کد خبر: 280077
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
شمیم عفاف و حجاب در فضای کتابخانه پیچید

به مناسبت هفته عفاف و حجاب کودکان ونوجوانان دختر مرکز شماره ۲ بجنورد در کارگاه آموزشی «غنچه ها هم حجاب دارند» شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی، فاطمه اکبری، سخنران این هم اندیشی در جمع کودکان و نوجوانان شخصیت حضرت فاطمه(س) را نمونه بارزی از کرامت و انسانیت یک بانو دانست و گفت: حضرت فاطمه(س) بواسطه تربیتی که داشتند می توانند نمونه کاملی از شخصیت زن در جامعه اسلامی باشند.

وی همچنین با اشاره به واقعه کشف حجاب در دوران رضا شاه خاطر نشان کرد: زنان ایرانی در ادوار مختلف و بسته به شرایط برای حفظ حجاب خود دردها و مشقت های زیادی را تحمل کردند.

این استاد حوزه یادآور شد: حجاب برای زنان به منزله حریمی است که زن مسلمان را در برابر آسیب های اجتماع و نگاه نامحرمان حفظ می کند.

وی ضمن خوانش چند شعر طنز با محوریت انتخاب حجاب برتر، خاطر نشان کرد: برای اینکه دست به انتخاب درستی بزنیم باید مطالعه و تعمق خود را نسبت به بایدها و نبایدهای دینی بیشتر کنیم.

در پایان این برنامه اعضای شرکت کننده بصورت نمادین با کاغذهای رنگی تاج بندگی و عفاف درست کردند و بر روی سرهایشان قرار دادند.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =