاب و شرکت اعضا در رشته‌های مختلف ورزشی مثل طناب زنی، پرتاب دارت و طناب‌کشی در مورخه‌ی ۱۷/۱۱/۹۶ انجام شد.

جشنواره‌ی کلاه بافی با همکاری کمیته‌ی کودک و نوجوان و امور بانوان فرمانداری در مرکز صنایع‌دستی شهرستان باهدف کمک به کودکان زلزله‌زده‌ی کرمانشاه و برگزاری ایستگاه نقاشی، بازی و سرگرمی با موضوع انقلاب در نوزدهم بهمن‌ماه برگزار شد.

شایان‌ذکر است، برگزاری جشن بزرگ انقلاب با همکاری مراکز پیش‌دبستانی شهرستان نمین و اجرای برنامه‌های شاد و متنوع ازجمله: خواندن شعر و سرود، قصه‌گویی، مسابقه و...، همچنین برگزاری مسابقه‌ی نقاشی با همکاری نیروی انتظامی شهرستان با حضور پایه‌های پنجم و ششم دانش آموزان مدرسه‌ی مرحوم جعفری، معرفی کتاب‌های انقلابی، بازدید از نمایشگاه محصولات فرهنگی، معرفی وقایع و ایام، کارگاه ساخت کاردستی، اجرای بازی و سرگرمی، مسابقه، برگزاری کارگاه نقاشی و نوشتن متن ادبی به مناسبت ایام فاطمیه و دهه‌ی فجر، تهیه‌ی نشریه دیواری، قصه‌گویی، روخوانی کتاب، معرفی شخصیت‌های انقلابی، پخش فیلم و فعالیت‌های متنوع فرهنگی و هنری و ادبی از برنامه‌های دیگری بود که در ایام دهه‌ی فجر در کانون نمین برگزار شد.

- جشن انقلاب در کانون دولت‌آباد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز دولت‌آباد جشن انقلاب را با حضور جمعی از مسئولان دهستان دولت‌آباد و شهرستان نمین در سالن سینمای مرکز برگزار کرد.

ویژه‌برنامه جشن انقلاب با حضور حجت‌الاسلام اکبر آدین روحانی دهستان دولت‌آباد، سرهنگ محمدحسن زاده فرماندهی حوزه مقاومت شهرستان نمین، فرهنگیان، ریش‌سفیدان، دهیار، اعضای شوراهای اسلامی و جمعی از کودکان و نوجوانان به‌منظور گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.

کریم اصلانزاده مربی مسئول کانون دولت‌آباد در ابتدای برنامه ضمن خیرمقدم گویی و تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر، دفاع از ارزش‌های انقلاب را وظیفه همگانی دانست و تصریح کرد: دهه مبارک فجر فرصتی است که از حضرت امام خمینی (ره) و شهدا یاد کنیم و از تلاش‌های آن‌ها برای به ثمر رساندن این انقلاب تجلیل نماییم.

در ادامه برنامه، سرهنگ حسن‌زاده در سخنانی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی هدیه‌ای الهی است که باید ارزش‌ها و دست آوردهای آن به نسل حاضر انتقال داده شود.

وی به چگونگی شکل‌گیری انقلاب و پیروزی آن اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران در سایه تلاش‌ها و جان‌فشانی‌های بسیار به‌دست‌آمده است و مدیون خون پاک شهدایی است که با  حضور خود درصحنه حق علیه باطل با حکومت مستبد مبارزه کردند و انقلاب را به پیروزی رساندند. شایان‌ذکر است، اجرای سرود، دکلمه خوانی توسط احسان ویژه، برگزاری مسابقه، اهدای جوایز و پذیرایی از دیگر برنامه‌های این جشن بود.

همچنین، به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و استقبال از دهه مبارک فجر یک دوره مسابقه فوتسال باهدف ترویج فرهنگ ورزش و ایجاد نشاط و شادابی در بین کارکنان کانون شهرستان اردبیل به همت کانون دولت‌آباد برگزار شد.

شایان‌ذکر است، این مسابقه در راستای استقبال از سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و گرامیداشت دهه مبارک فجر در سالن ورزشی شهدای دهستان دولت‌آباد برگزار شد.

- کانون خلخال

هم‌زمان با دهه مبارک فجر نشست تخصصی فرزندان فاطمی و صیانت از کودکان آنلاین به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان خلخال برگزار شد.

هم‌زمان با دهه مبارک فجر نشست تخصصی فرزندان فاطمی و صیانت از کودکان آنلاین از سوی کانون پرورش فکری شهرستان خلخال با همکاری صداوسیما و نیروی انتظامی (معاونت اجتماعی ناجا) این شهرستان برگزار شد.

در این نشست که جمعی از مسئولان شهرستان خلخال، مادران و نوجوانان حضور داشتند، زهرا محیطی مربی مسئول مرکز در خصوص نحوه صحیح استفاده از فضای مجازی توضیحاتی ارائه کرد.

سپس نماینده‌ی صداوسیما، گزارشی از آسیب‌های فضای مجازی برای کودکان ارائه کرده و در ادامه کلیپ «صیانت از کودکان آنلاین» که توسط دفتر حراست اداره‌ی کل کانون پرورش فکری استان تدارک دیده‌شده بود پخش شد.

در این برنامه، سرهنگ افضلی نیا؛ کارشناس معاونت اجتماعی ناجا به تشریح ابعاد مختلف آسیب‌های فضای مجازی و وقوع حوادث ناگوار مختلف از این پدیده‌ی نوظهور پرداخت. وی راهکارهای لازم در نحوه‌ی استفاده از فضای مجازی را برای مخاطبان تشریح کرد.

 پایان‌بخش برنامه‌ها اهدای جوایز به اعضای موفق و برگزیده کانون خلخال بود.

همچنین در حاشیه این برنامه، جلسه‌ای با حضور حسین یوسفی مسئول حراست اداره کل کانون پرورش فکری استان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان و کارکنان مرکز با موضوع معاونت اجتماعی ناجا برگزار شد و حاضران در خصوص اهمیت توجه به بعد آموزشی و پایش، نظارت و نحوه استفاده کودکان و نوجوانان از فضای مجازی بحث و تبادل‌نظر کردند.

- کانون نیر

به مناسبت گرامیداشت دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره این روزهای به یادماندنی برنامه های ویژه ای در کانون نیر برگزار شد.

دیدار با امام‌جمعه شهرستان، غبارروبی مزار شهدا، تهیه طرح دیواری، برگزاری فعالیت‌های فرهنگی هنری در راستای گرامیداشت دهه فجر، برپایی نمایشگاه نقاشی و توانمندی‌های اعضا و نمایشگاه کتاب‌های انقلابی برای عموم و کودکان و نوجوانان، همکاری در برگزاری جشن بازی‌های کودکان در محل باشگاه تختی، برگزاری جشن غنچه‌های انقلاب، بازدید مشاور فرماندار شهرستان نیر سرکار خانم انتظاری از مرکز و فعالیت‌های آن، همکاری با سایر ادارات و نهادها در برگزاری برنامه‌ها، دیدار با زنان توانمند شهرستان، شرکت در مسابقات ورزشی بانوان کارمند و کسب مقام توسط مربیان مرکز ازجمله فعالیت‌های اجراشده در این ایام بود.

- کانون هشتجین

هم‌زمان با آغاز دهه‌ی مبارک فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های زیر در مرکز هشجین انجام گرفت:

ساخت ریسه و آذین: اعضای نوجوان مرکز اقدام به ساخت تعداد زیادی از آذین‌های رنگی و ریسه و بنر کردند که درنهایت این ریسه‌ها و بنرها در ۵ اداره  از ادارات شهر هشجین به‌صورت نمادین توسط خود اعضا نصب شد. معرفی سرداران شهید منطقه‌ی خورش رستم از برنامه‌های دیگر این ایام بود.

نقاشی: هم‌زمان با سالروز  ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میهن عزیزمان، زنگ انقلاب در این مرکز به صدا درآمد و اعضا  در این روز یک نقاشی گروهی را ترسیم کردند.

معرفی ایام و وقایع: توضیحاتی در خصوص ایام مبارک فجر به اعضا داده شد و روزشمار انقلاب که از قبل برای اعضا تهیه‌شده بود به آن‌ها ارائه شد. دل نوشته به امام: اعضا دل نوشته‌های خود را به حضرت امام خمینی(ره) نوشتند. معرفی کتاب: کتاب خاطرات انقلاب به اعضا معرفی شد. مسابقه‌ی ساخت کارت‌پستال: اعضا با موضوع دهه‌ی فجر کارت‌پستال‌هایی را ساختند که در پایان برنامه به کارت‌پستال‌های برتر جوایزی اهدا شد.

معرفی شخصیت: معرفی شخصیت حضرت امام خمینی(ره) و حضرت فاطمه زهرا(س) به مناسبت ایام فاطمیه به اعضا. شعرخوانی: اعضا به‌صورت گروه‌های سه نفرِ هرکدام یک شعر با موضوع انقلاب خواندند. طرح دیواری: اعضا روی برگه‌هایی شکل لاله را به‌صورت تکه چسبانی و کلاژ نصب کردند و هر لاله را بنام یک شهید نام‌گذاری نمودند. کاردستی: اعضا در این بخش با بطری‌های نوشابه‌ی رنگ‌شده لاله‌های رنگین ساخته شد.

شرکت در جشنواره شعرخوانی مرکز خلخال: عضو نوجوان مرکز هشجین متناسب با این ایام  شعرخوانی انجام داد.

- مرکز شماره یک کانون اردبیل

هم‌زمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی اولین جشنواره کاردستی‌های انقلابی با مشارکت مراکز فرهنگی هنری شماره یک و دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل برگزار شد.

اولین جشنواره کاردستی‌های انقلابی به‌منظور گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و باهدف نهادینه کردن روحیه انقلابی در بین کودکان و نوجوانان در مرکز شماره دو کانون اردبیل با اجرا درآمد.

این برنامه در روز اول دهه فجر که با عنوان "انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، ولایت و رهبری" نام‌گذاری شده بود، با نواختن زنگ انقلاب و پخش سرودهای انقلابی آغاز شد.

در ادامه اعضا با کمک‌مربیان به تهیه کاردستی‌های زیبایی با موضوع انقلاب و ایران پرداختند و کبوترهای آزادی، قاب عکس حضرت امام خمینی (ره)، گل‌های لاله، پرچم ایران و کارت‌پستال‌های انقلابی تهیه کردند.

معرفی ایام‌الله دهه فجر و لحظه ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به کشور، شعرخوانی و معرفی کتاب از دیگر بخش‌هایی بود که در این برنامه به اجرا درآمد و شرکت‌کنندگان با بریدن کیک پیروزی انقلاب کامشان را شیرین کرده و با گرفتن عکس یادگاری این روز بزرگ را در حافظه تاریخی‌شان جاودانه کردند.

همچنین ویژه‌برنامه‌ انقلاب ما انفجار نور بود با حضور اعضای طرح کانون مدرسه در مرکز یک کانون اردبیل برگزار شد.

در این ویژه‌برنامه، مربیان مرکز با معرفی کتاب تاریخ انقلاب و وقایع این ایام به استقبال اعضا رفتند و با آن‌ها از روزهای خوش پیروزی و خاطرات بچه‌های انقلاب گفتند.

در ادامه، اعضا در گروه‌های ۱۰ نفرِ تصاویر حضرت امام خمینی(ره) و انقلاب را نقاشی کرده و همچنین با نوشتن شعارهای انقلابی روی دیوارنوشته‌ها و شعارنوشته‌های پارچه‌ای لحظات به‌یادماندنی را رقم زدند.

همچنین با شعرخوانی مربی از کتاب خورشیدی اینجا خورشیدی آنجا، اعضا دل را پر از محبت خدا کرده و به صفحه صفحه‌ی کتاب انقلاب با نثار گل ادای احترام کردند.

اجرای مسابقه‌ی پرتاب حلقه با حضور نمایندگان گروه‌ها و کلمات را حدس بزن ازجمله فعالیت‌های پایانی برنامه بود که شور و شعف بچه‌ها را در جشن انقلاب مرکز مضاعف کرد.

در برنامه‌ای دیگر به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر و برای آشنایی اعضای مرکز با شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم؛ برنامه بازدید از مزار شهدا برگزار شد که اعضا در این برنامه حضور یافتند و ضمن عطرافشانی و زیارت مزار این عزیزان، پیمان و عهد مجدد با آن‌ها بستند تا راه آن‌ها را ادامه دهند و پایبند فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری باشند. در پایان این برنامه اعضا با حضور در مزار یکی از شهدای نوجوان، خاطراتی را از زبان یکی از هم‌رزمان شهید دوران انقلاب شنیدند.

- مرکز شماره دو کانون اردبیل

اولین جشنواره کاردستی‌های انقلابی به‌منظور گرامیداشت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و باهدف نهادینه کردن روحیه انقلابی در بین کودکان و نوجوانان در مرکز شماره ۲ کانون اردبیل به اجرا درآمد.

این برنامه در روز اول دهه فجر که با عنوان "انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) ، ولایت و رهبری" نام‌گذاری شده بود با مشارکت مرکز شماره یک برگزار و با نواختن زنگ انقلاب و پخش سرودهای انقلابی آغاز شد.

در ادامه اعضا با کمک‌مربیان به تهیه کاردستی‌های زیبایی با موضوع انقلاب و ایران پرداختند و کبوترهای آزادی، قاب عکس حضرت امام خمینی(ره)، گل‌های لاله، پرچم ایران و کارت‌پستال‌های انقلابی تهیه کردند. معرفی ایام‌الله دهه فجر و لحظه ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به کشور، شعرخوانی و معرفی کتاب از دیگر بخش‌هایی بود که در این برنامه به اجرا درآمد. در پایان برنامه، شرکت‌کنندگان با بریدن کیک پیروزی انقلاب، کامشان را شیرین کرده و با گرفتن عکس یادگاری، این روز بزرگ را در حافظه تاریخی‌شان جاودانه کردند.

  • جشن "غنچه‌های انقلاب"

جشن "غنچه‌های انقلاب" با حضور دانش آموزان، اعضا، مربیان کانون و معلمان مدرسه با مشارکت و همکاری مدرسه سبلان برگزار شد.

بیش از۷۰ دانش‌آموز که عضو طرح کانون مدرسه نیز بودند در این جشن شرکت کرده و لحظات شیرین و ماندگاری را به وجود آوردند. لیلا فرید مربی مسئول مرکز ضمن تبریک این ایام خجسته به میهمانان در سخنانی به بیان رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های جوانان وطن در پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی پرداخت و نقش ارزنده دانش آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی را یادآور شد.

اجرای سرود وطن، شعرخوانی، اجرای نمایش و پخش کلیپ‌های انقلابی و پویانمایی ازجمله برنامه‌های اجراشده در این ایام بود.

  • کارگاه پویانمایی"انقلاب پویا"

کارگاه پویانمایی با عنوان "انقلاب پویا" برای اعضای علاقه‌مند به هنر پویانمایی برگزار شد. در این برنامه که با برنامه‌ریزی قبلی و به‌منظور تقویت انگیزه‌های دینی و انقلابی در کودکان و نوجوانان از نگاهی نو به اجرا درآمد،  اعضا ضمن آشنایی با چگونگی تولید پویانمایی، دو پویانمایی کوتاه با موضوع انقلاب بانام‌های "امام آمد" و "دهه فجر مبارک" را تهیه نمودند.

  • قصه‌گویی برای کودکان با موضوع انقلاب

در این برنامه که با حضور کودکان و نونهالان مهدکودک و پیش‌دبستانی شازده کوچولو اجرا شد، ضمن معرفی فعالیت‌های کانون برای شرکت‌کنندگان، معرفی ایام و شعرخوانی، قصه‌ی سلطان جنگل با محتوای تربیتی و انقلابی و با موضوع انقلاب اجرا شد.

  • صبح شعر انقلاب"لاله‌های جاوید"

برنامه امسال کارگاه ادبی در ایام دهه فجر، برگزاری صبح شعر انقلاب با عنوان "لاله‌های جاوید" بود که با مشارکت اعضای ادبی و علاقه‌مند به شعر و ادبیات در فضایی شاد و شاعرانه برگزار شد و برای اعضای منتخب جوایزی اهدا شد.

  • مسابقه نقاشی"رنگ پیروزی"

در این برنامه موضوع انقلاب دستمایه فعالیت کودکان و نوجوانان هنرمند مرکز بود، در این کارگاه آثار هنری زیبایی توسط اعضا تهیه شد و به برگزیدگان جوایزی اهدا شد.

معرفی ایام، معرفی شخصیت، روخوانی کتاب، شعرخوانی، معرفی کتاب‌های انقلابی، بازدید از مرکز پخش سرودهای انقلابی و ... برنامه‌هایی بود که در طول ایام دهه فجر به‌طور مستمر در مرکز و برای اعضا به اجرا درآمد.

- ویژه‌برنامه انقلاب نور در مرکز شماره سه کانون اردبیل

به مناسبت دهه مبارک فجر ویژه‌برنامه انقلاب نور با حضور بیش از ۱۹۰ نفر از دانش آموزان مدرسه دخترانه ارشاد شهرک سینا در مرکز شماره ۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل برگزار شد.

در این ویژه‌برنامه فعالیت‌های فرهنگی هنری شامل: قصه‌گویی، مسابقه، اجرای سرود و نمایش خلاق باهدف ایجاد شورونشاط در دانش آموزان برگزار شد و در پایان با اهدای جوایز از آن‌ها تقدیر به عمل آمد.

همچنین دانش آموزان ابتدایی رضوانه با حضور در مرکز ضمن بازدید از نمایشگاه آثار هنری اعضا به سفالگری و نقاشی با موضوع " کودکان انقلاب" پرداختند. اعضای کودک در بخش دیگری از فعالیت‌ها در محل سالن نمایش به تماشای پویانمایی " گچ‌های سفید" با موضوع انقلاب نشستند.

در برنامه‌ای دیگر، اعضای مرکز به با موضوع لاله‌های سرخ انقلاب کاردستی ساختند و داستان "مهربان‌تر از مسیح" برای آن‌ها قصه‌گویی شد. برگزاری بازی‌های فکری و سرگرمی‌های سازنده جهت ایجاد شورونشاط، فضاسازی مرکز با دست سازه‌های اعضا از ویژه‌برنامه‌های این ایام مبارک بود. در بخش ادبی نیز دل نوشته‌های اعضا با عنوان "پرواز به‌سوی لاله‌ها" و در بخش هنری، نقاشی گروهی با عنوان "دیو سرنگون" اجرا شد.

- مرکز شماره چهار کانون اردبیل

هم‌زمان با آغاز ایام‌الله مبارک دهه فجر در مرکز ۴ کانون اردبیل طبق برنامه‌های پیش‌بینی‌شده و توجه ویژه به عناوین روزهای دهه فجر ویژه‌برنامه‌هایی به شرح ذیل اجرا شد.

در سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به ایران و آغاز دهه مبارک فجر، با حضور پرشور اعضا مرکز آذین‌بندی شده و با پخش کلیپ و سرودهای انقلابی، زنگ انقلاب هم‌زمان با ورود تاریخی امام خمینی (ره) در مرکز به صدا درآمد و اجرای برنامه‌ها آغاز شد.

جهت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب، مراسم دیدار از خانواده شهید گران‌قدر "سعید برمال" با حضور ۱۵ نفر از اعضا کودک و نوجوان مرکز انجام شد. خاطره گویی توسط اعضا با تعریف خاطراتی شیرین از مراسم دهه فجر مدارس و درنهایت کتاب خاطرات انقلاب توسط مربی برای اعضا روخوانی شد.

باهدف آشنایی اعضای مرکز باشخصیت‌های انقلابی، معرفی شخصیت شهید دکتر بهشتی و گفتگو در مورد زندگینامه و رشادت‌های وی در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی انجام شد. معرفی کتاب‌هایی با موضوع انقلاب اسلامی، ماسک سازی، برگزاری کارگاه کاردستی و ماکت، معرفی سرزمین و برگزاری نمایشگاه کتاب از دیگر فعالیت‌هایی بود که در طول  ایام‌الله فجر انجام گرفت. پایان‌بخش برنامه‌ها برگزاری جشن ویژه با عنوان "یاد لاله‌ها" با حضور۷۰ نفر از اعضا مرکز بود که با تلاوت کلام‌الله مجید و پخش سرود ملی آغاز شد. در ابتدای برنامه معرفی ایام وقایع توسط مربی فرهنگی مرکز انجام شد.

قصه‌خوانی توسط مربی مسئول مرکز، برگزاری کارگاه بحث آزاد با موضوع حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی، مسابقه ، اجرای سرود، شعرخوانی و نمایش خلاق با عنوان" شاه فرار کن" از دیگر برنامه‌های این جشن بود.

- مرکز شماره پنج کانون اردبیل

هم‌زمان با ورود حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی، زنگ انقلاب با پخش سرودهای انقلابی در مرکز طنین‌انداز شد و در ادامه فعالیت مشترک مربیان ادبی و هنری در قالب شعارنویسی و با محوریت " امام خمینی ، ولایت‌فقیه و رهبری " به اجرا درآمد.

اعضا در این فعالیت با شعارهای انقلابی آشنا شده باراهنمایی مربی خوشنویسی به‌صورت گروهی شعارهایی روی بنر نگارش کردند.

  • برپایی ایستگاه نقاشی و سفال با عنوان"مشت‌های آزادی"

در این فعالیت مربی هنری با فضاسازی روزهای پرشور انقلاب و تظاهرات مردم برای سرنگونی ظلم و بیداد با محوریت" ایمان، جهاد و شهادت" از اعضا خواست تا به‌صورت گروهی گوشه‌ای از این شورآفرینی‌ها را در قالب نقاشی گروهی به تصویر بکشند، سپس اعضا باراهنمایی مربی با استفاده از گِل سفال مشت‌های گره‌کرده‌ای را با نماد"مشت‌های آزادی انقلاب" تهیه کردند.

  • برگزاری مسابقه رباتیک با شعار"نوجوانان؛ خودباوری و پیشرفت علمی"

به مناسبت فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در مرکز شماره ۵ کانون اردبیل با شرکت اعضای کارگاه‌های علمی مسابقه رباتیک برگزار شد.

در این برنامه که با قرائت قرآن کریم و سرود ملی توسط دانش آموزان شرکت‌کننده آغاز شد. اکرم مداح مربی مسئول مرکز با تبریک سی و نهمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، در خصوص نقش نوجوانان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی با تکیه‌بر علم و فناوری سخنرانی کرد.

در ادامه، مسابقه رباتیک در چهار گروه ۴ نفرِ با حضور دانش آموزان طرح کانون مدرسه شهید روشنی و شهید موسی صادقی در رشته رباتیک فوتبالیست در ۲ مرحله بی شوتر و با شوتر برگزار شد که از هر گروه ۲ نفر به مرحله پایانی راه‌یافته و باهم به رقابت پرداختند. گفتنی است، در پایان مسابقه از نفرات برگزیده با اهدای جوایزِ ویژه تقدیر به عمل آمد.

  • معرفی شخصیت و کتاب

معرفی شخصیت گهربار حضرت امام خمینی(ره) به‌عنوان مرد آزاداندیش قرن بیستم برای کودکان و نوجوانان که آینده‌سازان ایران و پرچم‌دار انقلاب اسلامی هستند، یکی دیگر از برنامه‌های دهه‌ی فجر بود که با استفاده از زندگینامه‌ی حضرت امام خمینی(ره) و با محوریت "وحدت ملی، عزت امت اسلامی و حکومت جهانی حضرت مهدی(عج)"برای اعضا برگزار شد، علاوه بر آن مربیان، اعضا را با منابع و مآخذ انقلاب اسلامی ازجمله کتاب روزها و رویدادها آشنا کردند.

  • برگزاری جشن انقلاب با عنوان "طلوع آزادی"

جشن پیروزی انقلاب با حضور دانش آموزان مدرسه‌ی فردوسی و با اجرای برنامه‌هایی چون: معرفی ایام، شعرخوانی، قصه‌گویی، مسابقه و پخش کلیپ از شهدای انقلابی استان اردبیل برگزار شد.

  • برگزاری کارگاه کاردستی

مربیان در این کارگاه با یادآوری نام و یاد شهدای انقلاب اسلامی، طرز تهیه‌ی گل لاله را به‌عنوان نماد شهادت با فن "کاغذ و تا" آموزش دادند.

  • امضای پیمانه نامه با محوریت "استکبارستیزی، حمایت از جبهه‌ی مقاومت و قدس شریف"

اعضا در این فعالیت پیان نامه‌ای را با متن زیر نگارش و امضا کردند:

"ما کودکان و نوجوانان ایران‌زمین ضمن تجدید پیمان با مقام معظم رهبری و میثاق استوار با آرمان‌های امام راحل و شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، همواره آمریکا را  به‌عنوان حکومت استکبار جهانی دانسته و با گرامی داشت یاد و خاطره‌ی حماسه‌آفرینان و شهدای مدافع حرم، تکریم و تجلیل از جانبازان و ایثارگران و با الگوپذیری از آنان مسیر موفقیت را طی می‌نماییم.

همچنین، فضاسازی مرکز باحال و هوای دهه‌ی فجر و بازدید دانش آموزان مدارس در ایام گرامیداشت سی ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد.

- مرکز شماره یک کانون مشگین شهر

به مناسبت فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر فضاسازی مرکز با عنوان (انقلاب ائوی) با اجرای مربی هنری سولماز کاظم نژاد و با کمک‌مربیان فرهنگی انجام شد.

در اولین روز از ایام‌الله دهه‌ی مبارک فجر، برنامه‌ی زنگ انقلاب با حضور اعضاء فعال مرکز اجرا شد. در ادامه طرح ادبی و قصه‌گویی با حضور پیش‌دبستانی و مهدهای کودک شهرستان در اتاق انقلاب و انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی با روش قصه‌گویی، پرچم سازی با مشارکت اداره‌ی بهزیستی، مدارس و مهدهای کودک شهرستان برگزار شد.

  • برگزاری نماز جماعت و کاردستی سازی و تزیین مساجد ولیعصر(عج) و حضرت امام سجاد(ع) :

با مشارکت آموزش‌وپرورش و حضور دانش آموزان در مساجد ولیعصر(عج) و حضرت امام سجاد(ع) به‌صورت گروهی کاردستی کار شد و به کمک‌مربیان و معلمان این مساجد تزیین انقلابی شد، در پایان نماز جماعت با حضور روحانی مسجد برگزار شد.

  • تشکیل گروه سرود:

در این ایام گروه سرود جدیدی در مرکز با اعضای پسر تشکیل شد و اولین سرود تمرین از مجموعه سرودهای دفاع مقدس به اجرا درآمد.

  • ایستگاه انقلاب:

اتاق انقلاب (انقلاب ائوی) که در مرکز  طراحی‌شده بود به‌عنوان ایستگاه انقلاب مورداستفاده قرار گرفت و مربیان هرروز به معرفی ایام و شخصیت‌های انقلابی در این محل برای اعضا، پرداختند.

- مرکز شماره دو کانون مشگین شهر

در اولین روز از ایام‌الله دهه فجر که مصادف با روز پنجشنبه بود مربیان مرکز به‌اتفاق اعضای کودک و نوجوان با در دست داشتن گل‌های لاله به‌صورت سه‌بعدی و پرچم ایران که در کارگاه کاردستی ساخته بودند به مزار شهدا رفته و با آب و گلاب عطرافشانی کردند.

در این برنامه، لیلا مستعلی زاده مربی مسئول مرکز در خصوص رشادت‌ها و جان‌نثاری‌های شهدای نوجوان انقلاب که در جهت حفظ ارزش‌های انسانی و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تلاش کرده بودند سخنرانی کرد و با نثار فاتحه و صلوات به روح پاک شهیدان مراسم پایان یافت.

  • زنگ انقلاب

به مناسبت ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به ایران و گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی زنگ انقلاب در مرکز ۲ مشگین شهر با حضور اعضا و مربیان به صدا درآمد و اعضا با در دست گرفتن پرچم‌های انقلابی هم‌صدا با سرودهای انقلابی که در مرکز پخش شد، یاد و خاطر ه امام و شهدای انقلاب را گرامی داشتند.

  • برپایی نمایشگاه عکس‌های انقلاب ۵۷ در مرکز ۲ کانون مشگین شهر

به مناسبت گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر نمایشگاه عکس‌های انقلاب ۵۷ در مرکز ۲ کانون مشگین شهر همراه با ویژه‌برنامه‌های فرهنگی هنری برای اعضا و دانش آموزان طرح کانون مدرسه اجرا شد.

در این برنامه، اعضا ضمن بازدید و تماشای تصاویر انقلاب که توسط نصیر یعقوبی مورخ و چهره فرهنگی شهرستان تهیه‌شده بود با توضیحات مربیان مرکز توانستند با چهره‌های برجسته، شاخص و نقش‌آفرینان انقلاب ۵۷ شهرستان مشکین‌شهر آشنا شوند. در میان اعضای بازدیدکننده برخی توانستند عکس پدربزرگ خود را با کمک‌مربیان شناسایی کنند و قرار شد تا پایان بهمن‌ماه با شناسایی افرادی  که تابه‌حال در قید حیات هستند ویژه‌برنامه‌ای جهت تجلیل از انقلابیون ۵۷ شهرستان در مرکز تهیه و اجرا شود.

معرفی شهدای انقلاب شهرستان و شهید نوجوان امین تیموری و نقش آن‌ها در پیروزی انقلاب اسلامی باهدف ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت، معرفی شخصیت برجسته و تاریخی حضرت امام خمینی(ره) بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران با محوریت (فرهنگ دینی، عناصر اعتقادی تشیع، خاستگاه حوزوی حضرت امام خمینی(ره)، جایگاه برجسته مرجعیت و بالاخره ویژگی‌های شخصیتی ایشان به‌خصوص در ابعاد معنوی و عرفانی) از دیگر فعالیت‌های مربیان مرکز در این ایام بود.

  • کارگاه ساخت پرچم ایران به روش چاپ دست در مرکز ۲ کانون مشگین شهر

برای پاسداشت ایام پرفروغ دهه مبارک فجر، اعضای مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشگین شهر پرچم جمهوری اسلامی ایران را به روش چاپ دست تهیه کردند.

به مناسبت ایام مبارک دهه فجر و ارج نهادن به خون پاک شهدای انقلاب و دفاع مقدس ویژه‌برنامه‌های متنوعی برای اعضا و دانش آموزان طرح کانون مدرسه در سالن سینمای مرکز ۲ کانون مشگین شهر اجرا شد.

ابتدای برنامه عسگر جعفری مربی فرهنگی مرکز ضمن تبریک فرارسیدن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در خصوص وقایع و اتفاقات انقلاب ۵۷ برای اعضا سخن گفت و به تغییر و تحولاتی که پس از سرنگونی رژیم شاهنشاهی رخ‌داده بود با اعضا به گفتگو نشست.

در ادامه لیلا مستعلی زاده مربی مسئول مرکز با موضوع انقلاب ۵۷ به معرفی نمادها و نشانه‌های پرچم سه رنگ و مقدس جمهوری اسلامی ایران پرداخته و در خصوص جایگاه  نمادها و رنگ‌های پرچم با اعضا گفتگو کرد و در ادامه، اعضا سرود ملی و سرود کانون پرورش فکری را به‌صورت دسته‌جمعی اجرا کردند.

سپس کارگاه ساخت پرچم جمهوری اسلامی ایران به روش چاپ دست برای اعضا برگزار شد و نیر پیکام مربی فرهنگی در مورد چگونگی فعالیت در این کارگاه برای اعضا توضیحاتی ارائه کرد.

در ادامه اعضا به سه گروه تقسیم شدند و هر گروه رنگ‌های پرچم جمهوری اسلامی را با استفاده از گواش بر دست‌های خود نقاشی و بر روی پرچم ایران چاپ کردند و در پایان اعضا دست‌های رنگی خود را بالابرده و در محوطه کانون با فریاد استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و خواندن شعارهای انقلابی راهپیمایی کردند.

  • ساخت ۲۲ تندیس سفالین الله کبر

اعضای کانون و دانش آموزان طرح کانون مدرسه در کارگاه سفالگری با هدایت نرگس پورعلی مربی هنری مرکز ۲۲ تندیس سفالین الله‌اکبر ساختند. سپس این تندیس‌ها را با سه رنگ پرچم ایران رنگ‌آمیزی کردند.

  • رونمایی از پانل(تابلو اعلانات) الگوی نجابت

به مناسبت گرامیداشت سی ونهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تقارن دهه فجر با ایام فاطمیه از پانل الگوی نجابت مرکز با حضور حجت‌الاسلام جهانگیری روحانی شهر و حمیده فاضلی پیشکسوت انقلابی و بازنشسته کانون در محل سالن مطالعه مرکز رونمایی شد.

این ویژه‌برنامه با حضور مدعوین، معلمان مدارس، دانش آموزان، مربیان مرکز ۲ کانون مشگین شهر در سالن مطالعه مرکز برگزار شد. در این ویژه‌برنامه فضاسازی توسط مربیان انجام‌گرفته بود. مطالب و طرح پانل با موضوع معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س)، عفاف و حجاب و نماز بود.

 برنامه با تلاوت آیاتی از قرآن مجید توسط بهروز هواخواه مربی سیار روستای آغاز شد و در ادامه پخش سرود ملی و بعدازآن مراسم رونمایی از پانل الگوی نجابت انجام شد.

سپس شکیلا تقی اوغلی مجری نوجوان مرکز ضمن خوش‌آمد گویی به میهمانان، شعری در خصوص نجابت فاطمه زهرا(س) خوانده و ایام‌الله دهه فجر را تبریک گفت.

در ادامه حجت‌الاسلام جهانگیری به سخنرانی در خصوص شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخته و ایشان را به‌عنوان الگوی نجابت برای دختران وزنان معرفی نمود و به نقش زنان و دختران در پیروزی انقلاب ۵۷ اشاره کرد.

حمیده فاضلی بازنشسته کانون مشگین شهر از خاطرات خود در زمان پیروزی انقلاب اسلامی که در آن زمان در مقطع دبیرستان مشغول تحصیل بود صحبت نموده و همه دختران را به الگوپذیری از خصایص رفتاری و اخلاقی حضرت فاطمه زهرا(س) دعوت کرد.

معرفی پانل الگوی نجابت و صحبت در خصوص نوع طرح، رنگ و نمادهای استفاده‌شده در آن توسط نیرپیکام مربی فرهنگی مرکز که اجرای طرح را بر عهده داشت از قسمت‌های دیگر برنامه بود.

از دیگر بخش‌های برنامه بریدن کیک انقلاب بود که توسط میهمانان ویژه انجام شد. سپس مربی مسئول مرکز ضمن تشکر از حضور میهمانان با اهدای لوح تقدیر و هدیه از همه متصدیان برنامه تقدیر نمود. شرکت اعضا و مربیان در نماز عبادی سیاسی جمعه و راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه از دیگر برنامه‌های اجراشده در طول ایام‌الله دهه مبارک فجر بود.

- مرکز شماره سه کانون مشگین شهر

اعضای مراکز یک و سه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشگین شهر در سفر استاندار اردبیل به این شهرستان در مراسم استقبال شور و شوق ویژه‌ای بر پا کردند.

هم‌زمان با گرامی داشت دهه فجر با حضور اکبر بهنام جو استاندار اردبیل و مسئولان استانی برای افتتاح طرح‌های عمرانی و اقتصادی در شهرستان مشگین شهر، اعضای مراکز یک و سه کانون این شهرستان با اجرای برنامه‌های ویژه در تالار اندیشه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از میهمانان استانی و شهرستانی استقبال نمودند.

به گفته نیلوفر صفروند مسئول کمیته کودک و نوجوان شهرستان مشگین شهر، این برنامه توسط مربیان فرهنگی هنری مراکز یک و سه کانون مشگین شهر تهیه‌شده بود و به پیشنهاد فرماندار این شهرستان به اجرا درآمد.

گفتنی است، اعضای کانون پس از اجرای برنامه‌های جذاب فرهنگی هنری، دکلمه خوانی، خوش‌آمد گویی و اهدای شاخه گل به میهمانان استانی مورد تشویق حاضران قرا گرفته و استاندار استان اردبیل با ابراز خرسندی از فعالیت‌های کانون از هنرمندان کودک تجلیل نمود.

شایان‌ذکر است، از سوی فرمانداری مشگین شهر اعلام شد به مربیان و اعضای شرکت‌کننده در این برنامه به‌پاس قدردانی، لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

  • نقاشی روی پارچه با موضوع «به رنگ انقلاب»

در این ویژه‌برنامه پس از سخنان نیلوفر صفروند مربی مسئول مرکز در مورد انقلاب و تظاهرات و نقش نوجوانان در آن روزها، اعضا باراهنمایی مربی هنری مرکز سولماز کاظم نژاد به نقاشی صحنه‌های انقلاب۵۷ پرداختند. این گروه به همراه تعداد دیگری از اعضای مرکز در ایستگاه بزرگ نقاشی شهرستان که در روز ۲۲ بهمن برگزار شد، شرکت کردند.

  • شعر و سرودهای کودکانه انقلابی در فضای مرکز طنین‌انداز شد

در این برنامه اعضای کودک باهم خوانی سرود ملی، شعرها و سرودهای انقلابی به زبان ترکی در جشن پیروزی انقلاب مرکز سهیم شدند.

  • فعالیت‌های کانون، مسجد و مدرسه در هفتمین روز از ایام‌الله دهه فجر

ویژه‌برنامه" کانون، مسجد، مدرسه" با هماهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره آموزش‌وپرورش و سازمان تبلیغات اسلامی برای نخستین بار در مشگین شهر به اجرا درآمد. این برنامه که با استقبال و حمایت حجت‌الاسلام‌والمسلمین باوقار امام‌جمعه شهرستان در مسجد امام سجاد(ع) به اجرا درآمد باهدف انجام فعالیت‌های فرهنگی کانون در مسجد و برای دانش آموزان مناطق محروم که دسترسی به مراکز کانون برای آن‌ها مقدور نبود، ترغیب و تشویق نوجوانان به حضور در مساجد و انجام فعالیت‌های فرهنگی در مسجد و نیز معرفی بیشتر کانون برای دانش آموزان و ... برگزار شد.

این برنامه با حضور امام‌جمعه، رئیس شورای اسلامی، دبیر ستاد دهه فجر، معاونت اداره محیط‌زیست و روابط عمومی، مسئول ستاد اقامه نماز آموزش‌وپرورش شهرستان و مربیان مراکز سه‌گانه کانون مشکین‌شهر به اجرا درآمد.

در این برنامه، نیلوفر صفروند مسوول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر شهرستان مشگین شهر پس از خیرمقدم گویی، سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت. سپس دختران نوجوان در کنار آموزگاران خود و مربیان کانون به اقامه نماز جماعت به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین باوقار امام‌جمعه شهرستان پرداختند و در پایان نماز دعای فرج به‌صورت دسته‌جمعی خوانده شد. مراسم اهدای یک جلد قرآن به امام‌جمعه شهرستان از طرف مراکز سه‌گانه کانون شهرستان دیگر برنامه این روز بود.

در ادامه دانش آموزان شرکت‌کننده هرکدام یک کاردستی از نوع لاله‌های سه‌بعدی با هدایت معصومه رحیم زاده، نرگس پورعلی و سولماز کاظم نژاد تهیه‌کرده و بخشی از فضای مسجد را آراستند.

در پایان امام‌جمعه شهرستان ضمن تشکر از ویژه‌برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر و مربیان مراکز کانون مشگین شهر، در مورد انقلاب شکوهمند اسلامی و تفاوت‌های دختران نوجوان نسل حاضر و چهار دهه گذشته سخنرانی نمود. اهمیت توجه به مباحث فرهنگی و اسلامی و لزوم تداوم حضور نسل امروز در مکان‌های فرهنگی همچون کانون و مسجد و حفظ حجاب از مهم‌ترین مباحثی بود که صمیمانه و متناسب با نیاز و درک مخاطبین توسط امام‌جمعه شهرستان موردتوجه و تأکید قرار گرفت.

پذیرایی از میهمانان و اهدای گل‌هایی که ساخته دست اعضای کانون پرورش فکری در مراکز بودند به دانش‌آموزانی که کانون را از نزدیک ندیده بودند و یا عضو نشده بودند، پایان‌بخش این ویژه‌برنامه بود. همچنین در برنامه‌ای دیگر مشت‌های کوچک و گره‌کرده‌ی اعضای مرکز شماره سه کانون مشکین‌شهر به رنگ پرچم جمهوری اسلامی ایران مزین گشته و با شعرهای انقلابی این ایام را جشن گرفتند.

- مرکز شماره یک کانون کوثر

ویژه‌برنامه‌ی دهه‌ی فجر با حضور مسئولان فرهنگی شهرستان کوثر و ۶۰ نفر از اعضای کودک و نوجوان در اولین روز از دهه‌ی مبارک فجر در مرکز یک کوثر برگزار شد.

اعضای مراکز ۱ و ۲ کوثر در این ویژه‌برنامه هنرنمایی کردند. پخش سرود ملی، قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط عضو کانون، خیرمقدم گویی و ارائه گزارش از برنامه‌های دهه‌ی فجر توسط اکرم راضی مربی مسئول مرکز یک، اجرای سرود «وطن ما ایران» توسط اعضای کودک کانون، پخش کلیپ از برنامه‌های سال ۹۶ کانون، اجرای نمایش خلاق «قطار قطار» توسط اعضای کودک کانون، اجرای مسابقه‌ی پرسش و پاسخ با موضوع انقلاب اسلامی با حاضران در برنامه، اهدای جوایز به مجریان برنامه و پذیرایی از اهم برنامه‌های این ویژه‌برنامه بود.

  • برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی:

    در طول دهه‌ی مبارک فجر نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در مرکز برگزار شد که فروش محصولات با تخفیف ویژه بود. اعضای کانون، دانش آموزان مدارس و عموم مردم از این نمایشگاه بازدید و محصولات فرهنگی تهیه کردند.

  • گل‌باران مزار شهدای شهرستان کوثر:

۴۰ نفر از اعضای مراکز ۱ و ۲ کوثر به همراه مربیان در مزار شهدا حضور یافته و با خواندن فاتحه برای شادی روح آن‌ها دعا کرده و مزار شهدا را گل‌باران کردند.

 - شرکت در مراسم افتتاحیه‌ی المپیاد ورزشی و بازی‌های محلی شهرستانی:

۲۰ نفر از اعضای کودک مرکز یک کوثر به همراه مربی در مراسم افتتاحیه‌ی المپیاد ورزش شرکت کرده و سرود «وطن ما ایران» را در این برنامه اجرا کردند . همچنین بازی بومی و محلی «بنوشه بنده توشه» را به‌صورت نمادین اجرا کردند. اعضای کانون از بهنام مظاهری رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کوثر جایزه دریافت کردند.

 - بازدید بچه‌های مهدکودک از کانون:

بچه‌های مهدکودک ستاره در کانون حضور یافته و از برنامه‌ی شاد و متنوع کانون استفاده کردند.

این برنامه با همکاری مراکز ۱ و ۲ کوثر برگزار شد. در ابتدا فیلم «عروسیه عروسی» برای میهمانان کوچک پخش شد. در ادامه بازی فوت توپ و نشانه‌گیری با این میهمانان اجرا و در پایان بچه‌های مهدکودک راهپیمایی ۲۲ بهمن را با فن پاستیل به تصویر کشیدند و سرودهای انقلابی را که با مربیان خود یاد گرفته بودند، در کانون اجرا کردند. از طرف اداره بهزیستی شهرستان هدایای در نظر گرفته‌شده بود که تقدیم بچه‌های مهدکودک شد، پذیرایی پایان‌بخش این برنامه بود.

- برگزاری مسابقه شعرخوانی با شعرهای انقلابی:

مراکز ۱ و ۲ کوثر با همکاری کتابخانه عمومی شهرستان مسابقه شعرخوانی با شعرهای انقلابی را در کتابخانه عمومی استاد شهریار اجرا کردند.

در این برنامه معصومه مصطفایی رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوثر بعد از خیرمقدم گویی به اعضا و مربیان، توضیحاتی در مورد نحوه‌ی ثبت‌نام و استفاده از کتاب‌های کتابخانه عمومی ارائه کرد. در ادامه اکرم راضی مربی مسئول مرکز در مورد شعرهای انتخابی اعضا و چگونگی داوری مسابقه شعرخوانی مطالبی را بیان نمود. در این مسابقه ۳۰ نفر از اعضای مراکز ۱ و ۲ کوثر شرکت داشتند. داوران مسابقه مربیان کانون بودند و اعضا به‌نوبت شعرهای خود را خوانده و داوران امتیاز می‌دادند که در پایان سه نفر از اعضا برگزیده شدند و از طرف رئیس کتابخانه عمومی موردتقدیر قرار گرفتند. فائزه حاجلو، نگار سعیدی و محیا اسکندری برگزیدگان این مسابقه بودند.

- اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری و ادبی در طول دهه‌ی مبارک فجر:

   در طول دهه‌ی مبارک فجر برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی در مرکز یک کوثر اجرا شد.

سونیا مهدوی فر عضو کودک کانون در مراسم بازدید استاندار استان اردبیل از شهرستان کوثر به استاندار خیرمقدم گفت. وقایع انقلاب شکوهمند اسلامی برای اعضای کانون معرفی و اعضا با کتاب‌های موجود در مرکز که با موضوع انقلاب آشنا شدند. در ادامه، اعضای گروه سرود کانون با همکاری مربی با استفاده از نمد و تل، سربند گل پرچم ساختند. مسابقه شعارنویسی انقلابی، ساخت کارت‌پستال از لاله و پرچم و نوشتن متن ادبی، سفالگری صحنه ورود حضرت امام خمینی(ره) و شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن از دیگر برنامه‌های این مرکز بود.

- مرکز شماره دو کانون کوثر

روز دوازدهم بهمن‌ماه جشن انقلاب به‌صورت شهرستانی بین مراکز کوثر با حضور ۷۰ نفر از اعضا و همچنین معاون فرماندار و جمعی از مسئولان شهر برگزار شد که برنامه‌های متنوعی همچون اجرای سرود و نمایش، مسابقه، دکلمه خوانی و بازدید از نمایشگاه محصولات فرهنگی کانون و ... ازجمله برنامه‌های این روز بود.

روز چهاردهم بهمن۲۰ نفر از اعضای دختر به یاد بچه‌های انقلاب گل لاله درست کردند.

 پانزدهم بهمن ۳۵ نفر از اعضای طرح کانون مدرسه، از مدرسه شهید محسنی در مرکز حضور یافتند و در برنامه‌های معرفی وقایع و ایام، قصه‌گویی، مسابقه و ایستگاه نقاشی شرکت کردند.

روز شانزدهم بهمن مسابقه کارت‌پستال سازی با موضوع «هدیه به بچه‌های انقلاب» توسط۳۰ نفر از اعضای دختر برگزار شد که به ۳ نفر برگزیده جوایزی اهدا شد. هفدهم بهمن معرفی وقایع و ایام، نمایش فیلم و معرفی کتاب با حضور۲۵ نفر از اعضای دختر انجام شد.

هیجده بهمن با همکاری اداره بهزیستی شهرستان۲۰ نفر از بچه‌های پیش‌دبستانی در مرکز حضور یافتند و برنامه‌هایی چون شعرخوانی، بازی و سرگرمی، مسابقه حفظ تعادل با کمک توپ و کارگاه نقاشی برای آن‌ها برگزار شد.

نوزدهم بهمن ۲۰ نفر از اعضای ادبی دختر مراکز یک و دو جهت شرکت در مسابقه شعرخوانی با موضوع «اشعار انقلاب» واقع در کتابخانه استاد شهریار شرکت کردند و بیست و یکم بهمن مراسم عطرافشانی مزار شهدا با حضور ۲۰ نفر از اعضای دختر برگزار شد. شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن با حضور اعضا و مربیان پایان‌بخش برنامه‌های مرکز در این ایام فرخنده بود.

- کانون گرمی

زنگ انقلاب اولین روز دهه مبارک فجر در ساعت ۳۳/۹صبح روز پنج‌شنبه با حضور اعضای دختر در  مرکز  گرمی نواخته شد. مربی مسئول مرکز با یادآوری خاطره ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به معرفی شخصیت ایشان پرداخت.

در ادامه برنامه ایستگاه نقاشی با حضور بیش از ۱۰۰نفر اعضا در سالن سینمای مرکز برگزار شد. قصه‌گویی، مسابقه، معرفی ایام دهه مبارک فجر و برگزاری کارگاه ادبی با شرکت اعضا فعال ادبی از اهم برنامه‌ها و فعالیت‌های این روز بود.

در مورخه ۱۴/۱۱/۹۶ روز شنبه کارگاه سفال با حضور اعضا فعال مرکز در کلاس سفال برگزار شد. مربی سفال ابتدا با تبریک دهه مبارک فجر اعضا را برای ساختن وسایل با موضوع فوق هدایت نمود و اعضا باراهنمایی مربی شروع به فعالیت نمودند.

همچنین در این ایام فرخنده بازی‌های بومی محلی با همکاری اداره ورزش شهرستان با حضور فرماندار و مسئولان شهر و با حضور بیش از ۱۰۰نفر از دانش آموزان مدرسه شاهد در سالن ورزشی کارگران برگزار شد. اجرای بازی‌های بومی محلی ازجمله: هفت‌سنگ، بنفشه، نون بیار کباب ببر، جوجه گوزی، دکلمه خوانی و ... که در پایان به نفرات برگزیده جوایزی اهدا شد.

 در مورخه ۱۷/۱۱/۹۶ اعضا به همراه معلم خود در مرکز حاضر شدند، ابتدا مربیان مرکز ضمن خوش‌آمد گویی به اعضا و دانش آموزان به اجرای قصه‌های امام و انقلاب پرداختند و در ادامه کتاب‌هایی با موضوع انقلاب برای آن‌ها معرفی کردند.

 در مورخه۱۸/۱۱/۹۶ برای دانش آموزان و اعضا حاضر فیلم‌هایی با موضوع امام و انقلاب در سالن سینمای مرکز پخش شد و اعضا و دانش آموزان بعد از اتمام فیلم‌ها نظرات خود را در مورد آن بیان نمودند.

روز پنجشنبه مورخه ۱۹/۱۱/۹۶ جشن باشکوهی در سالن سینمای مرکز با حضور بیش از۱۵۰نفر از  اعضا، والدین و مسئولان برگزار شد. قرائت قرآن و پخش سرود ملی، خیرمقدم گویی و معرفی ایام توسط مربی مسئول مرکز، قصه‌گویی توسط مربی فرهنگی، اجرای سرود، اجرای نمایش طنز و اخبار طنز ، مسابقه و بازی از اهم فعالیت‌ها و برنامه‌های اجراشده این روز بود.

- کانون موران

به مناسبت سی و نهمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هم‌زمان با سایر مراکز، کانون مرکز موران نیز با برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های مختلف این ایام را جشن گرفت.

برگزاری جلسه شورای فرهنگی مرکز با موضوع هماهنگی برنامه‌های دهه فجر،آذین‌بندی و فضاسازی مرکز با همکاری مربیان و اعضا و همچنین مشارکت در جمع‌بندی برنامه‌ها و مراسم‌ها ویژه بخش موران، از تلاش‌های مرکز در هفته نخست بهمن‌ماه سال جاری هست.

در اولین روز از دهه مبارک فجر نیز اعضای مرکز با شرکت در فعالیت کاردستی نشان سینه به شکل گل لاله  به رنگ پرچم ایران جهت شرکت در مراسم زنگ انقلاب درست کردند.

زنگ انقلاب نیز در همین روز با حضور بخشدار بخش موران، روحانی مستقر در بخش، فرماندهان گروهان مرزی و ناحیه مقاومت سپاه موران، رئیس شورای اسلامی بخش و سایر مسئولان پس از بازدید از فعالیت اعضا در مرکز به صدا درآمد.

در ادامه فعالیت‌های مرکز، وقایع انقلاب از زمان شروع قیام‌های مردمی تا پیروزی انقلاب برای اعضا معرفی شد.

برگزاری مسابقه پرتاب دارت ویژه کارکنان بخش موران با مسئولیت کانون پرورش فکری از برنامه‌های اجراشده توسط این مرکز در سومین روز از ایام دهه فجر بود. این مسابقه با حضور مسئولان ارشد بخش و کارکنان شاغل در منطقه و همچنین با حضور میهمانانی از مدیریت آموزش‌وپرورش شهرستان برگزار شد.

معرفی کتاب با موضوعات انقلابی نیز در راستای معرفی و شناساندن هر چه‌بهتر اهداف انقلاب برای اعضا در مرکز اجرا و کتاب خاطرات بچه‌های انقلاب روخوانی شد.

در ادامه برنامه‌های دهه فجر، کارگاه آموزشی زنان روستایی از برنامه‌های مصوب شهرستانی نیز با مشارکت کانون مرکز موران و کمیته روستایی ستاد دهه فجر شهرستان در سالن سینمای این مرکز برگزار شد. در این مراسم مربی مسئول مرکز ضمن تشریح فعالیت‌های مرکز، در مورد تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان سخن گفت. وی همچنین با تشریح اهمیت فعالیت‌های کانون پرورش فکری در کاهش این مشکلات و آسیب‌های فرهنگی در مورد  توسعه برنامه‌های این مرکز با مشارکت خانواده‌ها در سایر روستاهای بخش نیز گفتگو کرد. 

اجرای مسابقه ادبی بچه‌های انقلاب، مسابقه نقاشی با عنوان رنگ انقلاب، مسابقه جورچین چینی با طرح‌های انقلابی از دیگر فعالیت‌هایی است که با حضور مربیان و اعضا در مرکز اجرا شد.

جشن انقلاب نیز در تاریخ ۲۱ بهمن‌ماه با حضور اعضا در سالن کتابخانه مرکز برگزار و در این مراسم فعالیت‌هایی از قبیل نمایش فیلم، مسابقه، معرفی شخصیت، قصه‌گویی اعضا و شعرخوانی انجام گرفت و در پایان از اعضای حاضر در مراسم با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمد.

بخش پایانی برنامه‌های مرکز در دهه فجر ساخت پرچم رژیم صهیونیستی و آمریکا با مشارکت اعضای نوجوان جهت شرکت پرشور در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن بود. لازم به ذکر است، پرچم‌های ساخته‌شده در مراسم راهپیمایی که با حضور اقشار مختلف مردمی و مسئولان شهرستانی و بخش برگزار شد، توسط اعضا به آتش کشیده شد.

گفتنی است، دیدار با روحانیت مرکز بخش، عطرافشانی مزار شهدا، شرکت در مراسم رژه خودرویی و موتوری، همکاری و مشارکت  در اجرای ویژه‌برنامه شهرستانی بخش موران، شرکت در مراسم پیاده‌روی خانوادگی نیز ازجمله برنامه‌هایی بود که مربی مسئول کانون مرکز موران همراه با سایر مسئولان بخش در آن مشارکت نمود.

- کانون انگوت

هم‌زمان با سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز انگوت برنامه‌های مختلفی را اجرا کرد.

در۱۲ بهمن سالروز لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی(ره) به میهن زنگ انقلاب در مرکز طنین‌انداز شد و در ادامه افسانه سادات مزین مربی مسئول مرکز به‌منظور آشنا سازی کودکان و نوجوانان با آرمان‌ها و اهداف انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، وقایع مربوط به این روز بزرگ را برای کودکان و نوجوانان معرفی و با پخش سرودهای انقلابی و هم‌خوانی آن توسط اعضا یاد و خاطره آن روزها گرامی داشته شد.

اجرای مسابقه پخت کیک و شیرینی توسط اعضا با کمک مادران برنامه‌ای بود که در دومین روز از ایام‌الله دهه مبارک فجر با استقبال پرشور کودکان و مادران و با حضور مشاور فرماندار انجام گرفت وبرترین‌های این مسابقه  جوایز خود را از دستان مشاور فرماندار دریافت کردند.

ویژه‌برنامه جشن انقلاب که با همکاری مدرسه راهنمایی الزهرا انجام گرفت و برنامه‌های متنوعی ازجمله: پخش سرود ملی، قرائت قرآن، خیرمقدم گویی مربی مسئول مرکز، اجرای سرود، اجرای نمایش خلاق، اجرای مسابقه دارت و پذیرایی از شرکت‌کنندگان انجام شد.

از دیگر برنامه‌های اجراشده در طول این ایام می‌توان به برنامه‌هایی همچون: معرفی شخصیت حضرت امام خمینی (ره)، قصه‌گویی با موضوع آن روزهای انقلاب، معرفی شهدای انقلاب، ساخت پرچم به شکل گل لاله با حضور پیش‌دبستانی‌ها، مسابقه نقاشی با عنوان یک شعار یک نقاشی، شرکت در ویژه‌برنامه جشن مدرسه دخترانه ۲۲ بهمن، ساخت جورچین شعارهای انقلابی، مسابقه ادبی با عنوان حرفه‌ایم با امام، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و شرکت در راهپیمایی۲۲ بهمن اشاره کرد.

- کانون بیله سوار

به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ویژه‌برنامه‌های دهه مبارکه فجر با همکاری ادارات عضو کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر در سطح شهرستان بیله سوار برگزار شد.

فضاسازی و آذین‌بندی مرکز، برگزاری نمایشگاه محصولات فرهنگی کانون و همچنین برگزاری نمایشگاه عکس حضرت امام خمینی(ره) آغازگر برنامه‌های دهه مبارکه فجر در روز ۱۲بهمن بود.

در ادامه برنامه‌هایی چون معرفی وقایع و ایام، معرفی شخصیت، معرفی کتاب، شعرخوانی، روخوانی کتاب و مسابقه نقاشی و سرود در بین گروه‌های مختلف دختر و پسر اجرا شد.

به مناسبت تقارن دهه مبارکه فجر با ایام فاطمیه ویژه‌برنامه‌ای به مین مناسبت اجرا و قصه گردنبند بابرکت با موضوع معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) برای اعضای کانون قصه‌گویی شد.

ویژه‌برنامه جوانه‌های انقلاب در جشن انقلاب با مشارکت اداره آموزش‌وپرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون‌های مساجد و بسیج و سپاه ناحیه بیله سوار در محل مسجد جمعه و با شرکت اعضای کودک و دانش آموزان مدارس شهرستان برگزار شد.

مسابقه ادبی کوچه‌های فریاد برنامه دیگری بود که توسط مربی و اعضای ادبی مرکز به مناسبت دهه مبارکه فجر اجرا شد. همایش پیاده‌روی اعضای کانون برنامه دیگری بود که به مناسبت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ایام‌الله دهه فجر برگزار شد.

فعالیت طرح کانون مدرسه دبستان پسرانه طالقانی در ایام دهه مبارکه فجر با محوریت این ایام برگزار شد و اعضا در کارگاه کاغذ و تا با ساخت گل لاله این ایام را گرامی داشتند و در ادامه برنامه مسابقه طناب‌کشی بین اعضای طرح کانون مدرسه برگزار و از گروه برنده تقدیر شد.

جشن بزرگ انقلاب با مشارکت پیش‌دبستانی میهن و مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان با حضور اعضا و اولیای آنان در محل سالن سینمای کانون برگزار شد. اجرای سرود، مسابقه، قصه‌گویی، شعرخوانی اهدای جایزه، پذیرایی و برگزاری کارگاه تغذیه سالم توسط کارشناس شبکه بهداشت از برنامه‌های جشن بود. عطرافشانی مزار شهدا از برنامه‌های دیگری بود که در این ایام انجام شد و اعضا در این برنامه معنوی با شهدای گران‌قدر شهرستان آشنا شدند.

بازدید از کتابخانه عمومی الغدیر و اجرای برنامه‌های مشترکی چون قصه‌گویی، مسابقه نقاشی و کاردستی از برنامه‌های دیگر دهه مبارکه فجر بود. ساخت آدمک و پرچم، جهت شرکت در راهپیمایی شکوهمند ۲۲بهمن‌ماه مهم‌ترین برنامه دهه مبارکه فجر در کانون پرورش فکری بیله سوار بود.

- کانون اصلاندوز

هم‌زمان با ۱۲ بهمن‌ماه سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی زنگ انقلاب به‌صورت نمادین در مرکز فرهنگی هنری اصلاندوز به صدا درآمد. سپس مربی مسئول مرکز بابیان وقایع و رویدادهای این روز تاریخی و استقبال بی‌نظیر ملت ایران از امام خمینی(ره) یاد و خاطره این روز را در ذهن کودکان زنده کرد. در ادامه نیز شخصیت والای امام خمینی(ره) به کودکان و نوجوانان معرفی شد.

فضه میرموسوی مربی مسئول مرکز هدف از اجرای برنامه‌های دهه فجر را آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد.

هم‌زمان با دهه پرفروغ فجر و به‌منظور بزرگداشت این ایام اعضای مرکز اصلاندوز با شرکت در کارگاه «اشعار و دیوارنوشته‌های انقلابی» ضمن یادآوری خاطرات دوران انقلاب، شعارهای انقلابی را بر روی مقوا بازنویسی کردند. در این برنامه مربی مسئول مرکز معانی این دیوارنوشته‌ها و فلسفه استفاده این شعارها در دوران انقلاب را به اعضاء توضیح داد. در ادامه  اعضاء با ایجاد صفوفی فشرده و مشت‌های گره‌کرده صحنه‌هایی از تظاهرات و راهپیمایی‌های مردم در دوران انقلاب را به‌صورت نمایشی بازسازی کردند.

همچنین فعالیت‌های اجرای نشریه تصویری در رابطه با انقلاب اسلامی، خاطره گویی انقلاب، معرفی وقایع انقلاب به روایت تصویر، یک تصویر از یک قصه‌ی انقلابی، معرفی کتاب‌های انقلاب، روخوانی کتاب خاطرات بچه‌های انقلاب به همراه نمایش خلاق، کارگاه کارت‌پستال‌های انقلابی طبق برنامه پیش‌بینی‌شده در طول ایام دهه فجر اجرا شد.

- کانون جعفرآباد

نهمین جشنواره نشریه نگاری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جعفرآباد به مناسبت دهه مبارک فجر با همکاری مدارس طرح «کانون مدرسه» برگزار شد.

به مناسبت دهه مبارک فجر نهمین جشنواره نشریه نگاری در کانون جعفرآباد با ارسال فراخوان برنامه به کلیه مدارس ابتدایی با معرفی موضوعات نشریه شامل: انقلاب اسلامی، دهه فجر و معرفی شخصیت حضرت امام خمینی(ره) آغاز شد.

در ادامه، جشنواره با شرکت مدارس حضرت امام صادق(ع) و نرگس با حضور ۶ گروه در قالب ۳ گروه دختر و ۳ گروه پسر به همراه مربیان پرورشی مدارس برگزار شد.

از بین ۶ اثر ارائه‌شده، یک گروه دختر از مدرسه نرگس و یک گروه پسر از مدرسه حضرت امام صادق (ع) برگزیدگان این جشنواره بودند.

همچنین، در زمان اجرای جشنواره مسئولان شهری از برنامه بازدید کرده و با اعضا و مربیان مرکز در مورد موضوعات نشریه و فرایند اجرای کار بحث و گفتگو کردند و فعالیت‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری را موردتقدیر قراردادند.

گفتنی است، آثار ارائه‌شده در این جشنواره به‌منظور به تصویر کشیدن استعدادها و توانمندی‌های اعضای کانون جعفرآباد در حوزه فعالیت‌های فرهنگی هنری و ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان به‌صورت نمایشگاه دایر خواهد شد.

- مرکز شماره یک کانون پارس‌آباد

به مناسبت سی و نهمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، جشن فجر انقلاب با همکاری مدارس ابتدایی شهید میرزایی و شهید صولت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شماره ۱ شهرستان پارس‌آباد برگزار شد.

در این مراسم که در دو نوبت پسران و دختران اجرا شد، علی برادران مربی مسئول مرکز در سخنانی به معرفی وقایع و ایام دهۀ مبارک فجر پرداخت و اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی پیروزی مظلوم بر ظالم، خون بر شمشیر، پیروزی شعور و درک انسانی بر طاغوت بود.

در ادامه، اعضا از نمایشگاه کتاب‌های انقلابی که به مناسبت ایام دهه فجر برپاشده بود بازدید کردند. این نمایشگاه همه‌ساله با سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) به کشور عزیزمان ایران در این مرکز برپا می‌شود و تا ۲۲ بهمن برای بازدید عموم آزاد است.

همچنین، مربیان فرهنگی مرکز در بازدید اعضا و دانش آموزان از نمایشگاه کتاب‌های انقلابی به معرفی کتاب‌های «امام آمد»، «و حرکت آغاز می‌شود»، «شاه رفت»، «روح‌الله از تولد تا تبعید»، «زیر بار ستم نمی‌کنیم زندگی»، «بیز بو شاهی ایستمیروخ» و تعداد دیگری از کتاب‌ها با موضوع انقلاب پرداختند.

برگزاری کارگاه نقاشی از دیگر فعالیت‌های مرکز در این برنامه بود که اعضا باراهنمایی مربی هنری صحنه‌هایی از حضور مردم ایران در انقلاب ۱۳۵۷ را بر روی مقوا و در قالب گروه‌های چهار نفرِ به تصویر کشیدند.

همچنین اعضا در طرحی دیگر، تصویر ذهنی خود از انقلاب ۵۷ را بر روی پارچه روی دیوار نقاشی کردند. این فعالیت به روش چاپ دست و رنگ‌آمیزی پرچم عزیز کشورمان اجرا شد.

سپس اعضا پویانمایی‌ "خلاصه پهلوی" را به تماشا نشستند و مربی به تبیین مفاهیم اتفاقات فیلم پرداخت.

گفتنی است، معرفی شخصیت حضرت امام خمینی (ره)، معرفی منطقه نوفل‌لوشاتو در کشور فرانسه محل آخرین تبعید بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، دعوت از چهره‌های انقلابی و برگزاری پرسش و پاسخ، معرفی شهدای انقلاب اسلامی، معرفی ایام و وقایع از دیگر فعالیت‌هایی بود که توسط مربیان مرکز انجام شد.

- مرکز شماره دو کانون پارس‌آباد

طلوع سی و نهمین بهار انقلاب شکوهمند اسلامی یادآور خاطرات روزهایی است که ملت قهرمان ایران به رهبری بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) ریشه ظلم و استبداد را در خاک وطن خشکانده و عزت و سرافرازی را به میهن اسلامی ارمغان آورد.

اولین روز از دهه فجر مربیان مرکز پیش از آغاز این ایام با خلاقیت و نوآوری مرکز را آذین‌بندی کرده و در روزهای آغاز دهه فجر با مراجعه به مدارس طرح کانون مدرسه شمس تبریزی (کلاس چهارم ابتدایی) با آموزش هنر کاردستی و آذین‌بندی، دانش آموزان را در امر استقبال از ایام خجسته سهیم کردند. این فعالیت شور و هیجان و روحیه انقلابی را در بین کودکان و نوجوانان زنده کرد.

سومین روز از دهه فجر مربیان علاوه بر اجرای برنامه‌های فرهنگی روزانه با موضوعات انقلاب؛ در ویژه‌برنامه زنگ انقلاب مدرسه بوعلی نیز حاضر شدند. در این برنامه از برگزیدگان مسابقات نقاشی در مراسم انقلاب که با حضور مسئولان شهر برپاشده بود از اعضای موفق هنری تجلیل به عمل آمد.

هم‌زمان با آغاز ایام‌الله دهه فجر در سراسر ایران؛ اعضا و مربیان کانون شماره ۲ پارس‌آباد نیز با برپایی جشن و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری وادی به استقبال روزهای باشکوه پیروزی رفتند. به شکرانه این پیروزی شکوهمند جشن "فجر پیروزی" در سالن مطالعه مرکز برگزار شد. ابتدای برنامه با خواندن سرود ملی توسط شرکت‌کنندگان آغاز شد، سپس حاضران از سرودهای انقلابی آن دوران"دیو چو بیرون فرشته درآید" را شنیدند. یوسف روزگاری مربی فرهنگی تاریخ روزشمار وقایع انقلاب را بازگو و به معرفی سرزمین نوفل‌لوشاتو به‌عنوان دهکده محل اقامت رهبر انقلاب پرداخت. در ادامه مربی مسئول مرکز در مورد نقش وحدت و همدلی و توکل  به خدا در راستای پیروزی بادانش آموزان به بحث و گفتگو نشست. به پاسداشت و احترام به کشور عزیزمان ایران شعرخوانی دسته‌جمعی زیبا، زیبا، زیبایی، ای ایران/ میهن خوب مایی، ای ایران شور نشاط انقلابی را در جان‌ودل دانش آموزان جاری کرد. همچنین قصه‌گویی از کتاب مهربان مثل مسیح، نوشتن شعارهای انقلابی روی دیوار، مسابقه کاریکاتور شاه روی وایت برد و نقاشی با موضوع ورود امام خمینی(ره) از دیگر برنامه‌های اجراشده در جشن فجر پیروزی مرکز ۲ پارس‌آباد بود.

دانش آموزان طرح کانون مدرسه با حضور در کارگاه نقاشی مرکز ورق‌های سفید خود را با موضوع ورود حضرت امام خمینی(ره) رنگین کردند. ناهیده جدی مربی هنری مرکز با توضیح مطالبی در مورد حال و هوای آن دوران از ورود امام به ایران مطالبی را برای اعضا مطرح کرده و از آنان خواست تا تصورات خود را از برنامه‌های تلویزیونی و شنیده‌ها به تصویر بکشند.

در پایان اعضا نقاشی‌های کشیده شده را به‌صورت آدم‌های استقبال‌کننده به همراه گل لاله در دست گرفته و این‌گونه لحظه ورود حضرت امام خمینی(ره) به ایران را گرامی داشتند. 

برپایی ایستگاه نقاشی کودکان و نوجوانان مراکز ۱,۲ شهرستان پارس‌آباد به‌صورت مشترک در مسیر راهپیمایی۲۲بهمن و استقبال پرشور شرکت‌کنندگان در اجرای کارگاه نقاشی، نقش پرچم جمهوری اسلامی ایران روی چهره، کاردستی و شرکت دسته‌جمعی کارکنان،اعضا در سیل عظیم راهپیمایی کنندگان شهر و بیعت و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدای ایران بخش پایانی برنامه‌های اجراشده مرکز شماره ۲ پارس‌آباد در ایام‌الله دهه فجر سال ۹۶ بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =