دانش‌آموزان مدارس حاشیه‌ی شهر و نقاط پرخطر با مفاهیم ترافیکی آشنا شدند

همایش اختتامیه نمایش آموزشی"مفاهیم ترافیکی با استفاده از زبان نمایش " با عنوان کودکان ایمن با حضور مدیران، مسوولان و کارشناسان ستادی ادارات‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و کانون پرورش فکری در محل مجتمع فرهنگی هنری گرگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، در این همایش ضمن قدردانی کارشناسان و مسوولان اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تلاش مستمر و  ارزشمند کانون پرورش فکری در فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی به کودکان و نوجوانان در ساخت و اجرای برنامه‌های نمایشی در سطح مدارس حاشیه جاده‌ای، گلچینی از نمایش‌های شاد و موزیکال برای حاضران به اجرا درآمد.

گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان تاکنون با اجرای نمایش‌های متعددی در سطح مدارس حاشیه جاده و نقاط پرخطر و در پارک‌ها علاوه بر معرفی کانون و ظرفیت‌های آن به جامعه، بستر مناسب را برای آگاهی هرچه بیشتر کودکان از قوانین ترافیکی فراهم ساخته است.

چگونگی عبور از خیابان و توجه به خط عابر پیاده، استفاده از پل هوایی، کلاه و کمربند ایمنی، توجه به چراغ راهنمایی و رانندگی و رعایت نکات لازم در زمینه سوار شدن، نشستن و پیاده شدن از خودرو ، محتوای اصلی برنامه‌های نمایشی کانون بوده که به سفارش اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای توسط گروه نمایشی و با استفاده از کامیونت سیار کانون پرورش فکری در سطح استان گلستان اجرا شده است.

پخش کلیپ آموزشی طرح ترافیک، برگزاری مسابقه، اجرای زنده نمایش موزیکال، پخش کلیپ عمو پورنگ با موضوع فرهنگ ترافیک، خوانش متن ادبی توسط یکی از اعضای دختر کتاب‌خانه سیار شهری و اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقات نقاشی و کاردستی از دیگر برنامه‌های این روز بود.

در پایان علاقه‌مندان از نمایشگاه نقاشی و کاردستی کودکان با موضوع فرهنگ ترافیکی دیدن نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =