کارگاه ساخت عروسک‌های نمایشی در کانون ۳۹ تهران

اعضای مرکز شماره ۳۹ کانون استان تهران میزبان «علی‌رضا حسین پور» مدرس عروسک‌های نمایشی بودند و با حضور در کارگاه عملی، دست به تجربه ساخت عروسک نمایشی زدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، در واپسین روزهای فصل تابستان ۱۳۹۷، علیرضا حسین پور، هنرمند عروسک ساز و طراح صحنه تئاتر مرکز تولید تئاتر کانون، میهمان اعضای مرکز شماره  ۳۹ تهران شد.

در این برنامه که با حضور۶۰ نفر از اعضای فعال کودک و نوجوان به اجرا درآمد، علیرضا حسین پور در رابطه با فعالیت‌های خود در کانون در حوزه تئاتر عروسکی سخن گفت و به ذکر خاطراتش درباره اولین تجربه عروسک‌سازی‌اش برای فیلم سینمایی «الو الو من جوجوام» پرداخت.

حسین پور در این باره گفت؛ از زمان نوجوانی، هر چیزی برای تبدیل‌شدن به عروسک توجهم  را جلب می‌کرد و آن را در قالب یک عروسک می‌دیدم و سریع دست بکار می‌شدم. ساختن عروسک یکی از لذت‌هایی نوجوانی‌ام بود برای همین شغلم آینده‌ام را در همان روزها انتخاب کردم.

در ادامه این عروسک ساز کانونی، کارگاه عروسک‌سازی با اسفنج را برای اعضای کودک و نوجوان برگزار کرد و بچه‌ها با مراحل ساخت یک عروسک ساده نمایشی به‌صورت عملی آشنا شده و با هدایت وی عروسک دستکشی خود را ساختند و در پایان با عروسک‌هایشان به بازی پرداختند.

بخش پرسش و پاسخ اعضا از میهمان برنامه در مورد ساخت عروسک، طراحی صحنه و اجرای تئاتر از دیگر برنامه‌های این کارگاه بود.

همچنین خوانش قطعات ادبی توسط مربیان فرهنگی مرکز «معصومه صادقی، فاطمه امینی و سمانه سمنانی »، اجرای رادیو تئاتر شازده و پهلوان با هدایت «سمانه سمنانی» و اجرای تک‌نوازی فلوت توسط «پارسا سجودی» عضو کودک از برنامه‌های تدارک دیده‌شده در این دورهمی دوستانه بود.

اهدای یادبود به علیرضا حسین پور توسط اعضای فعال نمایش عروسکی کتابخانه و گرفتن عکس‌ یادگاری پایان‌بخش این برنامه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =