مربی کانون پرورش فکری اردبیل افسانه‌ی آیدین و اولدوز را قصه‌گویی کرد

اعضای مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل با حضور در چهارمین دوره نمایشگاه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اردبیل در برنامه "قصه‌گویی" و مسابقه "دانستنی‌های گردشگری" شرکت کردند.

اعضای مرکز شماره ۲ کانون اردبیل با حضور در نمایشگاه بین‌المللی ضمن بازدید از غرفه‌های صنایع‌دستی هنرمندان کشور و آشنایی باهنرهای دستی این مرزوبوم، در برنامه "قصه‌گویی" و مسابقه "دانستنی‌های گردشگری"  شرکت کرده و جوایزی دریافت کردند.

لیلا فرید مربی مسئول مرکز ۲ کانون پرورش فکری اردبیل به‌عنوان قصه‌گو در غرفه کودکان و غرفه صداوسیمای مرکز اردبیل حضور یافت و در کنار نیلوفر همرنگ (خانوم گل) مجری برنامه‌ی «اوشاقلار آی اوشاقلار» صداوسیما به قصه‌گویی پرداخت.

او افسانه‌ی آیدین و اولدوز را که نماد خواهر و برادر اردبیلی بوده و عروسک‌های این شخصیت‌ها نیز به تولید انبوه رسیده و روانه بازار شده است، برای کودکان نقل کرد. همچنین از برخی آداب‌ورسوم مردم اردبیل و قصه‌گویی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برای کودکان زمان‌های دور و گرداگرد کرسی‌های زمستانی سخن گفت.

شایان‌ذکر است، چهارمین دوره نمایشگاه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اردبیل از تاریخ ۴ الی ۸ تیرماه ۹۷ در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی واقع در ساحل جنوبی دریاچه شورابیل دایر بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =