کد خبر: 284425
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
بازدید 531
تقویت روحیه پژوهشگری، یکی از رسالت های مهم کانون است

مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل در گرامیداشت هفته پژوهش گفت: پژوهش؛ فرآیندی هوشمندانه، خلاقانه و سامانمند برای دستیابی به راهکاری علمی و فناوری است و یکی از مهم‌ترین رسالت‌های آموزش‌های کانون، تقویت و پرورش روحیه پژوهشگری در کودکان و نوجوانان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، مراسم گرامیداشت هفته پژوهش با مشارکت مراکز فرهنگی هنری شماره یک و چهار کانون پرورش فکری اردبیل با عنوان «کودکان امروز، دانشمندان فردا» با حضور۱۲۰ نفر از اعضای کودک و نوجوان، شهریار شیری آراسته سرپرست معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی، شفیع شفیعی مدیر امور دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل، حسین شایقی رئیس بنیاد نخبگان استان، کارشناسان و مربیان فرهنگی هنری در مرکز شماره ۴ کانون اردبیل برگزار شد.

در این برنامه زعفر احدزاده مدیرکل کانون استان در سخنانی تصریح کرد: با تحقیق و توسعه می‌توان در مسیر پیشرفت‌های علمی گام برداشت و رویکردهای آموزشی، مهم‌ترین و بنیادی‌ترین مؤلفه این اقدام مهم است.

وی افزود: بستر سه‌گانه‌ی «مربی، کودک و نوجوان، محتوا» از عوامل مهم ایجاد و تقویت روحیه پژوهشگری است و حس کنجکاوی و خلاقیت این نسل در همین فرآیند می‌تواند در مسیر پژوهشگری قرار گیرد.

این مسئول فرهنگی ضمن قدردانی از حمایت‌های مسئولان استان از برنامه‌های کانون، گفت: مسئولان ارشد استان با جدیت تمام، از توسعه فعالیت‌های این نهاد فرهنگی حمایت می‌کنند و حضور سرپرست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به همراه مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی و رئیس بنیاد نخبگان، حاکی از اهمیت فعالیت‌های کانون است.

شایان‌ذکر است، سخنرانی پروفسور حسین شایقی با موضوع تحقیق و پژوهش، اجرای قصه‌ی علمی «اکسیژن و همبازی‌هایش» توسط سارا وطن‌خواه مربی مرکز شماره یک کانون اردبیل، برگزاری مسابقه علمی، پخش کلیپ و اهداء جوایز پایان‌بخش این ویژه‌برنامه بود.

لطفاً گزارش تصویری برنامه را اینجا مشاهده فرمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =