کد خبر: 284660
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
ننه سرما و عمو نوروز

عروسک‌های عمو نوروز و ننه سرما میهمان اعضای مرکز فرهنگی هنری کانون کاشمر شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در نکوداشت بلندترین شب سال موسوم به شب چله (یلدا) ویژه‌برنامه‌ای با حضور بیش از ۱۲۰ عضو پسر و دختر برگزیده به همراه‌ والدین‌شان در مرکز فرهنگی هنری کانون کاشمر برگزار شد.

مهدی اسحاقی مربی مسوول مرکز کاشمر با اعلام این خبر گفت: شب یلدا شب با هم بودن است و بهانه‌ای برای گردهم آمدن و خاطره‌گویی است و ما در این ویژه‌برنامه که در آخرین روز فصل پاییز برنامه‌ریزی شده بود، دور هم جمع شدیم تا از اعضا و مربیان قصه‌گوی مرکز که در بیست‌ویکمین جشنواره قصه‌گویی مرحله استانی شرکت داشتند، تکریم کرده و فعالیت‌های فرهنگی به منظور بزرگ‌داشت آیین سنتی شب چله را برگزار کنیم.

مهدی اسحاقی ضمن ارائه گزارش از فرآیند قصه‌گویی در مرکز، تلاش کرد والدین را با اهمیت این جشنواره در سطح استان و کشور آشنا کند تا در سال‌های بعد حضور پررنگ‌ قصه‌گویان مادر بزرگ و پدربزرگ را شاهد باشد.

شاهنامه‌خوانی، اجرای موسیقی محلی و دف‌نوازی، اجرای نمایش عروسکی عمو نوروز و ننه سرما در راستای معرفی آیین‌های سنتی و فلسفه این شب، اجرای مسابقات فرهنگی و قصه‌گویی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =