نقش کانون در گفتمان سازی و ترویج مفاهیم پدافند غیرعامل برای اعضا و خانواده‎ها ضروری است

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران با اشاره به هفته پدافند غیر عامل؛ نقش کانون در گفتمان سازی و ترویج و توسعه مفاهیم پدافند غیرعامل برای اعضا و خانواده ها را ضروری عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، به‎منظور اهمیت پدافند غیرعامل در برابر انواع تهدیدات طبیعی و انسانی  و نهادینه‌سازی فرهنگ پدافند غیرعامل و اولویت بخشیدن به اصول و ملاحظات این رویکرد دفاعی  در طرح‌ها و برنامه‌های کانون و مراکز فرهنگی و هنری، ستاد پدافند غیر عامل کانون مازندران تشکیل شد.

مدیر کل کانون با اشاره به اهمیت تبیین جایگاه و کارکرد پدافند غیرعامل در راستای افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری و ارتقاء پایداری ملی با بهره گیری از شیوههای فرهنگی هنری و ادبی بر  نقش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در امر گفتمان سازی و ترویج و توسعه مفاهیم پدافند غیرعامل برای اعضا و خانواده ها تاکید کرد و آن را امری ضروری عنوان نمود.

محمد علی یزدان شناس،  با اشاره به شعار امسال هفته پدافند غیر عامل  با عنوان« افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی»،  بیان داشت: هشتم تا چهاردهم آبان امسال هفته پدافند غیرعامل  است و کانون استان مازندران نیز در سطح استانی و مراکز فرهنگی و هنری  شهرستان‌ها  اقدام به اجرای برنامه‌های پیش بینی شده خواهد کرد.

رییس کمیته پدافند غیر عامل  کانون پرورش فکری مازندران از جمله این برنامه‌ها به: برگزاری کارگاه های فرهنگی ادبی و هنری با موضوعات مرتبط با پدافند غیر عامل- اجرای طرح‌های حفاظتی و ایمنی مراکز  با توجه به شرایط اقلیمی شمال کشور و بارندگی های متناوب - برگزاری اردوی جهادی فرهنگی در مناطق محروم و کم برخوردار- توزیع فراخوان نخستین مسابقه عکس و فیلم با عنوان پدافند غیرعامل از لنز دوربین جهت شرکت اعضا در این مسابقه-برگزاری دوره آموزشی اینترنتی هوشیاری و مقابله با تخلیه تلفنی- تدوین و توزیع بروشور در حوزه حفاظت it  وبرگزاری مسابقه آشنایی با پدافند غیرعامل  در بین کارکنان اداره کل اشاره کرد.

مسوول حراست و دبیر کمیته پدافند غیر عامل کانون مازندران هم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص گرامیداشت و توجه به این هفته اظهار داشت: این ایام بهانه ای است برای توجه  و مرور به رویکردهای پدافندی که برای کشور مهم و حیاتی است.

صابر قربانی بیان داشت: با توجه به زیر ساخت های موجود درکانون پرورش فکری و ضرورت آشنایی و عملیاتی کردن موضوعات پدافند غیر عامل می بایست، در جهت نهادینه سازی و تقویت آن اقدام نمود.

وی همچنین با اشاره به ساختار فرهنگی کانون افزود: با توجه به تهدیدات فرهنگی دشمن و اقداماتی که دراین حوزه صورت می گیرد، کانون می تواند در خصوص مقابله با نفوذ فرهنگی به صورت جدی ورود پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =