فرهنگ ایرانی می‌تواند به مربیان در امر قصه‌گویی کمک کند

بخش علمی مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در اداره کل کانون فارس به آموزش «انتخاب قصه و پرداخت مناسب آن برای قصه‌گویی» اختصاص داشت.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، علی خانجانی از متولیان برگزاری دوره‌های پیشین جشنواره‌های ملی و بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کارگاه آموزشی با حضور مربیان قصه‌گوی کانون استان، شیوه‌های انتخاب قصه را آموزش داد. این پژوهشگر و مدرس قصه‌گویی، در کارگاه «انتخاب قصه و پرداخت مناسب آن برای قصه‌گویی» ضمن مرور نکات کاربردی در انتخاب قصه، با مربیان قصه‌گو پیرامون شرایط قصه‌گویی از جمله استفاده از ابزار سخن گفت و به سوالات مربیان در خصوص شیوه‌های انتخاب قصه پاسخ داد. در ادامه  قصه‌گوها به گروه‌هایی تقسیم شده و به بررسی ساختار طرح‌های قصه‌هایی که در اختیارشان قرار داده شد پرداختند.

خانجانی با تأکید بر این نکته که ولی نعمت قصه‌گویی در کانون مربیان هستند گفت: اگر به دنبال این هستید که مخاطب جذب قصه شما شود و از آن لذت ببرد، از منابع دست اول استفاده کنید. فرهنگ ایرانی غنی از منابعی است که می‌تواند به مربیان در امر قصه‌گویی بسیار کمک کند. علاوه بر آن ماهنامه‌هاا، کتاب‌های قصه‌گویی مهدی آذریزدی و داستان‌های مثنوی، قصه‌ها و مثل‌ها سرشار از قصه‌هایی است که می‌توانند زندگی کردن را به کودکان بیاموزند.

نویسنده‌ی کتاب «هنر قصه‌گویی» مربیان را با مراحل پرورش قصه آشنا کرد. ساعتی از آموزش به کار عملی اختصاص داده و هر یک از مربیان آموخته‌های خود را در قالب اجرای خلاق بخش ابتدایی قصه‌های خود ارائه دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =