کد خبر: 284656
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
احیای سنت‌های کهن در شب یلدا

سفره شب یلدای کانون شهرستان تایباد به منظور احیای آیین‌ها و سنت‌های کهن ایران‌زمین گسترانیده شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، بیش از 200 کودک و نوجوان به همراه والدین خود بر سر سفره یلدای کانون شهرستان تایباد نشستند و این شب را گرامی ‌داشتند.

طاهره سیدین مربی مسوول مرکز با اعلام این خبر گفت: یکی از عناصر سازنده فرهنگ هر جامعه، آیین و سنت‌های قدیمی آن است و ایرانیان باستان طولانی‌ترین شب سال را یلدا نامیدند و آن را بهانه‌ای برای برقراری پیوندهای معنوی میان آدمیان قرار دادند و در این شب اعضای خانواده گردهم می‌آیند و به درستی یلدا شب تحکیم بنیان خانواده است.

سیدین در ادامه به فعالیت‌های فرهنگی در این آیین اشاره کرد و گفت: سفره یلدای کانون مزین به عروسک‌های نمایشی و کتاب‌هایی با موضوع زندگی و دیوان حافظ بود و در بازدیدی که اعضا و دانش‌آموزان در هفته گذشته داشتند، کتاب‌ شرح شوق برگزیده اشعار و گفت‌وشنود با حافظ معرفی شد و در همین راستان اشعاری پیرامون شب یلدا در پای سفره خوانده شد.

میهمانان این مراسم صمیمی و دوستانه، با خواص معجزه‌آسای میوه‌های شب یلدا آشنا شدند و دانستند که هندوانه کمبود آب در بدن را مرتفع و مانع از ابتلای برخی بیماری‌ها می‌شود.

برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، معرفی ایام و شخصیت ، اجرای سرود، روخوانی کتاب و انجام کاردستی از دیگر برنامه‌های این مراسم بوده است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =