آغاز به کار انجمن پویانمایی اعضای نوجوان در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: هنر جلوه‌ای از زیبایی است که آرامش و مهربانی را به ارمغان می‌آورد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون سیستان و بلوچستان، انجمن پویانمایی اعضای نوجوان در کانون، به همت واحد آفرینش‌های هنری، آغاز به کار کرد.

در ابتدای این ویژه‌برنامه مدیرکل کانون استان گفت: هنر جلوه‌ای از زیبایی است که آرامش و مهربانی را برای هنرمند و جامعه به ارمغان می‌آورد.

معصومه هادی در ادامه افزود: هنر عرصه‌ی گسترده‌ای دارد که هر شخص قالبی از آن را برمی‌گزیند و پویانمایی به خاطر علاقه‌مندی نوجوانان به تکنولوژی و به‌روز بودن نیازمند خلاقیت فراوان است.

وی با اشاره به پیشینه‌ی فرهنگی و تاریخی استان گفت: شهر سوخته در سیستان و بلوچستان، با پیشینه‌ای بیش از ۵۰۰۰ سال، به عنوان مهد پویانمایی شناخته می‌شود زیرا نخستین اثر پویانمایی که نقش یک بز است که بر جامی سفالی به حرکت در می‌آید و از شاخه ای بالا می‌رود در این منطقه پیدا شده است.

هادی آغاز به کار این انجمن را شروعی تازه برای یک تجربه‌ی جدید دانست و از اعضای نوجوان کانون خواست برای موفقیت در این هنر همراه با تلاش، مطالعه را فراموش نکنند.

پس از سخنان مدیرکل کانون، شیوا مقانلو، نویسنده و منتقد فیلم، برای اعضای نوجوان و علاقه‌مند مراکز فرهنگی هنری کانون در خصوص فیلم‌سازی سخن گفت که در این بخش نورپردازی، تکنیک، کادربندی، استفاده‌ی مناسب از ابزار ساده و دورریختنی‌ها را برای آنان بیان کرد.

هم‌چنین در این کارگاه آموزشی نخستین انجمن پویانمایی اعضای نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان افتتاح شد که در آن تعدادی از فیلم‌های ساخته شده‌ی اعضا نقد و بررسی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =