درخشش عضو کانون خراسان رضوی در بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون با اعلام برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، آیین پایانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در روز پنج‌شنبه 29آذرماه 1397 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون برگزار شد.

در این مراسم که با حضور فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محمدرضا زمردیان رئیس بیست‌ویکمین جشنواره قصه گویی، بهرام شاه محمدلو، هوشنگ مرادی‌کرمانی، منصور ضابطیان، راضیه برومند، لیلی رشیدی، مجید قناد، فرهاد حسن‌زاده، عادل بزدوده، احترام برومند، شرمین نادری، علی خانجانی، عباس خامه‌یار و محمد بیرانوندی همراه بود، رییس جشنواره قصه‌گویی به سخنرانی پرداخت.

محمدرضا زمردیان، از فرآیند سالیانه قصه‌گویی در کانون گفت و حضور مربیان کانون در بیش از هزار مرکز و بیان قصه‌های شیرین و شنیدنی را زمینه مناسب برای رشد و ارتقای کودکان و نوجوانان دانست.  

رییس جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در ادامه اظهار امیدواری کرد که مردم و بخصوص مادران و پدران ایران‌زمین موضوع قصه‌گویی که ریشه کهن در ایران دارد و باعث خلاقیت ذهن و پرورش تفکر می‌شود را مورد توجه قرار داده و اهتمام جدی در این زمینه داشته باشند.

زمردیان در ادامه گزارشی از جشن‌های قصه‌گویی در راستای برگزاری جشنواره قصه‌گویی ارائه داد و گفت: : یکی از ویژگی‌های متفاوت جشنواره امسال، راه‌اندازی بخش ۹۰ ثانیه بود که با استقبال مواجه شد. مایه افتخار ماست که قریب به ۱۱ هزار اثر به دبیرخانه رسید که هیات داوران نزدیک به یک ماه از بین آن‌ها منتخبان را اعلام کردند.

در این جشنواره 52 قصه‌گوی ایرانی و خارجی به مدت سه روز با یکدیگر رقابت کردند و قصه‌گویان خراسان رضوی، توانستند در بخش 90ثانیه و دختران و پسران حائز رتبه شوند.

اعظم خزاعی مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری شماره2 گناباد در بخش 90ثانیه، توانست با کسب آرای مردمی رتبه سوم این بخش را از آن خود کند و جایزه ویژه بخش 90ثانیه به محمدحسین تقویان از استان خراسان رضوی تعلق گرفت.  

نگار موحدی رودی از مرکز فرهنگی هنری خواف نیز رتبه نخست در بخش دختران و پسران را با روایت قصه«اشتر خجو» را کسب کرد.

فاضل نظری نیز در این مراسم گفت: همه ما کودک درونی داریم که امروز بزرگ شدن‌مان باعث شده پیوندش با ما قطع شود اما در برخی موارد مثل این مراسم باز هم کودکی می‌کنیم.

وی بیان کرد: ما به کسانی که خاطرات خوشی برایمان ساختند، وفاداریم بنابراین این خبرخوشی برای شما مربیان و قصه‌گویان است که برای کودکان کار می‌کنید و خیال‌تان راحت که حتما این کودکان و نوجوانانی که عمرتان را صرف آن‌ها می‌کنید، اینچنین حسی را به شما خواهند داشت.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید کرد: ما و همچنین قصه‌گویان وظیفه داریم در راستای ارتقا و رشد کودکان و نوجوانان کشور قدم برداریم.

بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از ۲۶ اتا ۲۹ آذر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =