کتابخانه پستی کانون ایلام فضای تازه تری تجربه کرد

با پررنگ شدن فعالیت های پاییزی کتابخانه پستی کانون ایلام ،مربیان این کتابخانه فضای تازه تری به آن بخشیدند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان  ونوجوانان استان ایلام ،هم زمان با پررنگ شدن فعالیت های پاییزی کانون ایلام ،کتابخانه پستی نیز فعالیت های تازه ترش را با فضاسازی تازه ای درپیش گرفت.  براساس این گزارش،  سالانه بیش از 700 جلد کتاب جدید کودک و نوجوان با هدف تجهیز این کتاب‌خانه در اختیار اعضای کتاب‌خانه در روستاها قرار می‌گیرد.
کتاب‌خانه‌های پستی کانون ایلام  با عضوگیری در مدارس روستاهای دور و نزدیک، کودکان و نوجوانان را تحت پوشش خدمات فرهنگی خود قرار می‌دهد و برای آنان کتاب ارسال می‌کند.
این کتاب‌ها به صورت امانی برای دانش‌آموزان ارسال می‌شود و آن‌ها پس از 15 روز بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای دو کتاب را در همان پاکت قرار می‌دهند و به دفتر کتاب‌خانه در شهر یا مرکز استان خود باز می‌گردانند.
خدمات این کتاب‌خانه سال‌هاست که  در اختیار کودکان و نوجوانان روستایی قرار می‌گیرد.
 همه‌ساله در نیمه‌ی دوم سال با توجه پایان به فصل کشاورزی و فراغت بچه‌ها از فعالیت‌هایی مانند کشاوزی و دامداری، کتاب‌های کتاب‌خانه‌های پستی کانون با استقبال بیشتری روبرو می‌شود.
کتاب‌خانه پستی کانون استان ایلام با هدف خدمت‌رسانی به بچه‌های روستایی علاقه‌مند به کتاب‌خوانی که در حوزه‌ی فعالیت‌های کتاب‌خانه‌های سیار قرار ندارند و با دارا بودن ۱۵۵۰ عضو دختر و پسر و هم‌چنین تعداد ۹هزار و 376 جلد کتاب و یک مربی، هشت روستای ایلام را تحت پوشش قرار می‌دهد.
در کنار ارسال کتاب به شیوه‌ی پستی، در این کتاب‌خانه فعالیت‌هایی مانند معرفی شخصیت، معرفی وقایع، مسابقه‌های مختلف نیز به صورت مکاتبه‌ای و غیر حضوری ارایه می‌شود.
در کانون پرورش فکری استان ایلام علاوه بر کتاب‌خانه پستی، سه کتاب‌خانه سیار روستایی نیز به بچه‌های روستایی خدمت می‌کند
22 مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام برای مخاطبان خود برنامه‌های فرهنگی، ادبی و هنری ارایه می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =