قصه‌گوی خوزستانی به بخش بین‌الملل جشنواره قصه‌گویی راه یافت

کارشناس هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان به بخش بین‌الملل بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی راه یافت.

به گزارش روابط عمومی خوزستان، مریم فهیم پور قصه گوی خوزستانی پس از رقابت با ۳۹۷ از برگزیدگان بیست دوره گذشته جشنواره قصه‌گویی در مراحل بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای و همچنین قصه‌گویان و مجریان حرفه‌ای دارای سابقه اجرا در رسانه ملی و تئاتر کشور از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌عنوان یکی از ۱۵ قصه‌گو برتر بخش بین‌الملل بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی انتخاب شد تا در مرحله نهایی این جشنواره با دیگر راه یافتگان رقابت کند.

در مرحله نخست بخش بین‌الملل بیست‌ویکمین جشنواره قصه‌گویی از ۳۰ کشور علاقه‌مندان به قصه‌گویی به رقابت پرداختند که در نهایت از میان ۲۱۷ اثر ارسالی قصه‌گویان ایرانی، ۸ اثر و از ۱۸۰ قصه شرکت کنندگان خارجی، ۷ اثر به عنوان آثار برتر معرفی شدند تا از ۲۶ تا ۲۹ آذر ۱۳۹۷ قصه‌های خود را روی صحنه جشنواره بازگو کنند.

مریم فهیم پور راه یافته خوزستانی به بخش بین‌الملل بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که برگزیده کشوری جشنواره قصه‌گویی 1378، قصه گوی برگزیده دو سال متوالی جشنواره عاشورایی به‌سوی آفتاب و داور جشنواره‌های استانی قصه‌گویی در سال‌های 1388 تا 1396 را در کارنامه کاری خود دارد از سال 1377 به‌عنوان مربی هنری وارد کانون شد. وی پس از کسب مقام برگزیده جشنواره قصه‌گویی کشور از سوی مدیرعامل وقت کانون در سال 1378 به مربی فرهنگی تبدیل وضعیت داده شد.

این قصه گوی خوزستانی در سال 1381 به‌عنوان کارمند نمونه کشوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انتخاب و پس از آن به‌عنوان مربی مسئول فرهنگی تغییر وضعیت داده شد.

فهیم پور از مربیان نوآور کانون کشور در دو سال متوالی از سال 1393 تا کنون است که در حال حاضر به‌عنوان کارشناس هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان مشغول فعالیت است.

بر اساس این گزارش آسیه رحمتی مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره 4 اندیمشک نیز به‌عنوان دومین نماینده استان خوزستان در بخش ملی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، حضور دارد.

رحمتی ابتدای آذرماه سال جاری با کسب مقام سوم بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منطقه 3 کشور در اهواز جواز، حضور در مرحله پایانی این رویداد را کسب کرد.

این مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان افتخاراتی چون، برگزیده پانزدهمین، شانزدهمین، هفدهمین و نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در سال‌های 1390،1391، 1393 و 1395، برگزیده بخش داستان‌نویسی رضوی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی سال 1396، قصه گوی برگزیده سوگواره سراسری آفرینش‌های عاشورایی در سال‌های 1391 و 1392 در قزوین و کرمان و برگزیده جشنواره کشوری قصه‌گویی حکایت خورشید در طبس را در کارنامه کاری خود دارد.

گفتنی است: بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از ۲۶ تا ۲۹ آذر، در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =