اردوی با هدف و برنامه ریزی، یکی از مؤثرترین فعالیت های پرورشی و آموزشی است

معاون فرهنگی اداره کل کانون فارس، در جمع اعضای شرکت کننده در اردوی نوجوانان استان، اردو را یکی از بهترین ابزارها برای رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، سعیدرضا کامرانی با حضور در اردوگاه شهید دستغیب شیراز خطاب به اعضا گفت: هر چند که زمان اردو بسیار کوتاه است ولی تأثیرات ماندگاری را بر روح و روان کودکان و نوجوانان بر جای می گذارد و خاطرات تلخ و شیرین آن برای همیشه در ذهن ها می ماند.

وی افزود: نباید کودکان ونوجوانان را فقط در چهار دیواری کلاس های درس، محصور کرد و اگر برای انجام یک اردوی هدفمند، صحیح و کارآمد برنامه ریزی دقیق صورت پذیرد ضمن ایجاد فضایی متنوع، با نشاط و مساعد، می توان مفاهیم تربیتی، اخلاقی و دینی را در روح  اعضا نهادینه کرد.

کامرانی خاطرنشان کرد: اردو و اردوگاه محلی برای کسب تجربه های جدید، تعامل با دیگران، تعاون و همدلی، تمرین نظم، ایجاد نشاط، تبعیت از سرپرستان و مربیان، رعایت بهداشت، مواظبت در انجام امور دینی، ایجاد حس تعاون، همکاری و همدلی است که آثار آن برای همیشه می ماند و در رشد و پرورش شخصیت افراد تأثیر به سزا دارد.

معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس، گردشگری و رفتن به اردو و سفر را دارای اهمیت ویژه دانست که در قرآن کریم نیز به سفر رفتن به نیت زیارت، گردش در طبیعت، دید و بازدید با بزرگان، خویشاوندان و دوستان و کسب علم و معرفت اشاره شده است.

اردوی فرهنگی 80 نفر از اعضای نوجوان پسر مراکز فرهنگی هنری کانون فارس با عنوان «خوب زندگی کردن تمرین می خواهد» از سوم تا پنچم شهریور ماه 1397 در اردوگاه شهید دستغیب شیراز برگزار شد. زیارت حرم مطهر احمد بن موسی شاه چراغ(ع)، بازدید از مجموعه میراث جهانی تخت جمشید، برگزاری مسابقه جام فوتبال، رصد شبانه، برگزاری کارگاه های آموزشی موسیقی، محیط زیست، فضای مجازی و تبادل اطلاعات، امانت و مطالعه کتاب و اجرای مسابقه های شاد و هیجان انگیز و استخر و شنا از جمله برنامه های اجرا شده در اردوی فرهنگی تفریحی اعضای کانون فارس بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =