کد خبر: 284659
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
خوشامدگویی به ننه سرما

آیین یلدا در مرکز فرهنگی هنری کانون تربت‌جام گرامی داشته شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در استقبال از شب یلدا و ننه سرما و خداحافظی با پاییز برگ‌ریز هزار رنگ، مرکز فرهنگی و هنری تربت‌جام با حضور بیش از ۲۰ نفر از اعضاء مرکز برنامه‌های متنوعی اجرا کرد.

نسیمه اسمعیل‌جامی مربی مسئول مرکز تربت‌جام در این باره گفت: در آخرین پنج‌شنبه پاییز که فرارسیدن سرمای زمستان را نوید می‌دهد، اعضای شاد و پر انرژی مرکز تربت‌جام در کنار هم آخرین روز از فصل پاییز را با عنوان «خوش‌آمدی ننه سرما» در کنار هم جشنی به پا داشتند.

اسمعیل‌جامی هدف از برگزاری این نوع جشنواره‌ها را نزدیکی هر چه بیشتر بچه‌ها به آیین‌ها وسنت‌های پدران و نیاکان که در گذشته، به دور از تمامی ظواهر و با نهایت سادگی وصمیمیت در کنار هم بودن را برای کودکان تفسیر می‌کردند دانست و افزود: بچه ها باید یاد بگیرند که در سخت‌ترین شرایط و حتی با کمترین امکانات می‌توان شاد و پر انرژی این‌گونه آیین‌ها را گرامی داشت و در کنار بزرگترها خوشحال بود.

سیدرسول حسینی‌زهرایی مربی فرهنگی کتابخانه سیار روستایی شهرستان تربت‌جام در این روز در مرکز برنامه‌های شادی را برای بچه‌ها برگزار کرد که اجرای دف نوازی گروه موسیقی محلی مرکز از جمله آنها بود.

خوانش شعرهایی در وصف یلدا و دوستی و محبت توسط اعضای کتابخانه، اجرای نمایش خلاق «مهمان‌های ناخوانده شب یلدا»، خنده را بر لبان کوچکترها و مربیان نشاند و در پایان ننه سرما با هندوانه‌های شیرین و انارهای سرخ آبدار از مهمان‌های مرکز پذیرایی کرد...

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =