کد خبر: 280448
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
رصد خسوف در اسفراین

به کمک تلسکوپ های کانون علاقه مندان به فعالیت نجوم در اسفراین بزرگترین ماه گرفتگی قرن را رصد کردند

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی زهره عباس آبادی مربی مسئول مرکز اسفراین اسفراین بزرگترین ماه گرفتگی  قرن خبر داد و گفت: به کمک تجهیزات نجوم مرکز اسفراین صد ها علاقه مند به رصد بزرگترین ماه گرفتگی قران را رصد کردند.

وی با اشاره به این که نجوم یکی از فعالیت های اصلی کانون در زمینه علمی است افزود : علاقه مندان به فعالیت های نجوم علاوه بر شرکت در برنامه های تحقیق و پژوهش ، کلاس های تئوری در قالب ویژه برنامه های مختلف از جمله آسمان نما و رصد دانسته های خود را تمرین می کنند.

عباس آبادی با اشاره به این که برنامه هایی نظیر رصد برنامه ای میان بخشی و نیازمند طیف وسیعی از ادارات مختلف است اظهار امیدواری کرد ادارات درگیر در کار در حد توان و قولی که در جلسه های برنامه ریزی داده می شود وظایف  محوله را انجام دهند.

وی نقاشی را یکی دیگر از بخش های این ویژه برنامه  بر شمرد و اظهار کرد کودکان و نوجوانان شرکت کننده در برنامه رصد    می توانستند دیده ها و نوشته های خود را در قالب رنگ و نقاشی به تصویر بکشند.

عباس آبادی  ابادی همچنین از برگزاری ایستگاه بازی فکری در حاشیه این برنامه خبر داد و گفت : در این بخش کودکان و نوجوانان  با فعالیت کاغذ و تا آشنا شدند.

ادای فریضه نماز ایات از بخش های دیگر این برنامه بود که به همت ستاد نماز جمعه شهرستان برگزار شد و شرکت کنندگان نماز آیات را به جماعت خواندند

گفتنی است برنامه رصد ماه به همت انجمن نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، کانون اسفراین، ستاد نماز جمعه و پژوهش سرای دانش اموزی و زیر نظر سوسن بیهقیان مربی نجوم مرکز و کارشناس ارشد اختر فیزیک در محل پارک قائم اسفراین برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =