کد خبر: 281573
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
امداد همگانی را همه باید بیاموزند

کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خواف با همکاری جمعیت هلال احمر خواف دوره آموزشی امداد همگانی را برای اعضای مرکز برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در این کارگاه عملی که با مشارکت سازمان هلال احمر در روز پنج‌شنبه ۱۵ شهریورماه ۱۳۹۷ برگزار شده بود بیش از ۳۰ عضو دختر شرکت کردند.

نصرت لقای‌رودی مربی مسوول مرکز با اعلام این خبر، دوره آموزش امداد همگانی را یکی از ضروری‌ترین دوره‌های آموزشی مورد نیاز هر فرد دانست و گفت: با تعامل و ارتباط خوب کانون شهرستان با جمعیت هلال‌احمر زمینه برگزاری این دوره به منظور آشنایی اعضا با امداد همگانی فراهم شد.

در این دوره آموزشی که به مدت ۲ ساعت به طول انجامید، اعضا با انواع سوختگی‌ها و تشخیص میزان آن، شکستگی‌ها، خفگی‌ها و بلایای طبیعی چون زلزله، سیل و مصدومیت‌های گوناگون آشنا شدند و کارشناس هلال احمر روش‌های مقابله با هر یک از این اتفاقات را به آنان توضیح داد.

آموزش عملی نحوه صحیح باندپیچی اندام‌های مختلف انسان بخش دیگر این دوره آموزشی بود که با استقبال اعضا مواجه شد.

لقارودی در پایان فراگیری کمک‌های اولیه را یک مهارت زندگی دانست و نهادینه کردن این مهارت به عنوان یک فرهنگ عمومی در میان افراد جامعه و همچنین آماده کردن افراد در مقابل حوادث را وظیفه مربیان و کارشناسان هلال‌احمر مطرح کرد و استمرار این دوره‌های آموزشی در کاهش تلفات ناشی از سوانح و حوادث را موثر دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =