استفاده از زبان هنر بهترین راه یاددهی و یادگیری است

طرح ملی کانون‌مدرسه به صورت مشترک بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش با هدف تثبیت یادگیری دانش‌آموزان و شکوفایی استعدادهای کودکان در گلستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، عبدالرحیم سیفی مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان در مراسم اختتامیه طرح کانون‌مدرسه شهرستان گرگان ضمن گرامی‌داشت روز شاعر بلندآوازه حکیم ابوالقاسم فردوسی از تلاش تمامی مدیران، معاونان و معلمان مدارس طرح و هم‌چنین زحمات بی‌وقفه‌ی مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون قدردانی نموده و اظهار داشت: در این طرح تعداد ۶۰ مدرسه، ۱۲۰ کلاس درس و نزدیک به ۴ هزار دانش‌آموز تحت پوشش قرار گرفتند.

مدیرکل کانون با اشاره به این مطلب که هدف از اجرای طرح کانون‌مدرسه تثبیت یادگیری دانش‌آموزان و دست‌یابی آن‌ها به توانایی در کنار دانایی بوده است، ایجاد فرصت کتاب‌خوانی، تقویت مهارت‌آموزی و مسوولیت‌پذیری، انجام کار گروهی و انتقال مفاهیم درسی با روش‌های جذاب هنر همانند نمایش، نقاشی، قصه‌گویی را از ویژگی‌های این طرح برشمرد.

 این مقام فرهنگی از دانش‌آموزان خواست تا با اتمام این طرح، ارتباط خود را با مراکز فرهنگی‌هنری کانون به‌طور مستمر ادامه دهند تا استعدادهای خود را به درستی باور و بارور نمایند.

ایشان افزود: دانش‌آموزان در دوره ابتدایی باید کودکی کنند و استفاده از بازی و سرگرمی و فعالیت‌های هنری بهترین روش برای پرورش و تربیت آن‌ها است.

پخش کلیپ شاهنامه و فعالیت‌های فرهنگی‌هنری دانش‌آموزان در مراکز کانون، معرفی شخصیت شاهنامه توسط عضو کودک، اجرای نمایش طنز و مسابقه، نقالی، تجلیل از تمامی عوامل اجرایی این طرح و در نهایت بازدید از نمایشگاه دست‌ساخته‌های دانش‌آموزان از ویژه برنامه‌های این مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =