فعالیت های فرهنگی هنری در قالب عفاف و حجاب در مراکز زنجان

فعالیت های فرهنگی هنری در قالب برنامه‌های عفاف و حجاب در مراکز فرهنگی هنری علوم و نجوم، سلطانیه، گرماب و ماهنشان کانون زنجان اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، مراکز فرهنگی هنری علوم و نجوم، سلطانیه، گرماب و ماهنشان در قالب فعالیت های فرهنگی هنری هفته عفاف و حجاب را گرامی داشتند.

اعضای دختر مرکز سلطانیه به مناسبت هفته عفاف و حجاب، با مطالعه کتاب دانستنی‌های اسلامی؛ نشریه‌ای فرهنگی دینی با عنوان حریم آسمان تهیه کردند.

جمع‌آوری مطالب این نشریه برای بچه‌ها، آشنایی با احادیثی که در زمینه ارزش‌های حریم یک بانوی اسلامی توسط امامان و معصومین روایت شده بود را به همراه داشت.

معرفی کتاب فاطمه الگوی زیبای حیات، قصه‌گویی با محوریت حجاب، معرفی شخصیت حضرت زهرا(س)، معرفی احادیث درباره حجاب، برگزاری نشست بحث آزاد با محوریت آسیب‌شناسی پدیده اجتماعی مد و مدگرایی و نشست با مادران اعضای نوجوان در زمینه حجاب دختران و شرکت مادران به همراه اعضا در ایستگاه نقاشی گل حجاب از دیگر برنامه های مرکز سلطانیه در هفته حجاب و عفاف بود.

همچنین به مناسبت هفته عفاف و حجاب و در آستانه میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) روز دختر ویژه برنامه اردویی اعضاء فعال و محجبه دختر در مرکز ماهنشان با همکاری مشترک امور بانوان فرمانداری شهرستان ماهنشان برگزار شد.

طی این برنامه اعضاء از قلعه تاریخی بهستان بازدید کرده وعلاوه بر بازدید اعضاء از قلعه تاریخی بهستان  برگزاری برنامه های شاد، قصه گویی و معرفی کتاب های " زال و رودابه " و " زال و سیمرغ " در قالب طرح کتابخوانی مرکز با عنوان  " فصل گرم کتاب "  و تصویر گری ذهنی اعضاء از داستانهای این کتاب بر روی سنگ و چوب  که از دل طبیعت پیدا کرده بودند صورت گرفت.

مرکز فرهنگی هنری گرماب نیز فضاسازی متناسب با موضوع عفاف و حجاب را در مرکز اجرا  کرد و در همین راستا با برگزاری نمایشگاهی از پوشش‌های اسلامی زیبا برای دختران و مادران اهمیت عفاف و حجاب را به نمایش می‌گذاشت.

اعضای مرکز نیز  با استفاده از کتاب لباس‌های سنتی ایران ابتدا با این فرهنگ دیرینه ایران زمین یعنی پوشش قومی که بسیار پوشیده و زیبا است آشنا شدند و در ادامه درکارگاه کاردستی با استفاده از تکنیک کلاژ هرکدام یک پوشش محلی را به صورت خلاقانه آماده کردند.

 معرفی شخصیت هایی از زنان موفق بعد از انقلاب وحضور موثر آنان درجامعه درقالب فعالیت‌های بی‌شمار نمونه‌هایی بارز این جمله است که حجاب محدودیت نیست را بیان می‌کرد.

در پایان از حجاب برتر مراکز با هدیه ای به رسم یادبود تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =