کد خبر: 284678
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
لبخند یلدا

جشن «لبخند یلدا» با حضور ۶۰ عضو فعال فرهنگی، هنری و ادبی و چند تن از والدین در مرکز فرهنگی هنری کانون تربت‌حیدریه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، راحله فرستاده مربی مسئول مرکز با اعضا در خصوص یلدا و آیین‌های آن سخن گفت.

فرستاده از یلدا به عنوان جشن باستانی و کهن ایرانیان یاد کرد و گفت: در اشعار و ادبیات نیز بسیار از آن یاد شده و شب یلدا یکی از سنت‌های ایرانیان است که بعد از گذشت سالیان سال باز هم به قوت خود باقی است. در طولانی‌ترین شب سال دور هم جمع می‌شویم و به دیوان حافظ تفال می‌کنیم. در واقع ما با برگزاری جشنی شاد به استقبال زمستانی سرد می‌رویم.

مربی مسئول مرکز در ادامه افزود: برای زنده نگهداشتن این سنت کهن و برای ایجاد فرصت با هم بودن، تصمیم گرفتیم جشن «لبخند یلدا» را با حضور اعضا و والدین آنان در مرکز برگزار کنیم تا پیوند میان نسل امروز و دیروز را محکم‌تر از قبل کنیم.

تفال به دیوان حافظ، خوانش اشعار انجمن ادبی درباره پاییز، زمستان و یلدا و برگزاری مسابقات جذاب فرهنگی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

زینب نجفی عضو برگزیده جشنواره قصه‌گویی استانی با روایت قصه زیبای «روباه دم‌بریده» میهمانان را به وجد آورد و در پایان هم‌سرایی ترانه «شب یلدا» توسط اعضای کانون و اهدای جوایز به فعالان مرکز خاطره این روز را در اذهان به ماندگار گذاشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =