تدبر در آیات الهی در ‌برنامه «نیک بنگریم» کانون ۳۱ تهران

به مناسبت عید سعید قربان ویژه برنامه «نیک بنگریم» درمرکز شماره ۳۱ کانون استان تهران با محوریت موضوعی تدبر در آیات الهی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، دراین ویژه‌برنامه که با محوریت  تدبر در آیات خداوند و احترام به طبیعت اجرا شد، بیش از ۵۰ عضو کودک و نوجوان مرکز حضور داشتند.

در این برنامه فاطمه لاله‌رنگ، مدرس فلسفه و مربی آموزش قرآن در یک برنامه کارگاهی در رابطه با تدبر در آیات الهی و نگاه قرآن به طبیعت نکاتی را یادآور شد و با توجه به آیات نورانی قرآن کریم، وظیفه انسان را نسبت به حفظ محیط زیست تشریح کرد.

وی ضمن تلاوت بخش‌هایی از قرآن کریم، در رابطه با زیبایی کلام خداوند در توصیف شگفتی‌های آفرینش همچون نزول باران و برآمدن گیاهان از دل سرد خاک، از تنوع گیاهان گوناگون و رنگارنگ و حیوانات بر روی کره خاکی تا اسرار جاذبه زمین و گردش سیارات و ستاره ها در مدار و ... سخن گفت و بچه‌ها را به خواندن قرآن و تدبر در نشانه‌های عظمت پروردگار تشویق کرد.

سپس در ادامه این کارگاه که به شیوۀ بازی برگزار شد، اعضا دریافتند همان‌طور که خداوند طبیعت را به انسان هدیه کرده، انسان هم باید از این امانت محفاظت کند و با بی‌مهری آن را تخریب نکند.

در ادامه جشن اعضای کودک و نوجوان با رفتن به محوطه بیرون مرکز، به جمع آوری زباله‌های خشکی که در فضای سبز پارک ریخته شده بود پرداختند.

در بخش دیگری ازاین ویژه‌برنامه، مربیان و اعضای مرکز ضمن پخت آشی، که نام آن را «آش دوستی» گذاشته بودند در کنارهم فرازهایی از دعای عرفه را زمزمه کرده و در فضایی سرشار از عطر معنوی، نماز ظهر را خواندند.   

از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این ویژه‌برنامه، اجرای نقالی توسط عضو هنرمند «تامار اکبری» با داستانی از زندگی حضرت علی (ع) با عنوان «مرد نبرد» و قصه‌گویی الهه تاجیک مربی فرهنگی مرکز با قصه «مرد جوان و خیاط حیله‌گر» بود.

ویژه‌برنامه نیک بنگریم به مناسبت عید سعیدغدیر درمرکز شماره ۳۱ کانون استان با حدود بیش از ۵۰ عضو کودک و نوجوان و والدین آن‌ها به مناسبت عید سعید قربان در اولین روز از شهریور ماه ۱۳۹۷ برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =