کد خبر: 281532
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
بازدید 715
سوت پایانی قطار فعالیت‌های تابستانی در مراکز کانون استان قزوین

با اجرای چند ویژه برنامه، دفتر فعالیت‌های تابستانی مراکز فرهنگی و هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در سال ۹۷ بسته شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین با اجرای چند برنامه متنوع، به فعالیت‌های تابستانی خود پایان دادند.

مرکز فرهنگی و هنری شریفیه سه اردوی فرهنگی-آموزشی برای اعضای خود برگزار کرد.این اردوها در تاریخ‌های ۱۷، ۱۸ و ۲۱ شهریور۱۳۹۷ برگزار شد.

در اردوی نخست،۱۷ نفر از اعضای دختر مرکز شریفیه به یک اردوی علمی در گلخانه کاج در شریفیه رفتند . در این اردو که با هدف اجرای طرح توسعه کتابخوانی «دنیای رنگارنگ من »انجام شد، اعضا با توضیحات کارشناس، با گیاهان مختلف و مراحل رشد و افزایش آنها آشنا شدند و سوالات خود را پرسیدند . در ادامه اعضا، مشاهدات خود را برای عرضه به سایر دوستان‌شان (در قالب تحقیق‌های کتابخانه‌ای)، یادداشت کردند.

در اردوی دوم، ۱۵نفر از اعضای دختر نوجوان مرکز در اردویی تفریحی – فرهنگی به رزجرد رفتند . انجام بازی‌های محلی و ضبط قصه گویی ۹۰ ثانیه‌ای از برنامه‌های این اردو بود

همچنین در تاریخ ۲۱ شهریور، ۲۰ نفر از اعضای دختر کودک مرکز در اردویی گردشی – فرهنگی به بوستان فدک رفتند و از دهکده طبیعت بازدید کردند و با توضیحات کارشناسان از نحوه زندگی حیوانات مختلف و چگونگی نگهداری آن‌ها آگاه شدند . در ادامه اعضا در بوستان فدک در کارگاه نقاشی شرکت کردند و به بازی و سرگرمی پرداختند . پایان بخش این اردو، زیارت گلزار شهدای گمنام و هم‌خوانی فرازهایی از زیارت عاشورا بود.

مرکز فرهنگی و هنری آوج در تاریخ ۱۹ شهریور جشنواره قصه گویی را با حضور اعضا و شماری از خانواده‌ها برگزار کرد.

در این برنامه، .قصه آش سنگ، . قصه کلوچه های خدا، قصه کبوتر ساده لوح،  قصه خروس دم طلا، از جمله قصه‌هایی بود که بر اساس کتاب ‌ها توسط اعضای مرکز اجرا شد و در بخش قصه زندگی من، هم مواردی مانند «خاطره‌ای از روضه محرم»، « قصه شرکت من درفراخوان نقاشان حرفه ای»، «چگونه به کانون آمدم»، توسط شرکت کنندگان این بخش که چند نفر از مادران اعضا هم بودند، اجرا شد.

مرکز فرهنگی و هنری مجتمع هم مراسم اختتامیه نخستین نمایشگاه نقاشی گروهی اعضای هنرمند خود را در تاریخ ۲۲ شهریور برگزار کرد.

در این مراسم که با حضور خانواده اعضا برگزار شد، به شرکت کنندگان در این نمایشگاه، جایزه و لوح قدردانی اهدا شد.

یادآور می شود، این نمایشگاه حاصل کار گروهی شماری از اعضای هنرمند مرکز فرهنگی و هنری مجتمع با همراهی مربی نقاشی این مرکز«نرگس عقیلی زاده تکیه» بود که در گالری حوزه هنری قزوین برپا شد.

در این نمایشگاه که از ۱۷ تا ۲۲ شهریور برپا بود،۴۸ اثر طراحی و نقاشی از سیده الهام حسینی، فاطمه حسین پور، نازنین اصلی بیگی، پروا هادی ‌پور، الله زمانی، یگانه قدیری و مطهره رضایی (اعضای نوجوان مرکز فرهنگی و هنری مجتمع)به نمایش گذاشته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =