موضوع یازدهمین نشست شورای فرهنگی کانون استان اردبیل

یازدهمین نشست شورای فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با موضوع بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی حوزه یک کشوری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، در این نشست مدیرکل کانون استان اردبیل هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ قصه‌گویی در بین جامعه عنوان و تصریح کرد: آشنایی و تسلط مربیان به شیوه‌ها و تکنیک‌های جدید قصه‌گویی و چگونگی ایجاد ارتباط با کودکان و نوجوانان به‌عنوان مخاطبان اصلی قصه، ازجمله مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

احدزاده ادامه داد: قصه‌ها به‌عنوان یک ابزار مهم تربیتی، حاوی پیام‌های دینی، ارزشی و اخلاقی برای انتقال مفاهیم اجتماعی و فردی هستند که در افزایش مهارت‌های زندگی نقش اساسی دارند.

در این جلسه، داریوش علومی معاون فرهنگی، به آسیب‌شناسی مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره قصه‌گویی پرداخت و در ادامه کارشناسان در این خصوص به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

همچنین گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی موضوع دیگری بود که برنامه‌های آن توسط مدیرکل کانون استان تشریح شد. وی از کارشناسان خواست برای برگزاری پرشور فعالیت‌ها باهدف آشتی جامعه با کتاب و کتاب‌خوانی، تلاش‌ها بیشتر شده و با استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های لازم در سراسر استان اجرا شود.

مصوبات جلسه:

- تنظیم نامه‌های اداری جهت رایزنی با استانداری اردبیل، شهرداری، صداوسیما، حوزه هنری، نهاد کتابخانه‌های عمومی برای همکاری در برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی حوزه‌ی یک کشوی و ابلاغ برنامه‌ها.

- تشکیل کمیته‌های تخصصی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی حوزه یک کشوری و ابلاغ برنامه‌ها.

- برگزاری نشست مطبوعاتی مدیرکل کانون استان با اصحاب رسانه.

- تقدیر از جعفر ابراهیمی(شاهد) نویسنده و شاعر حوزه کودک و نوجوان در هفته کتاب و کتاب‌خوانی.

گفتنی است، بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی حوزه یک کشوری با حضور استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، قزوین، زنجان و اردبیل روزهای 19 تا ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۷ به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان استان اردبیل، واقع در میدان ججین، پارک فردوس برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =