علاقه به فعالیت‌ هنری در ذات نوجوانان وجود دارد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، چهارمین نشست مربیان فرهنگی روز شنبه ۲۹ دی‌ماه ۱۳۹۷ با حضور مدیرکل، معاون اداری و مالی، کارشناسان و مربیان در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون سبزوار برگزار شد.

مدیرکل کانون بر لزوم توجه به روزآمدی دانش نیروی انسانی و تجهیزات تاکید کرد و گفت: برای تاثیرگذاری بر مخاطبان اصلی‌مان باید خود را با فناوری جدید به روز کنیم و با ارتقای سطح دانش خود و شناخت نیازهای آنان، از ابزارهای مناسب برای انتقال ارزش‌های دینی و اخلاقی استفاده کنیم که گاهی این ابزار می‌تواند شعر، هنر نمایشی، زبان قصه، یا خلق یک اثر هنری یا حتی استفاده از اپلیکیشن‌های جدید باشد.

زره‌ساز از کانون به عنوان پایگاه هویت‌سازی یاد کرد و گفت: علاقه به فعالیت‌های فرهنگی و هنری در ذات نوجوانان وجود دارد و شما به عنوان مربیان کانون می‌بایست به جای مدیریت بر کار کودکان و نوجوانان، بر دل‌های آنان رهبری کنید و به عنوان یک الگوی انسانی، آنان را با هویت‌های ملی و دینی و اخلاقی خود آشنا سازید و با ایجاد گروه‌های دوستانه و غیررسمی، از شور و نشاط حاکم بر این نسل نوپا در مسیر صحیح استفاده کنید.

او در پایان سخنان خود به مربیان یادآور شد که با والدین اعضا که نقش تاثیرگذاری در تربیت کودکان و نوجوانان دارند ارتباط مستمر داشته و ضمن بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانایی‌های آنان، با برگزاری دوره‌های رفتارشناسی کودکان، بازی‌درمانی و ... بستر مناسبی برای پرورش نسل امروز فراهم آورند.

در پایان نشست، مربیان به صورت کارگاهی با فرآیند فعالیت «بحث آزاد» و شیوه‌های خلاق در برگزاری بهتر آن آشنا شدند و علاوه بر تحلیل فعالیت‌های فرهنگی هر مرکز به صورت تفکیک‌شده، برای برنامه‌ریزی هدفمند سال ۱۳۹۸ به تبادل نظر پرداختند.

نزهت شیخ‌زاده کارشناس فرهنگی حوزه ۲ کانون استان نیز با تاکید بر اهمیت و ضرورت توجه مربیان به فعالیت «بحث آزاد» در مراکز گفت: کودکان و نوجوانان ما باید هنر پرداختن به بحث و تبادل نظر را با شیوه صحیح یک گفتمان فراگیرند و برای این امر، لازم است مربیان ما در کانون به اهداف اصلی این فعالیت که همانا تقویت قدرت بیان و ارتباط کلامی اعضا، تقویت روحیه انتقادپذیری و تقویت استدلال منطقی و تجزیه و تحلیل مسائل می‌باشد، توجه ویژه داشته باشند.  

توجه به اقتصاد فرهنگی، مشارکت با دستگاه‌های فرهنگی، عمل‌گرایی، گرفتن بازخورد از فعالیت‌ها، سازماندهی و کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی از دیگر مواردی بود که در این نشست بدان پرداخته شد و پس از آن مدیرکل کانون به همراه کارشناسان از مراکز فرهنگی هنری شماره ۱ و ۳ شهرستان سبزوار بازدید کردند.

گفتنی است در این نشست، از ۳۰ سال خدمات صادقانه و خالصانه نیره صرصرشاهی مربی مسئول سابق مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ سبزوار تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =