نوجوانان کانون تهران« یک روز رنگی» را تجربه کردند

دومین اردوی یک‌روزه «یک روز رنگی»، با حضور اعضای پسر مراکز کانون استان تهران، روز هفتم شهریور ۱۳۹۷ در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، این اردوی یک‌روزه در اردوگاه شهید باهنر شهر تهران با حضور ۸۰ عضو نوجوان پسر از ساعت ۸ تا ۱۶ عصر به اجرا درآمد و شامل سه کارگاه با عناوین «‌بقا در طبیعت»، « ریتم» و «مهارت‌های زندگی» بود.

محمود سلیمانی در کارگاه مهارت‌های زندگی، پیرامون رفتارها و عادات درست و غلط در زندگی با نوجوانان به گفتگو پرداخت. وی در این رابطه گفت؛ بخشی از زندگی و آینده انسان بر عهده خود فرد است، این‌که مایل به درس خواندن باشیم یا نباشیم تصمیم خود ماست، اما اینکه مدرسه و معلم در چه سطح و کیفیتی باشد، به عهده دولت و مسئولان امر است، پس باید برای رسیدن به آینده‌ای که برای خود متصورید، از کودکی و نوجوانی خود را تربیت کنید و عادت خوب زیستن را در خود ایجاد کنید.

مدیرکل کانون استان نهادینه کردن عادات خوب و اعمالی همچون خواندن نماز را با استمرار و تکرار قابل‌دستیابی دانست و گفت؛ یکی از نیازهای بدن، خوردن و خوابیدن و استراحت کردن است و می‌توانیم همین نیازهای جسمی را بدون کنترل و الگوی رفتاری مشخص و منظم، به حال خود رها کنیم و بدنمان را به بی‌برنامگی عادت دهیم اما پایان این عادات غلط چیزی جز چاقی، تنبلی و ... نمی‌شود،  پس روش درست آن است که خوردن و خوابیدن و دیگر نیازهای جسمانی خود را کنترل کنیم تا هم طول عمرمان بیشتر شود و هم جسمی سالم و شاداب داشته باشیم.

وی در پایان این کارگاه  با نوجوانان در رابطه با ورزش کردن و دلایل اهمیت آن به گفتگو پرداخت.

همچنین در کارگاه « بقا در طبیعت»، رضا صادقی، کوه‌نورد و طبیعت گرد در رابطه با چگونگی ورزش کوه‌پیمایی و استفاده از تجهیزات موردنیاز در انجام این ورزش و نکات ایمنی در کوه آموزش‌های کاربردی را ارائه داد و ملیحه حیدری کارگاه ساخت عینک و لیوان صحرایی را با استفاده از بطری پلاستیکی به اعضای شرکت‌کننده آموزش داد.

مباحثی پیرامون موسیقی و ریتم و اهمیت آن در زندگی، ازجمله موارد آموزشی بود که در کارگاه ریتم با حضور آرش لطفی، مدرس موسیقی کانون استان بیان شد و اعضا ضمن آشنایی با دو گونه ریتم ترکیبی و ساده، با استفاده از سازهای ابداعی و خلاق از دورریختنی‌ها،  تجربه هم‌نوازی در یک کار گروهی را به دست آوردند.

اقامه نماز جماعت با حضور کلیه اعضا و مربیان حاضر در اردوگاه، اجرای بازی‌های گروهی همچون تنیس و فوتبال و برگزاری مسابقه زو از دیگر برنامه های اجرا شده در این اردوی یک روزه بود.

گفتنی است اردوی یک‌روزه « یک روز رنگی» اعضای نوجوان پسر کانون استان تهران، روز هفتم شهریورماه ۱۳۹۷ با حضور هشتاد عضو نوجوان پسر، در اردوگاه شهید باهنر شهر تهران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =