نکوداشت مقام شهدای ۱۲ دی در کانون پرورش فکری شهرستان گالیکش

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان گالیکش به‌منظور معرفی ارزش‌های انقلاب اسلامی اقدام به برگزاری مراسم نکوداشت شهدای ۱۲ دی این شهرستان با همکاری ستاد برگزاری یادمان شهدای ۱۲ دی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان، محبوبه رجب‌نسب مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان که در مراسم گرامی‌داشت شهدای واقعه ۱۲ دی سال ۵۷ سخن می‌گفت، تصریح کرد: واقعه ۱۲ دی، حماسه‌ی ماندگاری از بیداری مردم گالیکش در تاریخ انقلاب اسلامی است.​​

این مقام مسئول فرهنگی، زبان قرآن و روایات امامان معصوم (ع) را پر از وصف ارزشمند شهدا دانسته و بیان کرد: نهادهای فرهنگی وظایف سنگینی را در قبال فداکاری‌ها و ایثاگری‌های رزمندگان و شهدای انقلاب اسلامی برعهده دارند چرا که امروزه دشمن هدف‌های شوم خود را در جبهه‌های ‌فرهنگی دنبال می‌کند.

مدیرکل کانون گلستان در این مراسم یادآور نقش مهم دانش‌آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی شد و بیان کرد: پرورش تفکر و استعدادهای کودکان و نوجوانان به عنوان سفیران فرهنگی جامعه، ظرفیتی غنی است که لازم است با هم‌افزایی و مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی به این قشر از جامعه توجه بیشتری شود.

به گفته‌ی حامد ممشلی سرپست مرکز فرهنگی‌هنری کانون گالیکش، اجرای گروه سرود با موضوع انقلاب، خوانش شعر و دکلمه در وصف  شهدا، برپایی نمایشگاه عکس از شهدای ۱۲دی و نمایش کلیپ تصاویر شهدای ۱۲ دی، ایستگاه سلامت توسط شبکه بهداشت، غبار روبی مزار شهدا و قرائت بیانیه  توسط رئیس کتابخانه‌های عمومی و خاطره‌گویی پدربزرگ‌های حاضر در صحنه‌ی ۱۲ دی ۱۳۵۷شهرستان گالیکش از ویژه‌برنامه‌های این نکوداشت بود.

در پایان از سوی مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان از تمامی فعالان و نقش‌آفرینان برپایی این مراسم با اهدای هدایایی به رسم یادبود تجلیل شد.

گفتنی است دی ۱۲ دی‌ماه ۱۳۵۷ جمعی از مردم شهرستان گنبدکاووس برای یاری مردم گالیگش به این شهر آمدند تا در مقابل زورگویی‌های رژیم شاهنشاهی ایستادگی کنند که در مسیر برگشت و در مقابل پاسگاه مورد حمله نیروهای نظامی قرار گرفتند.

در این واقعه خونین «صفرعلی گلستانی»، «علیرضا قزلسفلو»،«بشیر مهدیزاده»، «عباس فرقانی»،«سیاوش ناصری»،«محمود پیری» و «نریمان نظری» به شهادت رسیدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =