برگزاری جشن انقلاب در مراکز ۳۲ ، ۲۲ و سولقان کانون تهران

اعضای فعال کودک و نوجوان مراکز شماره ۳۲ و سولقان کانون استان تهران برای دانش آموزان مدارس، برنامه‌هایی با محوریت انقلاب اسلامی و دستاوردهای فرهنگی و علمی آن به اجرا درآوردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب در مرکز ۳۲ باهدف معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و تأکید بر شعار سال « اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» برای تعداد ۶۰ نفر از اعضاء دختر و پسر برگزار شد.  

میهمان ویژه این مراسم زینب شکیبا همکار بازنشسته استان و خواهر شهید « حسین شکیبا» بود.  شکیبا در جمع اعضای این کتابخانۀ کانون، با مروری بر دوران دفاع مقدس، خاطراتی از برادر شهیدش حسین شکیبا را نقل کرد.

وی همچنین روزهای انقلاب و تظاهرات سال ۵۷ را با بیان خاطراتی برای کودکان و نوجوانان به تصویر کشید و در پایان شعری در وصف شهدای گلگون‌کفن  قرائت کرد.

گفتنی است این برنامه با قرائت قرآن توسط بنیامین حیدری عضو کودک آغاز شد. خوانش دسته‌جمعی سرود ملی و سرودهای انقلابی توسط اعضا و مربیان، نمایش خلاق با موضوع وقایع انقلاب توسط اعضای نوجوان، برگزاری مسابقه‌ حروف از برنامه‌های اجراشده در این ویژه‌برنامه بود.

همچنین مرکز سولقان کانون استان، به همین مناسبت ویژه‌برنامه «طنین انقلاب» را با همراهی اعضای فعال، برای دانش آموزان میهمان از مدارس دخترانه شهید احمد مرادی و مدرسه پسرانه شهید حسین شیرین برگزار کرد.

معرفی شخصیت‌های تأثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی، برگزاری کارگاه خاطره‌نویسی، نقاشی، چاپ، تصویرسازی و کارگاه کاردستی با ساخت جاشمعی و قاب عکس برای عکس شهدای محله و اجرای مسابقه ادبی، از برنامه‌های این روز بود.

گفتنی است از دیگر بخش‌های این ویژه‌برنامه که توسط نوجوانان فعال کتابخانه سولقان اجرا شد، معرفی روزشمار انقلاب، اجرای پانتومیم با موضوع (ضرب‌المثل‌ها و واژه‌های انقلاب)، ساخت جورچین کتاب شاه مقوایی توسط اعضا و اجرای مسابقه جورچین، معرفی رویدادها و کتاب‌های انقلاب به‌صورت دیواری بود که با حضور فعالانه دانش آموزان به اجرا درآمد.

بنا به گفته مربی مسئول این کتابخانه کانون استان، در ایام دهه فجر نمایشگاهی از آثار فرهنگی هنری و ادبی اعضای کتابخانه سولقان برپا شد که پذیرای بازدیدکنندگان و مسئولان شهری این شهرستان بود.

لازم به ذکر است که ۶۱ مرکز فرهنگی هنری کانون استان تهران در ایام‌الله دهه فجر و هم‌زمان با سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع پذیرای کودکان و نوجوانان و دانش‌آموزانی از مدارس بودند. 

همچنین مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب در مرکز ۲۲ با محوریت همدلی، اتحاد و آزادی برگزار شد.

رقیه ابراهیم پور مربی مسئول مرکز ۲۲ در ارتباط با برنامه‌های این کتابخانه کانون گفت: کتاب‌های گربه‌ها و خروس‌ها و هفت برادر با مفاهیم همدلی، اتحاد و آزادی برای گروه سنی کودک و نوجوان قصه‌گویی شد، در بخش نمایش عروسکی از کتاب سوئیمی استفاده کردیم، در مسابقه کتاب‌خوانی و بحث آزاد از دو کتاب سوئیمی و فراری بهره بردیم همچنین پویانمایی پیتر و گرگ با مفهوم تلاش برای آزادی برای اعضا نمایش داده شد.

این مسئول در ارتباط با دیگر برنامه‌های مرکز گفت: رهبران مردمی جهان به اعضا و دانش آموزان به‌صورت دیواری و شفاهی معرفی شد که در صدر همه آن‌ها رهبر انقلاب (امام خمینی) و بیان خصوصیات بارز ایشان قرار داشت.

در بخش‌های خوشنویسی، نقاشی و سفالگری نیز اعضا به فعالیت‌هایی همسو با دهه فجر و بزرگداشت انقلاب پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =