کد خبر: 280711
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
بازدید 1913
مرکز رباط ‌کریم، آغازی دوباره را جشن گرفت

مرکز رباط‌ ‌کریم با حضور مدیرکل و کارشناسان کانون استان تهران و اعضای کودک و نوجوان این مرکز، در واپسین روزهای مردادماه ۱۳۹۷، پس از تعمیرات و بازسازی به روی مخاطبان گشوده شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، بازسازی این مرکز فرهنگی هنری با هزینه‌ای بالغ ‌بر شش‌صد میلیون ریال در مدت سه ماه انجام شد و پس از نوسازی بخش‌های فرسوده و آسیب‌دیده، این مرکز با قدمتی ۲۵ ساله بار دیگر فعالیت خود را آغاز کرد.

بنا براین گزارش، محمود سلیمانی در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع اعضا و همکاران زحمتکش و تلاشگر مرکز رباط‌کریم و سایر مدعوین با اشاره به حدیثی از امیرمؤمنان علی(ع) گفت: امام علی(ع) در حدیثی می‌فرمایند « مانند زنبورعسل باشید» زیرا زنبورعسل از خوردنی‌های پاک تغذیه می‌کند و محصولی هم که تولید می‌کند، پاک و طیب است. در واقع امیرالمؤمنین  خطاب به ما می‌فرمایند؛ اگر می‌خواهید چیزی بخورید. البته پاک بخورید، منظور از خوردن فقط خوردن با دهان نیست، بلکه خوراک فکر هم هست. اگر می‌خواهید کتاب بخوانید، کتاب خوب بخوانید تا محصول فکر و اندیشه شما پاک و نیکو باشد.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به اعضای کودک و نوجوان این مرکز کانون، با تأکید بر عمل صالح در کنار فکر سالم افزود؛ حرف و عمل زیبا مکمل یکدیگر هستند، اما نباید فریب حرف‌های زیبایی که عمل زیبایی در آن وجود ندارد را بخوریم، زیرا مهم‌تر از گفته‌های خوب، عمل کردن به آن است.

مدیرکل کانون استان تهران در پایان سخنانش به کودکان و نوجوانانی که چند ماه در انتظار بازگشایی مجدد کتابخانه کانون بودند یادآور شد؛ کتابخانۀ شما مانند کندوی عسلی است که شهد شیرینش، که همان کتاب‌ها هستند، شما را برای خوب سخن گفتن و خوب اندیشیدن تغذیه می‌کند.

در بخش دیگری از برنامه، محمدتقی قاسمی‌لو رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رباط‌کریم، طی سخنانی ابراز امیدواری کرد که با همکاری شهرداری و یاری شورای شهر، اقدامات مؤثری در زیباسازی محوطه بیرونی کتابخانه کانون انجام خواهد شد تا مطالبات به‌حق کودکان و نوجوانان برآورده شود.

این مراسم با تلاوت قرآن کریم توسط حافظ قرآن «ابوالفضل یعقوب زاده» عضو نوجوان و با متن خوش‌آمد گویی مجری نوجوان مرکز «آیدا امینی» آغاز شد.

اجرای دکلمه توسط «عالیه ساجدی» با گیتارنوازی «نسترن زهرایی» و اجرای نمایش طنز با محتوای تعطیلی مرکز و دل‌تنگی اعضا برای کتابخانه و کانون، با هنرمندی «موسی نیک عیش» عضو باسابقه این مرکز از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

پایان‌بخش این شروع دوباره، پذیرایی از میهمانان با کیک تولد دوباره مرکز و گرفتن عکس‌های یادگاری بود.

لازم به ذکر است مرکز رباط‌کریم کانون استان از سال ۱۳۷۲ با بودجه عمرانی کانون استان ساخته و افتتاح شد و هم‌اکنون دارای ۹۵۰ عضو ثبت‌شده  و ۱۳۰ عضو در گردش و فعال است.

این مرکز در شهرستان رباط‌کریم، کوی فرهنگیان، جنب دبستان فرزانگان به کودکان و نوجوانان این شهرستان خدمات فرهنگی، هنری و ادبی عرضه می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =