کد خبر: 283102
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
بازدید 1566
گرامی‌داشت سال‌روزحماسه ۱۳ آبان در کانون استان قزوین

اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین،با برپایی ایستگاه نقاشی در مسیر راهپیمایی ۱۳ آبان و اجرای برنامه‌های متنوع در مراکز فرهنگی و هنری استان، سالروز این حماسه ملی را گرامی داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، امسال نیز،ویژه برنامه‌های گرامی‌داشت حماسه ۱۳ آبان (روز ملی مبارزه با اسکتبار جهانی و روز دانش‌آموز)،با شور و نشاط ویژه در کانون استان قزوین اجرا شد.

کانون استان قزوین با برپایی یک ایستگاه نقاشی، در کنار کودکان و نوجوانان شرکت کننده در راهپیمایی ۱۳ آبان بود.در این ایستگاه بچه‌ها،با موضوع این حماسه ملی نقاشی کشیدند.

هم‌چنین «مژده اروجی» مدیرکل، کارکنان و مربیان کانون با شرکت در راه‌پیمایی ۱۳آبان، این حماسه ملی را گرامی‌ داشتند.

مراکز فرهنگی و هنری کانون هم با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری، سال‌روز حماسه تاریخی ۱۳ آبان را ارج نهادند.

مرکز فرهنگی و هنری آوج، در استقبال از ۱۳آبان، مراسم قدردانی از اعضای دانش‌آموز برگزیده خود را برگزار کرد.در این مراسم از اعضای سرود جشنواره رضوی و اعضای فعال و برگزیده مرکز در مدرسه سیزده آبان، قدردانی شد.هم‌چنین برای حضور در راهپیمایی، اعضا در اقدامی مشارکتی در کنار مربیان خود در یک کارگاه هنری، نمادهایی را برای نشان دادن بیزاری از دشمنان انقلاب اسلامی تهیه کردند.

مرکز فرهنگی و هنری اقبالیه با همکاری با چند مدرسه، با حضور در مصلی امام خمینی(ره) این شهر، در مراسم راهپیمایی ۱۳آبان شرکت کرد، دراین برنامه که با حضور مسوولان شهری انجام شد، اعضای کانون بیانیه روز دانش‌آموز را خواندند و نماد استکبارجهانی را آتش زدند.

در مرکز فرهنگی و هنری خاکعلی، به مناسبت ۱۳ آبان، زنگ جهاد فکری نواخته شد. نمایش فیلم، اجرای سرود همگانی «ای ایران»، مسابقه شعارهای انقلابی با حضور ۱۳۴ دانش‌آموز از مدارس دخترانه شهیدا صغریان و امام موسی کاظم(ع) از دیگر برنامه‌های مناسبتی این مرکز بود.

کتابخانه سیار روستایی آبیک هم در روز ۱۳ آبان برای دانش‌آموزان مدرسه علامه قزوینی روستای نودوز از توابع بخش بشاریات آبیک، برنامه اجرا کرد.

هم‌خوانی سرودهای حماسی، اجرای مسابقات متنوع و خوانش بیانیه ۱۳ آبان توسط دانش آموزان همراه با به اهتزاز در آوردن پرچم ایران و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز از فعالیت‌های این برنامه بود.

در مرکز فرهنگی و هنری محمدیه، با حضور اعضا زنگ جهاد فکری در مزار شهدای گمنام محمدیه نواخته شد و اعضا با هم خوانی فاتحه و خوانش بیانیه روز دانش‌آموز یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

مرکز فرهنگی و هنری الوند با ویژه برنامه روز دانش‌آموز دو مدرسه شهید خویینی‌ها و شهیدان صارمی همکاری کرد.تبریک وخوانش بیانیه روز دانش‌آموز و همراهی مربیان با اعضا در راه‌پیمایی ۱۳ آبان از برنامه‌های این مرکز بود.

مرکز فرهنگی و هنری مجتمع به مناسبت روز ۱۳آبان، چندین برنامه اجرا کرد.کارگاه کاردستی روز دانش‌آموز و اهدای کاردستی به اعضای دانش‌آموز، معرفی وقایع و ایام، خوانش بیانیه ۱۳ آبان، نواختن زنگ استکبارستیزی در مدارس، اهدای یادبود به اعضای متولد روز دانش‌آموز، قصه‌گویی درباره شهدای انقلاب و شهدای دانش‌آموز(شهید فهمیده)، اجرای مسابقه و بازی و سرگرمی، برپایی نمایشگاه آثار مربیان مرکز به مناسبت روز دانش‌آموز، برگزاری مسابقه فوتبال دستی و به اهتزاز درآوردن پرچم ایران از جمله این برنامه‌ها بود.

مرکز فرهنگی و هنری سگزآباد، به این مناسبت، یک ویژه برنامه برگزار کرد.اجرای سرودهای انقلابی، معرفی وقایع و ایام و کارگاه نقاشی از فعالیت‌های این برنامه بود.

کتابخانه سیارشهری قزوین هم با همکاری مدرسه ابتدایی دخترانه زنده یاد حسن عبداللهی،یک ویژه برنامه مناسبتی اجرا کرد.

تلاوت قران کریم و اجرای سرود ملی، شعارگویی اعضا و کارگاه نقاشی از فعالیت‌های این برنامه بود.

مرکز سیار روستایی شماره یک هم با معرفی وقایع و ایام،معرفی شخصیت، ساخت پرچم، اجرای سرود اعضا و شرکت در راهپیمایی روز دانش‌آموز را گرامی داشت.

در تاریخ ۱۳ آبان مرکز فرهنگی هنری آبیک شماره دو، میزبان ۴۰ نفر از دانش آموزان مدرسه زهره بنیانیان بود. معرفی وقایع و ایام، هم‌خوانی سرود ملی و روز دانش‌آموز، برگزاری نشستی با موضوع « آشنایی با روش‌های امر به معروف و نهی از منکر» با سخنرانی یکی از کارشناسان حوزه علمیه زینبیه (س) شهرستان آبیک و خوانش بیانیه روز دانش آموز توسط یکی از اعضا و اجرای مسابقه،از برنامه‌های این مرکز به این مناسبت بود.

کتابخانه سیار روستایی شماره دو هم با حضور در کنار دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی فلق در روستای نجم آباد و همچنین مدرسه شهید جمال علیپور در 

  روستای الولک، چند فعالیت مناسبتی اجرا کرد.معرفی وقایع و ایام، کارگاه کاردستی گل لاله، مسابقه و بازی و سرگرمی از جمله این فعالیت‌ها بود.

در مرکز فرهنگی و هنری قزوین شماره یک هم با حضور دانش‌آموزان دو مدرسه، فعالیت‌های روخوانی کتاب، نمایش فیلم،معرفی وقایع و ایام ،برپایی نمایشگاه آثار اعضا و خوانش بیانیه روز دانش‌آموز انجام شد.

مرکز فرهنگی و هنری ضیاآباد هم به این مناسبت، با حضور ۱۵ نفر از اعضای کودک و نوجوان یک کارگاه خوشنویسی با محوریت " شعارهای سیزده آبان" و یک کارگاه فرهنگی با هدف معرفی شخصیت شهدای نوجوان برگزار کرد.هم‌چنین مربیان این مرکز، در راهپیمایی ۱۳آبان، اعضای مرکز را همراهی کردند.

هم‌چنین مربیان مراکز فرهنگی و هنری تاکستان شماره یک و بویین زهرا در کنار اعضا در راهپیمایی ۱۳ آبان شرکت کردند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =