«پرواز با کتاب» عنوان پانزدهمین جلسه‌ی انجمن ادبی آفرینش‌ کانون زنجان

پانزدهمین جلسه انجمن ادبی آفرینش با حضور مبین اردستانی شاعر مجموعه شعر «لحظه‌های بی‌ملاحظه» در سالن جلسات کانون پرورش فکری زنجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ در این جلسه که اعضای انجمن ادبی صراط و اشراق زنجان نیز حضور داشتند، کتاب «لحظه‌های بی‌ملاحظه» در حضور خود شاعر نقد و بررسی شد.

ابتدا اعضای هر سه انجمن به اثرخوانی پرداخته و آثار قرائت شده نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مبین اردستانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع شاعران جوان و نوجوان استان زنجان، بیان داشت: "زنجان شهر مادری من است و خوشحالم که این فرصت پیش آمده تا در این جلسه حضور داشته باشم. من متولد سال 1364 هستم و اولین شعرم را در 14 سالگی سروده‌ام. با مطالعه آثار شاعران بزرگ و حضور در کارگاه های متعدد، توانستم جای پایم را در شعر محکم تر کنم."

"لحظه‌های بی‌ملاحظه" مجموعه‌ای است در قالب‌های نیمایی، غزل، ترانه، رباعی، دوبیتی و مثنوی؛ تنوّع قالب‌های مختلف در این کتاب دلیل اصلی گزینش این مجموعه برای نقد در جلسه بود، انتخاب چند قالب و انتشار آن در یک مجموعه ضمن آشنایی اعضا با قالب‌های مختلف و بررسی آنها در کنار هم، چالش خوبی برای اعضا بود تا با نگاه جزئی و دقیق در مجموعه، به تناسب و عدم تناسب عناصر شعری در قالب‌های مختلف مجموعه بپردازند.

اعضا معتقد بودند که غزل‌های این کتاب هم از نظر ساختار کلی و هم از نظر دقت‌ در زبان و زیبایی ایماژ و تصویر بهتر از قالب‌های دیگر سروده شده و همچنین معتقد بودند زبان در برخی از آثار با زبان جاری در کل مجموعه هماهنگ نیست به همین منظور انتشار چند قالب با چینش زبانی ناهماهنگ، مورد نقد اعضا قرار گرفت.

انجمن ادبی آفرینش کانون زنجان پنجشنبه آخر هر ماه، با کارشناسی فاطمه سلیمانی و اجرای مریم بیات‌تبار در مراکز کانون برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =