دست‌ساخته‌های دانش‌آموزان گلستانی در جشن اختتامیه «کانون‌مدرسه» به نمایش گذاشته شد

هم‌زمان با مراسم اختتامیه طرح کانون‌مدرسه در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان گنبد کاووس و آق قلا، نمایشگاهی از آثار هنری دانش‌آموزان در کانون پرورش فکری و یکی از مدارس طرح برپا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، در جشن اختتامیه طرح کانون‌مدرسه با حضور مدیر، معاون و کارشناسان آموزش و پرورش، نمایشگاهی از آثار هنری دانش‌آموزان در مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون گنبدکاووس و مدرسه نبوت شهرستان آق‌قلا برپا شد.

عبدالرحیم سیفی مدیرکل کانون در جشن اختامییه این طرح در مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون گنبدکاووس در جمع صمیمانه مدیران، معلمان و مربیان حضور یافته و ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری از معلمان به عنوان اندیشمندان پرتلاشی نام برد که مخلصانه حس خوب دیدن و خوب شنیدن را به بچه‌ها می‌آموزند.

مدیرکل کانون در این مراسم به نقش و جایگاه کانون در شناسایی و رشد استعدادهای کودکان و نوجوانان پرداخته و تصریح کرد: کانون پرورش فکری به عنوان نهادی که تکمیل کننده فعالیت‌های آموزش و پرورش است وظیفه آموزش غیررسمی و اوقات فراغتی بچه‌ها را برعهده داشته و لذا حضور و عضویت کودکان در مراکز فرهنگی‌هنری و ارتباط مدارس با کانون می‌تواند در موفقیت دانش‌آموزان و مدارس بسیار تاثیرگذار باشد.

رزاقی مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس در بازدید از نمایشگاه دست‌ساخته‌های اعضا و دانش‌آموزان از کانون به عنوان نهادی تاثیرگذار در مهارت‌آموزی بچه‌ها نام برده و بیان داشت: آموزش مفاهیم درسی با استفاده از زبان قصه و نمایش باعث ماندگاری آموخته‌ها شده و از مانایی بیشتری برخوردار است.

ایشان از برپایی کارگاه آموزشی قصه‌گویی و ساخت کاردستی ویژه معلمان دوره ابتدایی با مشارکت کانون پرورش فکری استقبال نموده و تصریح کرد: دانش‌آموزان در مدارس ابتدایی باید کودکی نموده و استفاده از روش‌های کانونی بهترین راه دست‌یابی به این مهم می‌باشد.

اهدای لوح تقدیر و شاخه‌های گل به عوامل طرح کانون‌مدرسه، اجرای قصه‌گویی، سرود، لالایی‌خوانی، نمایش عروسکی، دکلمه‌خوانی، نقالی از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

لازم به ذکر است مرکز فرهنگی‌هنری آق‌قلا نیز با برگزاری مراسم اختتامیه و تجلیل از عوامل شرکت‌کننده این طرح در مدرسه ابتدایی نبوت، ضمن ایجاد لحظاتی شاد و خاطره‌انگیز در کنار دانش‌آموزان، به اجرای مسابقات مهیج و متنوع با حضور مدیران، معلمان و مربیان پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =