مرحله منطقه ای بیست و یکمین جشنواره قصه گویی در کرمان برگزار می شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان از میزبانی مرحله منطقه ای بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی در 6 و7 آذرماه جاری در استان کرمان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کرمان ؛ محسن روحی روز شنبه در نشست خبری پیرامون مرحله منطقه ای بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی با تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و با قدردانی از  همه دستگاه های اجرای استان در برگزاری مرحله منطقه ای این جشنواره افزود: مرحله منطقه ای این جشنواره در پنج منطقه کشور برگزار می شود که استان کرمان به دلیل موفقیت هایی که در سال گذشته در بخش بین المللی جشنواره داشته به عنوان میزبان منطقه چهار انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه این مرحله با حضور استان های سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان جنوبی، هرمزگان و کرمان در روزهای 6و 7 آذرماه جاری در محل اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان برگزار می شود گفت:  'علی خانجانی' ، ' علی کاشفی خوانساری' و ' مجید قناد' به عنوان دوران و 'صادق کیانی مقدم' به عنوان ناظر این مرحله از جشنواره معرفی شدند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با بیان اینکه شعار بیست و یکمین جشنواره قصه گویی در سال جاری 'خوب زندگی کردن' است افزود: خوب زندگی کردن تمرین می خواهد و محور جشنواره نیز قصه زندگی افراد است.

روحی با اشاره به اینکه این جشنواره در بخش های تخصصی (قصه گویی کلاسیک و خلاق)، علمی (مقالات) و عمومی (فیلم های 90 ثانیه ای) برگزار شده است گفت: پنج برگزیده از مرحله استانی به مرحله منطقه ای این جشنواره راه یافتند.

وی با اشاره به اینکه آثار در بخش عمومی( فیلم های 90 ثانیه ای) در برنامه کتاب باز، آپارات، اینستاگرام و وبسایت جشنواره قصه گویی بارگذاری شده است که با رای مردم برگزیدگان این بخش انتخاب می شود خاطرنشان کرد: زهرا رحیم زاده با قصه ' بخار صورتی یک عشق'و صغری خواجوایی نژاد باقصه 'کتابخوانی بچه های کوچه' از کرمان در این بخش شرکت کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان ادامه داد: آثار  بخش نوجوان و  پدربزرگ و مادربزرگ ها مستقیم به دبیرخانه بیست و یکمین جشنواره قصه گویی ارسال شدند.

روحی با اشاره به برنامه های جانبی این مرحله از جشنواره افزود: نشست تخصصی 'بیان هنرمندانه قصه ' توسط رئیس هیئت داوران این مرحله از جشنواره در عصر پنج آذرماه جاری با حضور 25 قصه گو برگزیده مرحله استان های مهمان برگزار می شود.

وی از اعزام قصه گوها همزمان با برگزاری جشنواره در مدارس سطح استان و سکونت گاههای غیررسمی برای بیان قصه های خود به کودکان و نوجوانان خبرداد و گفت: میزبان دانش آموزان مدارس در سالن برگزاری جشنواره نیز هستیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان از کودکان و نوجوانان، مربیان، معلمان و علاقمندان به قصه گویی برای شنیدن قصه های این مرحله از جشنواره دعوت کرد و گفت: قصه گویی فضای جذابی را برای کوذکان و نوجوانان ایجاد می کند تا با لهجه های شیرین استان های همجوار آشنا شوند.

روحی با تاکید بر اینکه  قصه گویی یکی از فعالیت های محوری تاثیرگذار در جامعه است بیان داشت: قصه گویی در فرهنگ ما رواج ارزشمندی داشته است و از هنر قصه گویی ها می توان برای ارزش ها و ضد ارزش ها بهره گرفت.

وی با بیان اینکه درگذشته نه چندان دور قصه گویی یکی از رسانه های تاثیرگذار در فرهنگ ، تعلیم و تربیت ما بوده است تصریح کرد: با ایجاد خانه قصه گویی در استان می توانیم به توسعه فرهنگ قصه گویی کمک کنیم و  امیدواریم رسانه قصه گویی جایگزین فضاهای مجازی شود و کارکردهای خودش را همچون گذشته به دست آورد.

وی پخش مستقیم و زنده این جشنواره را در اینستاگرام و آپارات را یکی دیگر از برنامه های جنبی این مرحله از جشنواره در کرمان عنوان کرد و افزود: معرفی آثار تاریخی استان با همکاری میراث فرهنگی از دیگر برنامه های جنبی جشنواره است.

36مرکز ثابت فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نقاط مختلف استان کرمان فعال است.

در حال حاضر2 مرکز پستی وپنج مرکزفرهنگی هنری سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کرمان فعالیت دارند که هر کدام از این مراکز حدود 30 روستای این استان را پوشش می دهد.

آیین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین ‌المللی قصه‌ گویی کانون امسال همزمان با شب یلدا برگزار می‌ شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =