کانون پرورش فکری مؤثرترین نهاد در ترویج کتاب‌خوانی مناطق محروم روستایی و شهری است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، کانون را اصلی‌ترین نهاد مؤثر کشور در ترویج مطالعه و کتاب‌خوانی، در مناطق محروم روستایی و شهری عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده در بازدید از کتابخانه‌های سیار روستایی و شهری، گفت: کتابخانه‌های سیار با حضور در مناطق هدف و در بین کودکان و نوجوانان، به توسعه خدمات و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و سایر مهارت‌های فرهنگی و هنری می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار آموزش‌های رسمی و عمومی نهاد بزرگ آموزش‌وپرورش، کانون پرورش فکری مهم‌ترین نهاد و دستگاه فرهنگی است که برای کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان و نیز اوقات فراغت آن‌ها برنامه دارد و با حضور کتابخانه‌های سیار در روستاها و محلات تعریف‌شده شهری، حال وصف‌ناپذیری در بین کودکان و نوجوانان ایجاد می کند.

مدیرکل کانون استان اردبیل تصریح کرد: توسعه خدمات فرهنگی در روستاها و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل مربوط به کتابخانه‌های سیار جزو برنامه‌های این اداره کل است و در حال حاضر در شهرستان‌های اردبیل، نمین، پارس‌آباد و مشگین شهر فعالیت می‌کنند و برای شهرستان‌های گرمی، خلخال و کوثر نیز به دنبال فراهم‌سازی زمینه‌های حضور این واحدها هستیم.

احدزاده ادامه داد: برای حضور در مناطق محروم استان و بهره‌مند سازی طیف وسیعی از کودکان و نوجوانان به‌ویژه در حواشی شهرها و مناطق روستایی که دسترسی به مراکز فرهنگی و هنری ندارند، علاوه بر کتابخانه‌های سیار، در قالب کتابخانه پستی نیز کانون حضور فعالی دارد.

این مدیر فرهنگی بابیان اینکه شور و حال وصف‌ناپذیری را  با حضور مربیان فرهنگی کانون در روستای «ورنیاب سرعین» و همچنین مدرسه آزادی آموزش‌وپرورش ناحیه ۲ اردبیل شاهد بودیم، یادآور شد: دانش آموزان خواهان استفاده بیش‌ازپیش از خدمات فرهنگی و هنری کتابخانه‌های سیار کانون هستند و این کار مهم، وظیفه مسئولان استانی و شهرستانی را در حمایت از فعالیت‌های سیستمی و آموزش محور کانون که در راستای رشد قوه تخیل و خلاقیت و داشتن شهروندانی با مهارت‌ها و تخصص‌های ایده آل است، سنگین‌تر می‌نماید.

لطفاً گزارش تصویری بازدید مدیرکل کانون استان از کتابخانه‌های سیار را اینجا مشاهده نمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =