ایستگاه «فصل گرم کتاب » در پارک شفق آغاز به‌کار کرد

طرح پویش «فصل گرم کتاب » در قالب ایستگاه تابستانه، عصر روز پنج‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷در پارک شفق تهران، با حضور مدیرکل کانون استان تهران فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، این طرح ملی باهدف توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه، غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و تقویت مهارت‌های زندگی، به صورت ایستگاه تابستانه، هر پنج‌شنبه از ساعت ۱۷ الی ۲۰ در منطقه ۶ تهران به مخاطبان کودک و نوجوان خدمات فرهنگی عرضه می‌کند.

بنابراین گزارش، محمود سلیمانی در اولین روز از آغاز فعالیت این طرح، در ایستگاه تابستانه کانون استان حضور یافت و از نزدیک اجرای فعالیت‌ها را مورد بازدید قرارداد.

بر همین اساس مربیان کانون استان در این ایستگاه‌، ضمن معرفی کانون به خانواده‌ها، از طریق برشورهای مختلف، آن‌ها را با مراکز ۶۰ گانه کانون استان و فعالیت‌های این مراکزفرهنگی هنری آشنا می‌کنند.

ایستگاه فصل گرم کتاب کانون استان با همکاری شهرداری منطقه ۶ در محوطه پارک شفق تهران برپاشده، و با اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری و ادبی میزبان کودکان و نوجوانان وعلاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.

فعالیت‌های فرهنگی این ایستگاه شامل« قصه‌گویی، بلند خوانی کتاب، کاردستی و بازی‌های گروهی» است و در بخش فعالیت‌های هنری و ادبی نیز کارگاه نقاشی و کارگاه ادبیات و آواهای آن به اجرا درمی‌آید.  

همچنین کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در این ایستگاه ضمن استفاده از فعالیت‌ها، کتاب و محصولات فرهنگی کانون و کارت تخفیف ۲۵ درصدی عضویت در مراکز فرهنگی هنری کانون را هدیه می‌گیرند.

یکی دیگر از برنامه‌های این طرح تابستانه، اجرای ۶۰ ثانیه کتاب‌خوانی است. علاقه‌مندان در مقابل دوربین بخش‌هایی از کتاب موردعلاقه‌شان را خوانده و فیلم خود را برای دو کانال در شبکه اجتماعی «سروش و بله» ارسال و در ترویج فرهنگ مطالعه با این طرح همگام می‌شوند.

در همین راستا شیوه‌نامۀ این پویش از سوی معاونت فرهنگی کانون برای برپایی ایستگاه‌های عرضه خدمات فرهنگی به مراکز کانون سراسر کشور ارسال‌شده است.

پویش «فصل گرم کتاب» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌ تهران، هر پنج‌شنبه از ساعت ۱۷  تا ۲۰ پذیرای کودکان و نوجوانان در پارک شفق، یوسف‌آباد، خیابان جمال‌الدین اسدآبادی، خیابان ۲۱ خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =