کد خبر: 281358
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴
بازدید 842
بازدید اعضای کانون استان اردبیل از مراکز علمی و فرهنگی

اعضای مراکز شماره ۱ شهرستان کوثر و شماره ۵ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل از اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و دانشکده‌ی علوم دانشگاه محقق اردبیلی بازدید کردند.

طی اردوی یک‌روزه با حضور۲۰ نفر از اعضای مرکز یک کانون شهرستان کوثر به همراه مربیان، از اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بازدید به عمل آمد.

در این برنامه که اعضای کارگاه ادبی تابستانه حضور داشتند، از بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی شامل: بخش مرجع کودکان، نوجوانان، بزرگ‌سالان، بخش نشریات، بخش کتاب‌های وقفی و بخش کتابخانه کودک بازدید به عمل آمد و بهرام عادل معاون کتابخانه مرکزی کارکرد این بخش‌ها را برای اعضا توضیح داد.

همچنین ۱۲ نفر از اعضای کارگاه آزمایش‌های ساده‌ی علمی مرکز شماره ۵ کانون اردبیل از دانشکده‌ی علوم دانشگاه محقق اردبیلی بازدید کردند.

در این برنامه اعضای کانون با وسایل و ابزارهای خاص علم شیمی مانند: مبرد، بالن، هود، سانتی رفوژ و ترازوی دیجیتالی آشنا شدند و در یک آزمایش ساده که توسط مسئول آزمایشگاه انجام شد، واکنش شیمی در مورد رسوب‌دهی، حلالیت و تغییر رنگ در اسیدها و بازها موردبررسی قرار گرفت.

در ادامه بازدید، اعضا با ساختار مولکولی، کپسول گاز آرگون که برای واکنش دهی نانو و ذرات آن لازم است و نکات ایمنی در آزمایشگاه آشنا شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =