کانون باید کارگاهی برای تمرین زندگی کودکان و نوجوانان باشد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، سومین نشست حوزه‌ای مربیان کانون در روز چهارشنبه۱۲دی‌ماه۱۳۹۷ با حضور مدیرکل، معاونان، کارشناسان و مربیان حوزه سه برگزار شد.

در این نشست که به تحلیل و بررسی عملکرد نه ماهه مراکز حوزه۳ کانون استان پرداخته شد، ابراهیم زره‌ساز از مدیریت به عنوان توان به کارگیری موثر و کارآمد منابع مادی و انسانی بر مبنای یک نظام ارزشی پذیرفته شده یاد کرد و گفت: برای رسیدن به اهداف تعیین شده باید عواملی چون برنامه‌ریزی، سازماندهی، کنترل و بازخورد را جدی گرفت.

او با تاکید بر اهمیت بازخورد در حین اجرا و پس از اجرای هر برنامه، آن را معیار سنجشی برای ادامه، اصلاح و یا حتی حذف فعالیت دانست و از مربیان خواست پس از احصاء نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهای برنامه‌های سال جاری، و براساس اهداف کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت کانون برنامه عملیاتی و اجرایی مرکز در سال آینده را با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مادی و انسانی مجموعه مشخص و برای تحقق آن به شکل مطلوب تلاش کنند.

مدیرکل کانون در پاسخ به مشکلات مراکز تک شیفت گفت: یکی از ویژگی‌های ممتاز مدیریت در کشور ژاپن، استفاده از گروه‌های غیررسمی است و شما نیز می‌توانید تا صدور مجوز جذب نیروی جدید از اعضای ارشد مراکز و مهارت‌هایی که در کنار شما کسب کرده‌اند استفاده کنید.

«تمرین خوب زندگی کردن» یکی از موضوعاتی بود که زره‌ساز بدان اشاره کرد و گفت: مراکز کانون باید کارگاهی برای تمرین زندگی برای کودکان و نوجوانان باشد تا آنان مهارت‌های موردنیاز برای داشتن یک زندگی خوب، سالم و ارزشی را در کنار سایر فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کسب کنند و راه و رسم مواجه شدن با مسائل مختلف در دنیای واقعی را بیاموزند.

 مدیرکل کانون در پایان سخنان خود با اشاره به کارکردهای قصه‌گویی در انتقال غیرمستقیم مفاهیم ارزشی، از مربیان خواست در چهل سالگی انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و در آستانه دهه پنجم انقلاب که به عنوان دهه «امید، توسعه و پیشرفت» نامگذاری شده است در راستای نشر مفاهیم دینی تلاش کنند و کودکان و نوجوانان را با هویت ملی و مذهبی خود بیش از پیش آشنا سازند.

برقراری ارتباط موثر مراکز با دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی شهرستان‌ها، توجه به اقتصاد فرهنگ و هنر، توانمندسازی مربیان در حوزه فیلم، موسیقی و ... از دیگر مواردی بود که در این نشست بدان پرداخته شد.

گفتنی است در این نشست فرهاد آقابیگی معاون فرهنگی و حسنعلی ابویسانی معاون اداری و مالی کانون حضور داشتند و مسائل مربوط به حوزه کاری خود را تشریح و به سوالات پاسخ دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =