گرامی‌داشت دهه کرامت و نقش‌آفرینی دختران مراکز فرهنگی‌هنری کانون گلستان

در ویژه‌ایام دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه (س)، اعضای کودک و نوجوان دختر مراکز فرهنگی‌هنری کانون گلستان رونق بخش برنامه‌ها شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، در ویژه‌ایام دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت معصومه (س)، اعضای کودک و نوجوان دختر مراکز فرهنگی‌هنری کانون گلستان رونق بخش برنامه‌ها شده و با اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی و اسلامی این روز را جشن گرفتند.

جشن خواهران آفتاب  در مرکز شماره یک کانون گنبدکاووس

در این برنامه که با هدف شادی‌آفرینی ولادت حضرت معصومه (س) خواهر گرانقدر هشتمین ستاره‌ی آسمان ولایت و شناخت خصلت‌های نیکوی این بانوی ارزشمند اسلام برگزار شد، اعضا با حضور در کارگاه‌های شعرخوانی، قصه گویی، نمایش خلاق و کاردستی در کنار خواهرانشان که به همین مناسبت مهمان برنامه بودند یک روز به یادماندنی را تجربه نمودند.

مسابقه‌ی کارت پستال‌سازی برای خواهران پایان‌بخش این برنامه بود.

همایش «دردانه‌های نورانی» در مرکز فرهنگی‌هنری کانون آزادشهر

مرکز فرهنگی‌هنری کانون رامیان در همایش دردانه‌های نورانی که به مناسبت دهه کرامت و روز ملی دختر و با همکاری مربی کتاب‌خانه‌های سیار کانون آزادشهر و رامیان و مشارکت ادارات بهزیستی و فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، ضمن معرفی فرهنگ رضوی و تقویت روحیه دینی‌مذهبی، اقدام به اجرای فعالیت‌های فرهنگی‌هنری برای حاضران نمود.

سرود، قصه‌گویی‌، شاهنامه‌خوانی، نمایش طنز گروه سورنا، نمایش روسری گلناز و مسابقه از ویژه‌برنامه‌های این روز بود.

 در پایان از برگزیدگان مسابقه و نقش‌آفرینان این برنامه با اهدای هدایی تجلیل شد.

جشن روز دختر در شهرستان آق‌قلا

جمعی از اعضای دختر مرکز فرهنگی‎هنری آق‌قلا با حضور در جشن متمرکز سالروز ولادت حضرت معصومه (س) در شهرستان آق قلا با اجرای متنوع فعالیت‌های فرهنگی‌هنری خوش درخشیدند.

در این مراسم که با حضور مسولان شهرستان و دختران کودک و نوجوان و همراهی مادرانشان در تالار پذیرایی آلتین صحرا برگزار شد، گوشه‌ای از شخصیت ارزشمند حضرت معصومه(س) و امام‌رضا(ع) در قالب قصه به حاضران معرفی شد.

معرفی وقایع هفته عفاف و حجاب توسط سمیه رئوفی مربی فرهنگی کانون به عنوان مجری و اجرای دکلمه توسط عضو نوجوان و شعرخوانی اعضای کودک کانون، اجرای لاله‌خوانی دختران نوجوان و تقدیر از بانوان محجبه ادارات و دخترانی که نامشان معصومه بود از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

«معصومه‌های نجیبان» ویژه‌برنامه‌ی کانون رامیان به مناسبت روز ملی دختر

در این جشن که با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای کودک و نوجوان دختر مرکز به همراه مادرانشان برگزار شد، تدارکات و اجرای برنامه‌ها را دختران مرکز عهده‌دار بوده و برنامه‌های جذابی از جمله سرود، موسیقی سنتی، مولودی‌خوانی و تقدیر از دو عضو دختر فعال کارگاه‌های فرهنگی‌هنری به اجرا درآمد.

تجلیل از اعضای برگزیده‌ی مرکز در جشنواره استانی سوره‌های کوچک قرآنی با حضور امام جمعه و جمعی از مسوولان شهرستان پایان‌بخش این مراسم بود.

حضور پرشور دختران در جشن روز دختر کانون پرورش فکری گمیشان

در این برنامه که با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با سبک زندگی و شخصیت‌های برجسته اسلامی برگزارشد، دختران کودک و نوجوان با سیره‌ی حضرت معصومه(س) به عنوان الگوی اخلاقی و رفتاری خود بیشتر آشنا شدند.

اجرای برنامه تصویرگری، موسیقی سنتی با مضامین اسلامی، ایستگاه ادبی با محتوای روز دختر و شعرخوانی و قصه‌گویی از ویژه‌برنامه‌های این روز مرکز فرهنگی‌هنری کانون گمیشان بود.

«دختران سرزمین من» و هنردست اعضای کانون شماره دو گنبدکاووس  

مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون گنبدکاووس به مناسبت روز دختر و با شعار حمایت از تولید ملی اقدام به برپایی نمایشگاهی هنرهای دستی اعضای مرکز با عنوان «دختران سرزمین من» نمود.

در این نمایشگاه و فروشگاه محصولات فرهنگی‌هنری که با هدف معرفی ظرفیت کانون و مهارت‌های اعضای کودک و نوجوان برگزار شد، هریک از اعضا ساخته‌ی دست خود را به نمایش گذاشتند.

گلدوزی، چرم‌دوزی، گل و گیاهان زینتی، اسباب بازی‌های پارچه‌ای و نمدی از مهم‌ترین آثار عرضه شده در این نمایشگاه بود.

گفتنی‌است با برپایی کارگاهی هنری در حاشیه نمایشگاه، این امکان میسر شد که بازدیدکنندگان با نحوه ساخت محصولات به صورت عملی آشنا شوند.

جشنواره خاله‌بازی ویژه اعضای دختر کانون شماره یک گرگان

مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون گرگان به مناسبت ایام خجسته ولادت حضرت معصومه(س) اقدام به برپایی جشنواره خاله‌بازی ویژه دختران کودک نمود.

در این برنامه که با هدف ایجاد شور و نشاط و پرورش ریشه‌ی محبت در دختران صورت گرفت، بچه‌ها لحظات زیبایی را در کنار هم تجربه نمودند. 

هم‌چنین اعضای کودک با حضور در کارگاه هنری ساخت گل‌سر آموختند که چگونه با استفاده از تکه‌های نمد، گل‌هایی زیبا خلق نمایند.

جشن دهه کرامت در مرکز فرهنگی‌هنری کانون علی‌آبادکتول

کانون پرورش فکری علی‌آبادکتول به مناسبت دهه گرامی‌داشت دهه کرامت و جشن روز دختر، میزبان ۱۰۰نفر از اعضا کودک و نوجوان به همراه مادرانشان بود.

در این مراسم که با تلاوت قرآن توسط عضو مرکز آغاز شد، ویژه‌برنامه‌های فرهنگی‌هنری در قالب نمایش خلاق و مسابقه به اجرا درآمد.

سرود و دکلمه‌خوانی و تجلیل از اعضای افتخارآفرین از دیگر برنامه‌های این روز بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =