تلاش برای آشنایی کودکان و نوجوانان با مهارت‌های زندگی

مدیر کل کانون مازندران در آیین تقدیر از پژوهش‌گران برتر کانون مازندران بر آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با مهارت‌های زندگی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، در این مراسم که در مرکز شماره 2 بابل برگزار شد، مدیر کل کانون با تبریک هفته پژوهش و ابراز خرسندی از شرایط مطلوب پژوهشگری در میان مربیان و اعضا  به اهمیت پژوهش در زندگی انسان اشاره کرد و اظهار داشت: انسان‌ها از دوران کودکی در جستجوی ناشناخته‌ها و حل مسئله هستند.

محمد علی یزدان شناس افزود: پژوهش‌گری در تمامی شئون زندگی، همراه انسان است، اما در حوزه  پژوهش علمی و تخصصی، شرایط متفاوت بوده و پژوهش‌گر در فرایندی علمی به دنبال حل مسایل و موضوعات جدیدی است که در زندگی او تاثیر داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه شعار امسال کانون، «خوب زندگی کردن تمرین می خواهد » است، تحقق این امر را در گرو پژوهش‌گری دانست و با اظهار اینکه این  شعار ظرفیت مناسبی برای کارهای  پژوهشی دارد، خاطر نشان ساخت: چه خوب است رویکرد برنامه‌های مراکز در تحقق این شعار باشد و در عین  حال برای آشنایی هرچه بیشتر بچه‌ها با مهارت‌های زندگی تلاش کنیم.

یزدان شناس در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت فرهنگ و خرده فرهنگ‌ها اشاره نمود و بیان داشت: ایران سرشار از فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌هایی ست که سینه به سینه منتقل شده و امروز همه ما در در قبال انتقال موثر و درست میراث فرهنگی‌مان مسوول هستیم.

این مسوول فرهنگی بر ضرورت آشنایی کودکان ونوجوانان با فرهنگی بومی و محلی تاکید کرد و یادآور شد: پژوهش می تواند نقش موثری در آشنایی نسل امروز با پیشینه فرهنگی‌مان و ادامه مسیر زندگی ایفا نماید.

در این مراسم، 60 نفر از مربیان و اعضای پژوهشگر کانون از 16 مرکز فرهنگی و هنری مورد تقدیر قرار گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =