برگزاری کارگاه آشنایی با تکنیک‌های نمایشگری عروسکی

واحد کارشناسی هنری کانون استان تهران به منظور ارتقای کیفی آثار نمایش عروسکی مراکز در جشنواره هنرهای نمایشی سال ۹۷ کارگاه آموزشی با عنوان «آشنایی با تکنیک‌های نمایشگری عروسکی» برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، با توجه به ضرورت آموزش درزمینهٔ فعالیت گروهی و پرمخاطب نمایش عروسکی در مراکز کانون استان تهران، کارگاه آموزشی «‌آشنایی با تکنیک‌های نمایشگری عروسکی» ویژه مربیان علاقه‌مند به حوزه نمایشی برگزار شد.

این کارگاه باهدف کیفیت‌بخشی به فعالیت هنرهای نمایشی و ارتقای دانش شغلی و مهارت‌های حرفه‌ای مربیان برای تولید آثار نمایشی در سطح بهتر، توسط واحد کارشناسی هنری و آموزش و پژوهش استان برنامه‌ریزی و اجرا شد.

بنا بر این گزارش، فراگیران در این کارگاه یک‌روزه زیر نظر حسن فرضی پور استاد دانشگاه و کارگردان تئاتر، در بخش تئوری با تکنیک‌های سنتی و مدرن در نمایش عروسکی و تاریخچه نمایش عروسکی در ایران و جهان آشنا شده و در بخش عملی تمرینات بدنی، بیانی و صداپیشگی را آموزش دیدند.

مربیان در ادامه این کارگاه، ضمن آشنایی با مباحث عروسک‌گردانی و بازی‌های نمایش خلاق، با حضور اعضای نوجوان، تمرینات بیان و بدن و عروسک گردانی را در گروه های کوچک به صورت عملی انجام دادند.

بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات موجود در مراکز و آشنایی با  روش‌ها و تکنیک‌های کار گروهی در تئاتر مباحث دیگری بود که این مدرس دانشگاه به آن پرداخت.

یکی دیگر از بخش‌های این کارگاه، خوانش بخشی از متون نمایشی بود که مربیان برای اجرا در مراکز نظر گرفته بودند. در ادامه تحلیل و گفتگو درباره متن، انتخاب تکنیک، طراحی و بررسی ایده‌های کارگردانی، گفتگو درباره عروسک، دکور، نور، موسیقی و ... توسط دکتر فرضی پور و مربیان حاضر صورت پذیرفت.

در این کارگاه  یک روزه که از ساعت ۸/۳۰تا ۱۶/۳۰ برگزار شد، مربیان مراکز ۲, ۳, ۵, ۶, ۹, ۱۰, ۱۲, ۱۵, ۲۰, ۲۱, ۲۲, ۲۴, ۲۶, ۲۷, ۳۰, ۳۳, ۳۵, ۳۷, ۳۸, ۳۹, ۴۰, ۴۳, سولقان, نسیم شهر و اسلام‌شهر۱ شرکت داشتند.

گفتنی است این کارگاه آموزشی در راستای کیفیت‌بخشی به آثار نمایشی مراکز کانون استان و حضور مؤثر  گروه‌های  نمایشی در جشنواره  استانی هنرهای نمایشی که در شهریورماه سال جاری برگزار خواهد شد به اجرا در آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =