موسیقی تراوش احساسات و افکار آدمی است

دوره آموزش سرود با حضور سهیل مطیعا، آهنگساز و نوازنده نام‌آشنای کشورمان در مرکز فرهنگی هنری شماره۷کانون مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، اولین دوره تخصصی آموزش «سرود» روز یکشنبه ۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۷ با حضور مربیان علاقه‌مند کانون به مدت یک روز برگزار شد.

محدثه فریدی کارشناس آموزش استان هدف از برگزاری این دوره را آشنایی مربیان با اصول و مقدمات رشته موسیقی و تشکیل گروه‌های سرود براساس آموخته‌ها و با به کارگیری تکنیک‌های گروه کر و هم‌خوانی عنوان کرد و گفت: پس از تاکید مدیرعامل کانون مبنی بر تشکیل انجمن‌های ده‌گانه تخصصی و تخصصی‌تر شدن فعالیت‌های کانون، واحد آموزش از مربیان علاقه‌مند به هنر موسیقی و سرود دعوت کرد تا با شرکت در دوره آموزشی «سرود» و فراگیری تکنیک‌های لازم، در مراکز کانون استعدادهای هنری اعضا را در این زمینه شناسایی و با پرورش آن و تشکیل گروه‌های همخوان، بستر مناسب برای برگزاری جشنواره سرود کانون را فراهم آورند.

مطیعا دبیر انجمن سرود کانون در این دوره آموزشی به نقش موسیقی در بیان احساسات و ایجاد آرامش در آدمی اشاره کرد و گفت: گاهی شنیدن یک آهنگ آرام‌بخش و جذاب می‌تواند خستگی یک روز کاری را از شما دور کند و گاهی با اجرای یک موسیقی، می‌توانید احساسات و اندیشه‌های درونی خود را آشکار سازید.

مدرس دوره در ادامه از مربیان خواست در انتخاب شعر، به سن و شرایط روحی مخاطب توجه داشته باشند و در آغاز کار از اشعار کوتاه بهره جویند و شعرهای نو و سپید را به خاطر سختی آهنگ انتخاب نکنند.

در این دوره مربیان با اصول و مبانی مقدماتی تئوری و نظری موسیقی(سلفژ)، گام‌های موسیقیایی، ریتم‌شناسی و وزن خوانی در موسیقی، تکنیک فاصله‌ها، رهبری گروه و استفاده از ابزار صوتی آشنا شدند.

سهیل مطیعا دانش‌آموخته رشته‌ موسیقی از دانشگاه موسسه آموزش عالی کنسرواتوار تهران، آهنگساز و نوازنده است و تاکنون با سازمان‌های فرهنگی مختلف از جمله صدا و سیما، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش  همکاری داشته و در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز به عنوان مربی سرود فعالیت می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =