کد خبر: 281242
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
بازدید 945
هجدهمین جشنواره هنرهای تجسمی و نمایشی برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی هجدهمین جشنواره هنرهای تجسمی و نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران، آئین اختتامیه هجدهمین جشنواره هنرهای تجسمی و نمایشی، عصر روز سه‌شنبه ۱۳ شهریورماه ۱۳۹۷ در سالن غدیر کانون برگزار و طی مراسمی از برگزیدگان بخش‌های مختلف این جشنواره تجلیل شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم، مدیرکل کانون تهران ضمن تبریک به اعضای برگزیده، با تأکید بر جنبه زیبایی و پیام‌رسانی هنر گفت؛ هنر، عرضه زیبا و مناسب یک اندیشه با استفاده از امکانات، ابزار و تجهیزات است که در این راستا هر کار هنری که بتواند تأثیر و پیام ارزشمندی برای مخاطب داشته باشد، کار هنری است.

وی با اشاره به گستردگی دامنه هنر در عرصه‌های مختلف افزود؛ یکی از مهم‌ترین جنبه‌های اعجاز بیانی کلام‌الله مجید نظم آهنگ واژگانی آن است و نشان‌دهنده آن است که قرآن تجلی هنر خداوند است، همچنین در ادبیات فارسی نیز با هنرآفرینی در شعر و سخن روبرو هستیم که نشان می‌دهد عرصه آفرینش و خلاقیت بسیار وسیع است.

محمود سلیمانی با اشاره به حضور اعضای فراگیر در این دو جشنواره تصریح کرد: هنرمند نقاش، خوشنویس، نمایشگر و... باید با اثری که می‌آفریند، تأثیری مثبت در ذهن مخاطب به‌جا بگذارد، ما در این جشنواره شاهد حضور اعضای کودک و نوجوان با نیازهای ویژه هم بودیم که با آثار بسیار خوبشان این تأثیرگذاری در مخاطبان را ایجاد کردند.

وی هدف و پیام جشنواره هنرهای تجسمی و نمایشی اعضای کانون را در جمله « ما می‌توانیم» خلاصه کرد و گفت؛ این جملۀ دوکلمه‌ای به‌ظاهر ساده، نقشی اساسی در رشد و پویایی هنرمند دارد و باعث پیشبرد فرد در مسیر آفرینش و حرکت است.

سلیمانی در ادامه گفت؛ «ما می‌توانیم » پیام شفاف و روشن  کودکان و نوجوانانی است که با شرکت در این دو جشنواره و تولید یک اثر هنرمندانه ثابت کردند که می‌توانند و توانایی خود را باور دارند.

این مقام مسئول در پایان سخنان خود به کودکان و نوجوانان برگزیده یادآور شد؛ هنر واقعی در عملکرد انسانی و رفتار زیبا و اثرگذار است و یک هنرمند پیش از خلق اثری زیبا و خلاقانه می‌بایست رفتار و منش زیبایی داشته باشد تا هم خودش و هم هنرش برای همیشه در ذهن افراد باقی بماند.

در ادامه این برنامه، دو کلیپ از دوره‌های گذشته جشنواره هنرهای نمایشی و روند برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی برای حاضران پخش شد. اجرای نمایشنامه خوانی « میهمان جامانده» کاری از مرکز شماره ۹ تهران از دیگر برنامه‌های این رویداد بود.

در ادامه محبوبه طالبی سرپرست واحد هنری ضمن قرائت بیانیه هیئت‌داوران بخش هنرهای تجسمی، بر کیفیت مناسب آثار شرکت‌کنندگان این دوره از جشنواره تأکید کرد.

بخش دیگر آیین پایانی جشنواره، قرائت بیانه‌ای متفاوت از سوی داوران بخش هنرهای نمایشی بود که داوران ضمن حضور بر روی صحنه با طرح سؤال از یکدیگر، نکات مهم را به اعضا و مربیان حاضر در این جشنواره را اعلام کردند.

گفتنی است داوران جشنواره هجدهم هنرهای تجسمی شامل: رشته نقاشی« مامک یحیی پور، سودابه شیران، مریم طلوعی» رشته سفالگری « عبدالعظیم آذرخیل، مریم چیت‌ساز،مریم الله وندی» رشته خوشنویسی«مجید حسینی، پروانه انصار، معصومه احمدی مهر»  و داوران هجدهمین دوره هنرهای نمایشی  کانون استان« حسن فرضی پور، عذرا امامی و ساغر لطفی نژاد» بودند و اجرای صحنه‌ای این برنامه را لیلا مکانی مربی مسئول مرکز فراگیر شماره ۲۴ بر عهده داشت.

آیین پایانی هجدهمین جشنواره هنرهای تجسمی و نمایشی کانون استان تهران عصر روز سه‌شنبه ۱۳ شهریورماه  ۱۳۹۷ با حضور مدیرکل، معاون اداری مالی ، جمعی از کارشناسان و اعضا و مربیان شرکت‌کننده از ساعت ۱۵  تا ۱۷/۳۰ با تجلیل از برگزیدگان، در سالن غدیر کانون برگزار شد.

برای مشاهده اسامی برگزیدگان هجدهمین جشنواره هنرهای تجسمی « اینجا » را کلیک کنید.

برای مشاهده اسامی برگزیدگان هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی « اینجا » را کلیک کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =