کار درکانون با وجود مربی معنا پیدا می کند

مدیرکل کانون مازندران در هم اندیشی مربیان ادبی و هنری کانون استان  گفت:  اساس کار در کانون به وجود مربی است و کار در کانون با وجود مربی معنا پیدا می کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، اولین نشست فصلی مربیان ادبی و هنری کانون مازندران در سال 97 با حضور مدیرکل کانون، معاون فرهنگی، کارشناسان اداره کل آفرینش های ادبی و هنری کانون کشور، کارشناسان استان  و مربیان ادبی و هنری کانون مازندران 13 و 14 تیر ماه  در چالوس برگزار شد.

نشست مربیان ادبی کانون مازندران با حضور «مهدی محمدیان» کارشناس مسؤول آفرینش های ادبی ستاد به بررسی فعالیت های ادبی در مراکز فرهنگی و هنری کانون در مازندران پرداخت.

از دیگر مسایلی که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت می توان به: بررسی فعالیت های مربیان ادبی به لحاظ ساختاری و محتوایی- ارایه راه حل‌ها درباره مسایل مربیان ادبی مراکز- تدوین کتاب کار بر اساس طرح های مربیان و تاکید بر استفاده از متون کهن در کارگاه های ادبی مراکز اشاره کرد.

اما نشست مربیان هنری کانون مازندران با حضور « کبری شهودی» کارشناس آفرینش های هنری ستاد و مربیان هنری هم به بررسی وضعیت و برنامه های هنری در استان مازندران پرداخت.

مربیان هنری در کارگاه هم اندیشی خود به بحث و بررسی  مسایل هنری و کار با اعضا در مراکز - تحلیل آثاری هنری- راه های پایدار سازی اعضا به  تبادل تجربیات  پرداختند.

 مدیر کل کانون مازندران  نیز در این نشست با بیان اهمیت کار مربی درکانون افزود: اساس کار در کانون با وجود مربی معنا پیدا می کند و با این نگاه؛ همه ما مربی هستیم.

محمد علی یزدان شناس ضمن اشاره به توانمند سازی مربیان مراکز به عنوان رویکرد محوری سال 97 کانون مازندران، تصریح کرد: بر اساس پایش‌های انجام شده، تصمیم گرفته شد تا در حوزه مربیان از آموزش های تخصصی و هدفمند استفاده شود.

وی اظهار داشت: این آموزش‌ها در راستای تخصصی کردن برخی از فعالیت‌های شاخص کانون و توانمندسازی مربیان مستعد برای ارتقای کیفی فعالیت‌ها و کار با اعضا در مراکز کانون صورت می‌پذیرد.

یزدان شناس از برگزاری کارگاه‌های تخصصی قصه گویی و انیمیشن به عنوان نمونه ای از این رویکرد یاد کرد.

مدیر کل کانون مازندران همچنین با تاکید بر اینکه رویکرد برنامه های سال 97 کانون مازندران، توجه و تقویت فرهنگی بومی محلی است، خاطر نشان ساخت: مازندران پیشینه فرهنگی غنی دارد؛ اما نسل جدید و جوان ما با این فرهنگ اصیل، چندان مانوس نبوده و خلاء قابل توجهی در این حوزه مشهود است. بر این اساس، رویکرد برنامه سال 97 ما توجه به فرهنگی بومی و محلی است.

روز دوم این هم اندیشی اختصاص به بازید از مرکز فرهنگی و هنری کتالم داشت. کارشناسان ستادی و مربیان کانون با حضور در این مرکزبا برنامه های و فعالیت های آن آشنا شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =